اخبار داغ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

سیاست‌های ارزی دولت مناسب نبود/دولت نرخ بازاری ارز را ‌کتمان کرد

سیاست‌های ارزی دولت مناسب نبود/دولت نرخ بازاری ارز را ‌کتمان کرد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یک اشتباه راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری ارزی کشور انجام شد و دولت با کتمان نرخ بازاری ارز می‌خواست مشکل اقتصادی کشور را حل کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا پورابراهیمی صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور آیت‌الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر و امام جمعه موقت تهران برگزار شد اظهارداشت: امروز بحث بازار بسبار مهم است و اصلی‌ترین دلیل آن تغییرات نرخ ارز است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه سیاست‌های ارزی دولت مناسب نبود و از این جهت مشکلاتی ایجاد کرد گفت: یک اشتباه راهبردی در حوزه سیاست‌گذاری ارزی کشور انجام شد و دولت با کتمان نرخ بازاری ارز می‌خواست مشکل اقتصادی کشور را حل کند.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید در زمان شوک ارزی دو بازار اولیه و ثانویه تعریف کرد تا در بازار ثانویه صادرات را افزایش و واردات را کنترل کرد گفت: متاسفانه به‌دلیل سیاست‌های اشتباه میزان واردات در کشور افزایش پیدا کرده و ورود هر کالایی با نرخ ارز 4200  دولتی سودآور است.

,

وی با بیان اینکه آنچه که امروز در بازار سکه و خودرو وجود دارد ناشی از سیاست‌های اشتباه دولت در تغییرات نرخ ارز است بیان کرد: بعد از سه ماه مقاومت دولت هفته گذشته پذیرفت که اشتباه کرده و در حال حاضر بازار ثانویه ایجاد شده است.

,

پورابراهیمی با اشاره به اینکه کالاهای اساسی و مایحتاج مردم باید اولویت اول باشد گفت: متاسفانه خبرهایی از صادرات این کالاها به گوش می‌رسد که باید مراقبت کرد و امروز قاچاق کالاهای اساسی و صادرات آنها یک چالش اساسی در کشور شده و باید از آن جلوگیری کرد.

,

وی با بیان اینکه اختیارات استان‌ها در زمان جنگ اقتصادی باید افزایش پیدا کند افزود: امروز یکی از دستورکارهای شورای هماهنگی اقتصادی کشور است و در استان نیز باید پیگیری شود.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شرایط کشور در حوزه اقتصادی یک شرایط خاص است تاکید کرد: باید موانع تفویض اختیارات در استان‌ها را برداشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه