اخبار داغ

برخلاف وعده ها؛

انکار از دولت؛ اصرار از بازار /ردپای گرانی دلار در آب خوردن

انکار از دولت؛ اصرار از بازار /ردپای گرانی دلار در آب خوردن
در ابتدای امسال، قیمت آب معدنی ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و برای هر بطری کوچک به هزار تومان رسید. حالا بعضی از اظهارنظرها حکایت از آن دارند که ممکن است قیمت‌ها باز هم افزایش پیدا کنند. بررسی‌ها از ریشه‌های این گرانی حکایت از یک داستان زنجیره‌ای دارد که تأثیر دلار را در آبِ خوردن هم نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رودبار ما، روزهــای گــرم تابســتان مصــرف آب در آشــامیدن بــا بــرای خنــک کــردن هــوا و معدنــی هــم بیشــتر رفتــه و تقاضــای آب مواقــع دیگــر ســال شــده اســت، امــا در از افزایــش تقاضــا، قیمــت آب افزایــش تقاضــا، قیمــت آب ایــن میــان بــا معدنــی هــم رونــد صعــودی طــی کــرده اســت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

نگاهی به بازار مواد غذایی شهرستان رودبارجنوب حکایت از آن دارد که گران فروشی نه تنها متوقف نشده بلکه به نظر می رسد نظارت سازمان های مسئول هم راه به جایی نبرده است.

,

کمتر روزی را سراغ دارید که برای خرید به مغازه سرکوچه یا سوپر مارکت محله خویش سر نزنید. به‌طور معمول هر روز حتی برای خرید یک بسته پفک کوچک هم که شده چند قدم یا چند صد قدم را تا فروشگاه لبنیاتی یا خواربار فروشی طی می‌کنید. در فروشگاه هنگام خرید کالا آن‌چه بیش‌ از همه چیز توجه شما را به خود جلب می‌کند قیمت های متفاوت در تمامی مغازه هاست که با یک سرکشی ساده در بازار رودبار این قابل مشاهده است.

,

علی رغم وعده ها و تاکیدات دولت مبنی بر عدم افزایش تورم اما مردم همچنان شاهد گرانی و افزایش لجام گسیخته قیمت ها در بازار هستند.

,

در ابتدای امسال، قیمت آب معدنی 20درصد افزایش پیدا کرد و برای هر بطری کوچک به هزار تومان رسید. حالا بعضی از اظهارنظرها حکایت از آن دارند که ممکن است قیمت‌ها باز هم افزایش پیدا کنند. بررسی‌ها از ریشه‌های این گرانی حکایت از یک داستان زنجیره‌ای دارد که تأثیر دلار را در آبِ خوردن هم نشان می‌دهد.

,

در این آشفته بازار و گرانی دلار موجب سوء استفاده برخی از مغازه داران رودباری شده است و اگر گذری به مغازه ها داشته باشید متوجه این آشفتگی بازار خواهید شد که قیمت اجناس یک مغازه با دیگری فرق می کند و به نظر می رسد خود مغازه دار قیمت اجناس را تعیین می کند و نه بازار و هر روز و یا ماهانه قیمت اجناس خود را بالا بمی کشند و بطری های آب معدنی بزرگ نیز با افزایش قابل ملاحظه ای از یک هزار تومان به هزار و 500 تومان رسید.

,

این درحالیست که روی برخی از بطری های آب معدنی بزرگ قیمت برای فروش یک هزار و 200 تومان درج شده است.

,

افزایش قیمت ها در حالی اتفاق می افتد که دولت همچنان تاکید دارد تورمی وجود نداشته و به اصطلاح همه چیز آرام است، غافل از این که مردم عادی زیرِ بارِ فشارِ سرسام آرتورم کمر خم کرده اند.

,

در حالی قیمت آب معدنی در حال افزایش است که پیمان فروهر رئیس انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی کشور ضمن تاکید بر اینکه قیمت آب معدنی افزایش مجدد نداشته و هر بطری نیم لیتری نباید بیش از ۸۵۰ تومان باشد گفت: این صنعت برای تولید با کمبود بطری مواجه است.

,

 وی اظهارکرد: از اول اردیبهشت، افزایش قیمتی نداشتیم و اگر فروشگاه‌هایی هستند که آب معدنی را به قیمت ۱۰۰۰ تومان می‌فروشند، بسیار محدودند و اساسا جزو انجمن نیستند.

,

علی ای حال،در شرایطی که در بازار مواد اولیه پلاستیک ایران، گرانی، دلالی و کمبود اتفاق افتاده است، تب جهانی برای کاهش استفاده از پلاستیک برای دغدغه‌های محیط زیستی هر روز تندتر می‌شود. این مسأله تا جایی پیش رفته که شرکت استارباکس، استفاده از نی‌های پلاستیکی را در شعب تمام فروشگاه‌هایش در سراسر دنیا ممنوع کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه