اخبار داغ

حجت الاسلام پناهیان در سالگرد شهادت شهید حججی:

شهید حججی مظهر یک دفاع مردمی است/ جای خالی امثال شهید حججی در عرصه اقتصاد

شهید حججی مظهر یک دفاع مردمی است/ جای خالی امثال شهید حججی در عرصه اقتصاد
حجت الاسلام علیرضا پناهیان گفت: شهید حججی مظهر یک دفاع مردمی است، حججی در میان مردم بود و داوطلب از میان مردم رفت؛ مردم هم محسن حججی را به همین دلیل می‌پسندند و می‌پذیرند و او را قهرمان خودشان می‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان عصر امروز در اولین سالگرد شهادت شهید محسن حججی در نجف‌آباد با بیان اینکه ادعای مردمی بودن و مردم‌سالاری را غربی‌ها به‌دروغ داشتند و دارند، تصریح کرد: انقلاب و امام (ره) ما حقیقت مردمی بودن یک جامعه را در ایران اسلامی به اثبات رساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، امنیت این جامعه را با مردمی بودن حفظ کردند و مردم بودند که خودشان برای حفظ کشورشان قیام کردند.

,

استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه مردمی بودن یک حکومت به این نیست که فقط مردم پای صندوق رأی بیایند و بعد بروند خانه بنشینند، گفت: گروه هایی که معلوم نیست با چه ترفندهای رأی آوردن، صادقانه یا غیر صادقانه بر مردم حکومت بکنند.

,

وی ادامه داد: مردم در دوران دفاع مقدس رأی به نظامی‌ها ندادند که نظامی‌ها بروند دفاع کنند بلکه خودشان در عرصه نظامی‌گری حاضر شدند و از مملکت دفاع کردند.

,

پناهیان بیان کرد: باید در عرصه مشکلات اقتصادی کشور هم همین اتفاق باید بیافتد، نمی‌شود مردم به یک عده‌ای رأی بدهند آن‌ها بیایند مشکلات حل کنند و مردم در خانه بنشینند.

,

وی با اشاره به اینکه مردم مانند بسیج که در جنگ حاضر شدند از امنیت دفاع کنند، باید در عرصه اقتصادی هم فعال شوند، اضافه کرد: یک دولت خوب دولتی است که کار را مردمی اداره کند.

,

استاد دانشگاه و حوزه بابیان اینکه نرم‌افزاری که در امنیت، استفاده کردیم و قدرتمندترین کشور منطقه و بلکه جهان شدیم، باید در اقتصاد هم استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: شهید حججی مظهر یک دفاع مردمی است، حججی در میان مردم بود و داوطلب از میان مردم رفت؛ مردم هم محسن حججی را به همین دلیل می‌پسندند و می‌پذیرند و او را قهرمان خودشان می‌دانند.

,

وی با اشاره به اینکه ما در این انقلاب بزرگ‌ترین دستاوردمان مردمی شدن و مردمی بودن و مردمی مقاومت کردن بود، اظهار کرد: نرم‌افزار مردمی مقاومت کردن را به عراق، شام، لبنان و یمن صادر کردیم و این نرم‌افزار دارد بزرگ‌ترین مقاومت‌ها را در منطقه مقابل استکبار جهانی شکل می‌دهند.

,

پناهیان با تأکید بر اینکه مردم ما درگیر مشکلاتی هستند که ریشه آن به مردمی نکردن اقتصاد از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، بیان کرد: دائماً همه‌چیز را دولتی کردند و دولت‌ها بزرگ و بزرگ‌تر شدند و وقتی بزرگ شدند، فساد، رانت‌خواری و بی‌عرضگی برخی مدیران اجتناب‌ناپذیر
شد و هیچ قوه قضاییه محکمی نمی‌تواند برخورد کند.

,
,

وی ادامه داد: همان حرف حضرت امام (ره) را باید گوش کنیم که تا می‌شود نباید کارها را دولتی کرد و کار باید به دست مردم باشد.

,

استاد دانشگاه و حوزه با اشاره به اینکه هنوز این نرم‌افزار اقتصاد مقاومتی که شرط اساسی آن مرمی شدن اقتصاد است، طراحی، تبیین و ترویج نشده تا تحقق پیدا کند، تصریح کرد: مردمی شدن برخی کارها برای آباد کردن کشور موفق‌ترین حرکت خواهد بود.

,

وی بابیان اینکه کم آسیب ترین روش برای آباد کردن کشور، همین مردمی کرد اقتصاد خواهد بود، افزود: رهبر انقلاب سال‌هاست صریحاً دعوت به اقتصاد مقاومتی کرند و فرمودند برای اینکه اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند باید به نیروهای جوان مراجع کردن و اقتصاد را مردمی کرد.

,

پناهیان گفت: دولت وقتی بزرگ شد طبیعتاً مدیران نه توانایی پاسخگویی به نیازهای مردم رادارند و نه عرضه و توان کافی برای اداره امور برخوردارند.

,

وی ادامه داد: مدیران دولتی به‌هیچ‌وجه مانند نیروی‌های مردمی نمی‌تواند کارایی داشته باشد، رانت‌ها و فسادها در کنار کم‌کاری‌ها، مردم را به سطوح خواهد آورد و این وضعیت می‌شود که در کشور در حال حاضر شاهد هستیم.

,

استاد دانشگاه و حوزه بابیان اینکه جای تعجب و تأسف است که چرا نمی‌توانیم اقتصاد را مردمی کنیم و چرا اجازه اقتصاد مردمی شدن را نمی‌دهند، خاطرنشان کرد: چه افرادی از اقتصاد دولتی و بزرگ بودن دولت‌ها سو استفاده می‌کنند که اجازه مردمی شدند نمی‌دهند.

,

وی بابیان اینکه همان‌گونه که در مقاومت مرمی قهرمانانی مانند حججی داشتیم باید در اقتصاد هم مدیرانی با شایستگی و خلوص شهید حججی داشته باشیم، گفت: مدیرانی که به‌اندازه شهید حججی شایستگی و صفای باطل ندارند یا خطا می‌کنند و یا خیانت و نمی‌توانند به مردم خدمت کنند.

,

پناهیان با تأکید بر اینکه شهید حججی برای ما یک‌راه است نه یک فرد، ادامه داد: شهادت برای ما یک اتفاق و حادثه نیست بلکه مرام است.

,

وی اظهار کرد: خوش‌بین‌ترین افراد وقتی جنگ در سوریه شروع احتمال موفقیت امروز را پیش‌بینی نمی‌کردند؛ تمام جهان بسیج شده و داعشیان را به پیشرفته‌ترین سلاح‌ها مجهز کرده بودند تا دشمنی خبیث‌تر از صدام برای اسلام بسازند.

,

استاد دانشگاه و حوزه بابیان اینکه وزیر امور خارجه خبیث آمریکا در کتاب خود نوشته با ۷۰ کشور برای راه انداختن داعش مذاکره کردم، تصریح کرد: ما با شهدای کمتر شهدای دفاع مقدس توانستیم بر آن‌ها پیروز شویم و هزاران برابر قدرت ما از دوران دفاع مقدس افزایش پیداکرده است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه