اخبار داغ

تراکتورهایی که با رشوه و شبانه از مرز کردستان خارج می‌شوند/ تصفیه حساب‌های سیاسی‌ای که برای شرکت پاک‌آرا سنندج حاشیه‌سازی کرد!

تراکتورهایی که با رشوه و شبانه از مرز کردستان خارج می‌شوند/ تصفیه حساب‌های سیاسی‌ای که برای شرکت پاک‌آرا سنندج حاشیه‌سازی کرد!
مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان از مسئله قاچاق بسیار نگران است و عنوان می‌کند: حتی اگر تمام مسیرهای قانونی برای قاچاق تراکتور را مسدود کنیم باز به صورت شبانه ار مرز خارج می‌شوند و این درد ما است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، این روزها همه به اشکال مختلف درگیر مسائل اقتصادی هستند و اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد نگرانی‌هایی را برای آنان به وجود آورده است. به هر محفلی که ورود پیدا می‌کنی صحبت از نبود نقدینگی و گرانی، گرمابخش این محافل است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی،, کُردتودی،,

 

,

در وضعیت اقتصادی کنونی، واحدهای تولیدی و کارخانه داران شاید بیشتر از هر کس دیگری دغدغه مسائل اقتصادی داشته باشند و ترس تعطیل شدن واحدشان خواب خوش را از چشمانشان گرفته است.

,

 

,

در همین رابطه خبرنگاران استان کردستان با هماهنگی بسیج کارگری استان از چند واحد تولیدی صاحب نام واقع در شهر سنندج بازدید کردند که مدیران آنها مسائلی را مطرح کردند که بسیار جای تأمل دارد.

,

 

,

یکی از این واحدهای تولیدی کارخانه ترکتوارسازی کردستان بود که مدیرعاملش از افزایش نرخ ارز و کاهش پول ملی به شدت نگران است و معتقد است اگر شرایط اینگونه پیش رود یقیناً دچار مشکل خواهند شد.

, یکی از این واحدهای تولیدی کارخانه ترکتوارسازی کردستان بود که مدیرعاملش از افزایش نرخ ارز و کاهش پول ملی به شدت نگران است و معتقد است اگر شرایط اینگونه پیش رود یقیناً دچار مشکل خواهند شد.,

 

,

, ,

 

,

یوسف دادگر می گوید: تراکتور به خاطر موضوعات ارزی، تحت‌الشعاع مسئله قاچاق قرار گرفته و به خاطر سود سرشاری که دارد قاچاق آن به شدت افزایش یافته است.

,

 

,

وی بر این باور است که باید مرزبانی با ایثار و از خودگذشتگی بیشتری با قاچاق برخورد کند و می‌گوید: طرف عراقی از سر زمین، تراکتور را با قیمت هنگفتی از کشاورز ایرانی خریداری کرده و با رشوه آن را از مرز خارج می‌کند!

,

 

,

مدیرعامل کارخانه تراکتورسازی کردستان از مسئله قاچاق بسیار نگران است و عنوان می‌کند: حتی اگر تمام مسیرهای قانونی برای قاچاق تراکتور را مسدود کنیم باز به صورت شبانه ار مرز خارج می‌شوند و این درد ما است.

,

 

,

او می‌گوید: در قاچاق تراکتور شاید نظرها به سمت پاسگاه‌های مرزی معطوف شود اما واقعیت این است که قبل از رسیدن تراکتور به این پاسگاه‌ها ساز و کار خروج آنها از مرز فراهم شده است!

,

 

,

او می گوید: حتی تراکتورهای دست دوم هم قاچاق می‌شوند و این موضوع هم به برند تراکتورسازی کردستان ضربه می‌زند و هم قدرت رقابت ما را با چالش مواجه می‌کند!

,

 

,

دادگر از شرایط تولید در کارخانه تراکتور سازی کردستان نگران است و می‌گوید: قبلاً در سه شیفت کاری 5 هزار دستگاه تراکتور در این کارخانه  تولید می‌شد اما اکنون در این مدت زمان تنها 2 هزار دستگاه تولید می‌کنیم.

,

 

,

او در واکنش به این سوال که آیا با شرایط به وجود آمده تعدیل نیرو هم داشته‌اید، عنوان می‌کند: خیر. البته تعدادی از نیروهای ما شرایط بهتری برایشان فراهم شده و از مجموعه جدا شده‌اند و یک سری هم قصد ادامه تحصیل داشته‌اند و دنبال درس و دانشگاه رفته‌اند!

,

 

,

, ,

 

,

شرکت پاک‌آرا سنندج یکی دیگر از واحدهای تولیدی‌ای بود که خبرنگارن از آنجا بازدید کردند. مدیرعامل این کارخانه هم از شرایط اقتصادی به وجود آمده بسیار نالان است و می گوید: 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت پاک آرا مشغول به کار هستند و اگر استانداری به داد ما نرسد و حمایت تسهیلاتی نکند مجبور هستیم تعدیل نیرو کنیم.

, شرکت پاک‌آرا سنندج یکی دیگر از واحدهای تولیدی‌ای بود که خبرنگارن از آنجا بازدید کردند. مدیرعامل این کارخانه هم از شرایط اقتصادی به وجود آمده بسیار نالان است و می گوید: 200 نفر به صورت مستقیم در شرکت پاک آرا مشغول به کار هستند , و اگر استانداری به داد ما نرسد و حمایت تسهیلاتی نکند مجبور هستیم تعدیل نیرو کنیم., و اگر استانداری به داد ما نرسد و حمایت تسهیلاتی نکند مجبور هستیم تعدیل نیرو کنیم.,

 

,

حسام خدایی از شایعاتی هم که در خصوص محصولات پاک‌آرا در فضای مجازی منتشر شده به شدت گله‌مند است و می‌گوید: این صحبت ها شایعه و کذب هستند و بیشتر یک تصفیه حساب سیاسی است.

,

 

,

او تأکید می کند: اینکه می‌گویند شرکت پاک‌آرا به شیر مواد سفیدکننده اضافه می‌کند کذب محض است.

,

 

,

خدایی می گوید: ظرفیت های سرمایشی و گرمایشی شرکت پاک‌آرا پایین است و اگر بخواهیم افزایش تولید داشته باشیم با مشکل مواجه هستیم. در این چند سال برای تمام اقدامات زیرساختی شرکت از جیب خود خرج کرده ایم و دریغ از یک حمایت ناچیز از سوی استانداری کردستان!

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه