اخبار داغ

در گفتگویی عنوان شد؛

سرافکندگی«جمال خاشقجی» از کم عقلی محمد بن سلمان در مناظره ها/ کشتن روزنامه نگار سعودی طرح نسنجیده ای بود

سرافکندگی«جمال خاشقجی» از کم عقلی محمد بن سلمان در مناظره ها/ کشتن روزنامه نگار سعودی طرح نسنجیده ای بود
شیخ الاسلام با بیان اینکه جمال خاشقجی از جمله روزنامه نگاران ضد ایرانی و طرفداری شاهنشاهی سعودی بود،گفت: وی بارها با شخصیت های رسانه ای ما مناظره داشت و این اواخر شکست خورده بود؛ چرا که جمال خاشقجی از کم عقلی های محمد بن سلمان سرافکنده بود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه در گفتگو با راه آرمان با اشاره به انتقال شاهنشاهی عربستان از ملک عبدالله به محمد بن سلمان گفت: به دلیل عدم کفایت محمد بن سلمان در اداره کردن قدرت و عرصه شاهنشاهی سعودی اتفاقات بسیار زیادی به علت بی تجربگی،کم عقلی و عجول بودن وی رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

وی با بیان اینکه محمد بن سلمان با توجه به قدرت بسیار زیادی که داشت توانست ولیعهدی این کشور را به دست آورد، عنوان کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی ها به دلیل تعهداتی که محمد بن سلمان به آنها داشت از وی پشتیبانی کردند و در مقابل معامله قرن این دو دولت از محمد بن سلمان امتیازاتی گرفتند.

,

مشاور وزیر امور خارجه ابراز کرد: محمد بن سلمان ساختار سنتی و سلسله مراتب جانشینی را بهم ریخت همچنین در درون خانواده درگیری راه انداخت و این درگیری آنقدر بالا گرفت که چند صد نفر از شاهزاده را زندانی کرد.

,

شیخ الاسلام ادامه داد: محمد بن سلمان جنگ یمن را شروع کرد و می خواست به بهانه اینکه کشور در جنگ خارجی است بتواند سرکوب داخلی را انجام دهد.

,

این مقام مسئول با اشاره به مطلب فوق افزود: ولیعهد عربستان گمان می کرد که جنگ یمن با سرعت و پس از چند هفته به  اتمام خواهد رسید و نفع شاهنشاهی را رقم خواهد زد؛ اما چنین نشد و شاهد هستیم که این جنگ چندین سال ادامه دارد.

,

وی با اشاره به اینکه محمد بن سلمان مذهب حاکم و وهابیت را تضعیف کرد، گفت: وی می خواست در سطح کشور نو گرایی ایجاد کند و لذا جوانان را در مقابل آنها قرار داد و تمام ساختار سنتی را بهم ریخت؛ اساس سعودی که بر مبنای قبائل بود را بهم ریخت.

,

شیخ الاسلام اظهار کرد: بن سلمان با نزدیک شدن به اسرائیل تلاش داشت ایران را محور دشمنی عرب ها کند؛که در تمامی موارد شکست خورد و بنابراین انتقاداتی به وی صورت گرفت.

,

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمال خاشقجی از جمله روزنامه نگاران ضد ایرانی و طرفداری شاهنشاهی سعودی بود، تصریح کرد: وی بارها با شخصیت های رسانه ای ما مناظره داشت و این اواخر شکست خورده بود؛ چرا که جمال خاشقجی از کم عقلی های محمد بن سلمان سرافکنده بود و انتقاداتی به ولیعهد می کرد.

,

این مقام مسئول گفت: انتقادات جمال خاشقجی موجب شد که محمد بن سلمان بخواهد از وی انتقام بگیرد؛ کشتن روزنامه نگار سعودی طرحی از پیش تعیین شده نبود؛ وی برای انجام برخی از امور کنسولی خود در ترکیه اقدام می کند و مسئول سازمان امنیتی شان بلافصله حضور جمال خاشقجی را به محمد بن سلمان اطلاع می دهد.

,

شیخ الاسلام با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: کشتن جمال خاشقجی بدون طرح قبلی اقدام احمقانه و نسنجیده ای بود که در کنسولگری ترکیه انجام شد و در این کار به دلیل اینکه محمد بن سلمان از قبل با آمریکایی ها و اسرائیلی ها در میان نگذاشته و موافقت آنان را نگرفته است پشت وی نیستند؛ بنابراین عکس العمل تندی بین روشن فکرها و اهل قلم بابت کشته شدن جمال خاشقجی پیش آمده است و این روش کاری و جنایت پذیرفته نیست.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه