اخبار داغ

به بهانه برگزاری کنگره ۳هزار شهید قزوین؛

نمایشگاه "رسم پروانگی"، محفلی برای روایتگری از شهدا+تصاویر

نمایشگاه "رسم پروانگی"، محفلی برای روایتگری از شهدا+تصاویر
در واقع در بخش‌های مختلف نمایشگاه فعالیت‌ها، عملیات‌ها و اقداماتی که به 8سال دفاع مقدس است به‌خوبی شبیه سازی و نمایش داده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، کنگره ملی 3هزار شهید استان قزوین با هدف بزرگداشت شهدا، معرفی و بازخوانی نقش ایثارگری‌ها و مقاومت‌های استان در طول 8سال دفاع مقدس در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

برگزاری نمایشگاه رزمی و فرهنگی رسم پروانگی یکی از اقدامات صورت گرفته در راستای این کنگره بزرگ است.
,
,
 
,
, ,

این نمایشگاه که از ابتدای آبان ماه آغاز شده در راستای اهداف کنگره به معرفی نقش استان و آشنا سازی نسل جوان با دوران دفاع مقدس می‌پردازد. 
,
,
 
,
, ,

در بازدید از نمایشگاه رسم پروانگی به خرمشهر قدم می‌گذاریم، در مناطق جنگی و لابه‌لای رزمندگان، تانک‌ها، ماشین‌های جنگی قدم راه می‌رویم و حتی از کنار مناطق مین گذاری شده و ممنوعه عبور می‌کنیم، در رسم پروانگی به 8سال دفاع مقدس سفر می‌کنیم.
,
,
 
,
, ,

نمایشگاه در محل دایمی نماشگاه‌های بین المللی در فضایی که شامل مکان سرپوشیده و سرباز است به نوعی فضای دوران دفاع مقدس را شبیه سازی کرده و قدم زدن در غرفه‌های آن حتی بدون روایتگری راویان نیز ذهن و دل را به حال و هوای آن دوران می‌برد. 
,
,
 
,
, ,

در بازدید از نمایشگاه ابتدا در سالنی که عطری خوشبو فضای آن را پر کرده با تصاویر شهدای استان و جملاتی در کنار آنها رو به رو می‌شویم، از آنجا که عبور می‌کنیم باز هم تصاویر شهدا است و سنگرها و ماکت‌هایی که هر کدام قصه و فعالیت خاصی در آن دوران را روایت می‌کند. 

با تمام شدن فضای سرپوشیده و تصاویر با وارد شدن به محوطه‌ای سرباز از نیزارها عبور کرده و به خرمشهر قدم می‌گذاریم؛ صدای رزمندگان و ماشین‌هایی که برای اعزام سربازان و داوطلبان به منطقه آماده‌اند. 
,
,
,
,
 
,
, ,

غرفه عکس، دستاوردهای انقلاب و آشنایی ابتدایی با ادوات جنگی استفاده شده و کاربرد آنها نیز از سایر بخش‌های نمایشگاه بود. 

در واقع در بخش‌های مختلف نمایشگاه فعالیت‌ها، عملیات‌ها و اقداماتی که به 8سال دفاع مقدس است به‌خوبی شبیه سازی و نمایش داده شده است.
,
,
,
,
 
,
, ,

سرهنگ محرمعلی والدی در گفت‌وگو با  صبح قزوین درباره برپایی نمایشگاه می‌گوید: نمایشگاه "رسم پروانگی" به مناسبت کنگره ملی 3هزار شهید قزوین برگزار شده و اجرای آن به ایام اجلاسیه محدود نمی‌شود؛ بلکه از 10 آبان آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. 

وی درباره اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌افزاید: "رسم پروانگی" برای نمایش نقش استان قزوین و شهدای سلحشور استان در دفاع مقدس و آشنایی نسل جدید با ایثارگری و فداکاری‌های این عزیزان برپا شده است. 

مسئول برگزاری نمایشگاه "رسم پروانگی" با اشاره به غرفه‌های این نمایشگاه عنوان می‌کند: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته غرفه‌ها در سه مرحله و قسمت طراحی شده است. 
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

وی ادامه می‌دهد: غرفه‌های قسمت اول به پشتیبانی جنگ و مواردی همچون نقش اقشار مختلف، دانشجویان، زنان، کمک‌های مردمی، اصناف، بازاریان و دانش آموزان استان در پشتیبانی جنگ اختصاص دارد. 

والدی اذعان می‌کند: قسمت دوم به دفاع مقدس و قسمت سوم نیز به نمایش و معرفی دستاوردهای نظام اسلامی همچون موشکی و هسته‌ای اختصاص دارد. 

وی می‌گوید: تعداد غرفه‌ها متعدد است و در هر بخش به طور میانگین 10غرفه وجود دارد، قسمت مناطق جنگی مرتبط با خود منطقه عملیاتی دفاع مقدس است. 

این مسئول در توضیح نحوه ارائه مطالب در غرفه‌ها اظهار می‌کند: در قسمت‌های مختلف از فیلم، روایتگری و نمایش زنده برای بازدیدکنندگان استفاده شده است. 

وی درباره میزان بازدیدها از نمایشگاه می‌افزاید: لازم است حوزه اطلاع رسانی برای بازدیدها تقویت شود، البته با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته حضور دانش آموزان خوب بوده، گروه‌های مختلف دانش آموزی از نمایشگاه بازدید کرده و استقبال گسترده‌ای دارند. 

این مسئول بیان می‌کند: نسل جدید و نسلی که با فرهنگ دفاع مقدس آشنا نیست بیشتر می‌تواند از نمایشگاه بهره ببرد، چراکه محوریت و هدف اصلی نمایشگاه آشنایی نسل جدید به‌ویژه دانش آموزان با فرهنگ دفاع مقدس است. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

وی ادامه می‌دهد: بازدید از نمایشگاه برای عموم مردم آزاد بوده و اجرای نمایش در آن از ساعت 9صبح الی 4عصر در 3سانس دایر خواهد بود؛ که ساعت 9 تا 10، 11 تا 12 و 3 تا 4 بعدازظهر هستند. 

والدی در پایان می‌گوید: در خارج از سانس‌های اجرای نمایش که از طرف بسیج هنرمندان است، غرفه‌ها تا 4یا 5 بعد از ظهر دایر بوده و امکان بازدید شهروندان از نمایشگاه وجود دارد.
انتهای پیام/
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه