اخبار داغ

اهدا موتور موشک به یک موزه

اهدا موتور موشک به یک موزه
موتور فضاپیما "وی‌اس‌اس یونیتی" (VSS unity) شرکت بریتانیایی "ویرجین گلکتیک" ، به‌تازگی طی یک مراسم رسمی به "موزه ملی هوافضای اسمیتسونین" (ithsonian's National Air and Space Museum) در شهر واشنگتن ایالات متحده آمریکا اهدا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گیزمگ ،موتور این "موشک مختلط" (hybrid rocket) توسط "شرکت اسپیس‌شیپ" (TSC) به منظور پرواز فضایی ساخته شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
موتور مذکور روز پنج شنبه توسط "سِر ریچارد برانسون" (Sir Richard Branson) مؤسس شرکت ویرجین گلکتیک به موزه ملی هوافضای اسمیتسونین اهدا شد.
,
 
,
در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۱۸ هواپیمای فضایی "وی‌اس‌اس یونیتی" که به نام " اسپیس‌شیپ دو" (SpaceShipTwo) نیز شناخته می‌شود، در نخستین پرواز تجاری خصوصی خود برای سفر به فضا تاریخ ساز شد. در این پرواز دو خلبان عازم فضا بودند.
,
 
,
این پرواز توسط یک موتور موشک مختلط ۱۳۶۱ کیلوگرمی انجام شد. طراحی این موتور ترکیبی از طراحی موتور موشک سوخت جامد با قدرت و کنترل موتور موشک مایع است. موتوری که شرکت" TSC " توسعه داده بود، به جای استفاده از سوخت مایع یا جامد، از سوخت پلاستیک پلی آمید و نیتروز اکساید مایع به عنوان یک اکسنده استفاده می‌کرد.
,
 
,
"سر برانسون" طی این مراسم گفت: ما افتخار می‌کنیم که با ارسال این فضاپیما به فضا یک پرتاب تاریخی انجام داده‌ایم و اکنون نیز از اهدا موتور این موشک قدرتمند به این موزه بسیار خشنودم.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه