اخبار داغ

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی:

دولت رسیدگی نکند، زندگی عشایری در کشور نابود می‌شود

دولت رسیدگی نکند، زندگی عشایری در کشور نابود می‌شود
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: در صورتی که دولت به وضعیت عشایر رسیدگی نکند پیش بینی می‌شود که زندگی عشایری در کشور از بین خواهد رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله حاتمیان در گفتگو با خبرنگار صبح توس اظهار کرد: خشکسالی‌های پی در پی و شوک های اقتصادی، در حال نابودی زندگی کشاورزان، دامداران و عشایر در زیستگاه‌های اصلی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,


نماینده مردم درگز در دهمین دوره دهمین دوره مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: عشایر در حاشیه شهرها نمی توانند در چادر های خود زندگی کنند؛ همچنین فرصت دامپروری نیز از آنها گرفته می شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که دولت به این مساله ورود پیدا نکند، پیش بینی می‌شود که زندگی عشایری در کشور منقرض شده و متاسفانه این جمعیت تبدیل به کلونی‌هایی با آسیب‌های فراوان اجتماعی در حاشیه کلان‌شهرها مانند مشهد شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: ایجاد مجتمع‌های پرورش گاو شیری، نگهداری گوسفند و دیگر احشام برای دامداران و عشایر و مجتمع‌های گلخانه ای برای کشاورزان می‌تواند حاشیه شهرها را به کانون های تولید، اشتغالزایی و در آمدزایی تبدیل، آسیب های اجتماعی را کاهش و ساماندهی را این مناطق را سرعت بخشد.

,
,
,
,
,
,

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فراگیرشدن خشکسالی و نابودی مراتع در دشت های مشهد، از پناه گرفتن برخی عشایر در روستاهای حاشیه حریم شهر مشهد خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه