اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد

خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلیل شرایط تحریمی در کشور وجود دارد خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان ضمن بیان این‌که تاکنون از مرزهای خشکی  کمتر برای تجارت استفاده‌شده است، گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که به دلایل شرایط تحریم وجود دارد خراسان رضوی می‌تواند بخشی از لجستیک کشور باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی ضمن بیان این‌که 70 در صد صادرات استان به افغانستان بوده است افزود: می‌توان از ظرفیت کشورهایی ازجمله افغانستان در مقابل صادراتی که انجام می‌شود برخی مواد اولیه کشور را تأمین کرد.

,

رزم حسینی خاطرنشان کرد: اگر همه صادرکنندگان استان با هم تشکل منسجمی داشته باشند شاهد افزایش صادرات از استان خواهیم بود.

,

استاندار خراسان رضوی اذعان کرد: در حوزه صادرات و کارآفرینی  تلاش خود را در سطح ملی نیز انجام خواهیم داد.

,

اما رئیس سازمان صمت استان در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت تجارت خارجی خراسان رضوی گفت: سال گذشته حدود 3 هزار تن صادرات کالا به ارزش 250 میلیارد دلار انجام‌شده است.

,

راضیه علیرضایی در خصوص مقایسه واردات با صادرات در جغرافیای استان گفت: در استان با کاهش واردات روبرو هستیم بر این اساس اگر واردات از مرزهای استان بیشتر باشد به رونق بیشتر استان خواهد انجامید.

,

وی ضمن بیان این‌که 70 درصد از واردات خراسان رضوی از مرزهای جنوبی استان اتفاق می‌افتد، گفت: 10 کشور اول صادراتی استان را کشورهایی ازجمله افغانستان، ترکمنستان، عراق، امارات، پاکستان، هنک کنگ، ازبکستان و تاجیکستان تشکیل می‌دهند.

,

به گفته علیرضایی زعفران به‌صورت فله و در بسته‌بندی‌های 10 تا 30 گرمی و کف‌پوش منگوله ازجمله عمده‌ترین کالاهای صادرشده استان و پنبه، برنج و لوبیاچیتی ازجمله اقلام وارداتی بوده است.

,

رئیس سازمان صمت استان اذعان کرد: حفظ بازارهای صادراتی جنوب شرقی آسیا، افزایش صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و تقویت و ارتقا روابط تجاری با کشورهای روسیه، عمان، ازجمله اهداف برنامه صادراتی سال 98  استان محسوب می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه