اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد:

پشت پرده انتصابات رانتی و سفارشی در بانک ها و گلوگاه های اقتصادی/ حاجی دلیگانی: پول کثیف در راه انتخابات مجلس/ هیأت مدیره های سفارشی بیت المال را به نفع خود و معرفان خود مصادره می‌کنند

پشت پرده انتصابات رانتی و سفارشی در بانک ها و گلوگاه های اقتصادی/ حاجی دلیگانی: پول کثیف در راه انتخابات مجلس/ هیأت مدیره های سفارشی بیت المال را به نفع خود و معرفان خود مصادره می‌کنند
حاجی دلیگانی گفت: برای انتخابات آتی مجلس که کمتر از یک سال تا برگزاری آن زمان باقی مانده، جریانی که در حال حاضر قدرت را در دست دارد، فعال شده و طبیعی است با اعمال فشار و انتخاب گزینه در گلوگاه های مالی مثل بانک ها سعی دارد مبالغ مورد نیاز خود برای انتخابات را از این طریق تأمین کند.
[

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دخالت های اخیر برخی نظیر حسین فریدون در انتصابات روسای بانک ها اظهار داشت: مبارزه با فساد ابعاد مختلفی دارد که یکی از ابعاد آن این است که از توصیه ها و به کارگیری افرادی که شایسته تر از آنها وجود دارد اجتناب شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در ادامه افزود: این روزها مطالبی شنیده می شود که برخی از افراد که در مقام های مختلف هستند با سوء استفاده از جایگاه خود یا نزدیکان، اقدام به رایزنی برای روی کار آمدن دوستان و نزدیکان خود می کنند که این سوء استفاده آزادی مدیران در تصمیم گیری را تحت الشعاع قرار داده و در نهایت به ضرر مردم و کشور خواهد بود.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: چنین افرادی که با توصیه روی کار می آیند به جای اینکه پاسخگوی ملت ایران باشند، پاسخگوی فردی هستند که برای پست گرفتن آنها پا در میانی کرده است؛ در چنین شرایطی بانک ها به جای رسیدگی به امورات مشتریان خود، امکانات بانک را در اختیار فرد یا گروه معدودی قرار می دهند.

,

حاجی دلیگانی با اشاره به نقدینگی زیاد کشور که غالباْ در اختیار بانک ها قرار دارد عنوان کرد: حضور رانتی برخی افراد در هیأت مدیره بانک ها نیز باعث تغییر مسیر نقدینگی می شود؛ به طوری که اگر یک وام قرار باشد به دست یک فرد عادی مثل یک تولید کننده برسد با لابی های پشت صحنه از حساب های چند صد میلیاردی برخی از افراد ذی نفوذ سر در می آورد.

,

وی ضمن بیان اینکه محصول این هیأت مدیره های سفارشی چیزی جز آوردن مدیران غیر شایسته چیزی نیست تأکید کرد: این هیأت مدیره های سفارشی بیت المال را به نفع خود و معرفان خود مصادره می‌کنند بنابراین عواید این انتصابات رانتی متوجه توصیه کنندگان و کسانی است که با توصیه روی کار می آیند نه مردم!

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه افزود: منابع این بانک ها یا موسسات به سمتی می رود که که توصیه کننده سفارش کرده و این هزینه ها غالباْ با توجه به نزدیک بودن انتخابات در مسیر نامشروع برای رأی آوردن افراد خاصی از گروه ها و احزاب خاص هزینه می شود.

,

حاجی دلیگانی همچنین گفت: برای انتخابات آتی مجلس که کمتر از یک سال تا برگزاری آن زمان باقی مانده، جریانی که در حال حاضر قدرت را در دست دارد، فعال شده و طبیعی است با اعمال فشار و انتخاب گزینه در گلوگاه های مالی مثل بانک ها سعی دارد مبالغ مورد نیاز خود برای انتخابات را از این طریق تأمین کند.

,

وی با اشاره به فرافکنی های دولتی ها تصریح کرد: هرگاه یک نفر نسبت به این انتصابات و یا رفتارهای سیاسی آنها انتقاد کرد سریعاْ با فشار و توهین سعی کردند منتقدان را وادار به عقب نشینی کنند. گاهی هم با شکایت از طریق قوه قضاییه به وسیله ارتباطاتی که داشته و یا نوع شکایاتی که می کنند یا هزینه هایی که از بیت المال صرف اخذ وکیل می کنند سعی در محکومیت و خفه کردن منتقدان دارند.

,

 

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه