اخبار داغ

مدیر عملیات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور:

سامانه باور ۳۷۳ چتر حمایتی دفاع از حریم کشور است/ دشمن از جنگ سخت ناامید شده است

سامانه باور ۳۷۳ چتر حمایتی دفاع از حریم کشور است/ دشمن از جنگ سخت ناامید شده است
جعفر برزوعی گفت: سامانه باور ۳۷۳ با مهندسی معکوس از سامانه s300 روسیه و با مشخصاتی بسیار فراتر از آن رونمایی شد که چتر حمایتی خوبی در دفاع از حریم کشور علی الخصوص مناطق حساس و حیاتی ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر برزوعی در گفتگو با صبح توس با اشاره به جنگ های اول و دوم خلیج فارس و جنگ های هواپایه اخیر اظهار کرد: بر این اساس تشکیل قرارگاه مستقل پدافند هوایی جهت کنترل و مدیریت تمام شبکه پدافندی کشور، مساله بسیار مهمی بود که مقام معظم رهبری دستور آن را صادر فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

مدیر عملیات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور عنوان کرد: پدافند هوایی ماموریت دارد که با کلیه تجهیزات در اختیار خود آسمان کشور را امن کند؛ هیچ شیء پرنده باسرنشین و یا بدون سرنشین حق عبور از مرزهای کشور را ندارد مگر با اجازه پدافند هوایی؛ البته اینگونه صراحت در گفتار مستلزم داشتن تجهیزات کشف، شناسایی و رهگیری است که در این زمینه حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

,

وی افزود: در حوزه کشف، بسیاری از سامانه های فعال و غیر فعال در کشور وجود دارند که هر گونه صدای مکالمات، پرواز ها و سیگنال های ساطع شده از رادار هواپیماها را تحلیل و بررسی کرده و اطلاعات هواپیمای شناسایی شده را جهت اقدامات بعدی ذخیره سازی می کنند؛ نمونه بارز آن سامانه پدافندی passive سایت کپکان درگز است.

,

برزوعی گفت: هواپیماهای عبوری از مرز هوایی کشور به چند دسته هواپیمای مجاز، هواپیمای دشمن، مضنون و متخاصم دسته بندی می شوند؛ هیچ گونه هواپیمایی از خارج و داخل مرزهای کشور عبور نمی کند مگر اینکه شناسایی شده باشد، اگر مجاز بود اجازه عبور دارد در غیر اینصورت با او مقابله صورت خواهد گرفت.

,

مدیر عملیات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور تصریح کرد: پدافند هوایی مجهز به سامانه هایی است که علاوه بر کشف و شناسایی، هواپیماها را به کریدورهای مجاز هوایی هدایت کنند؛ البته هواپیماها بایستی 10 مایل قبل از ورود به مرز، خود را با شماره پرواز معرفی کنند.

,

وی تبیین کرد: تمام پرنده هایی که در فضای کشور تردد دارند با سامانه های راداری، بصری، اپتیکی، مادون قرمز، زمین پایه و زمین به هوا کنترل می شوند؛ در صورت بروز تهدیدات و درگیری های احتمالی، انواع موشک های برد بلند، متوسط، کوتاه، توپخانه های هوشمند و غیر راداری، موشک های دوش پرتاب سهند و میثاق و امثال آنها آمادگی کامل برای دفاع از این مرز و بوم را دارند.

,

برزوعی ابراز کرد: اخیرا هم سامانه باور373 با مهندسی معکوس از سامانه s300 روسیه و با مشخصاتی بسیار فراتر از آن رونمایی شد که چتر حمایتی خوبی در دفاع از حریم کشور علی الخصوص مناطق حساس و حیاتی ایجاد کرده است.

,

مدیر عملیات منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور تاکید کرد: البته دشمن مدتهاست که از جنگ سخت ناامید شده و برای تحمیل اراده خود و براندازی نظام به دنبال اجرایی کردن روشهای مختلف عملیات روانی در ماهواره و فضای مجازی است؛ اما با عنایت خاص امام زمان و به لطف خون شهدا و بصیرت مردم، پیروزی از آن این ملت خواهد بود و سخنان داعیانه رهبر معظم انقلاب، سیاستهای دشمن را خنثی خواهد کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه