اخبار داغ

کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد؛

جهادِ گریه و دعا امام سجاد(ع)؛ انقلاب فکری در جامعه ایجاد کرد/ ضرورت تدریس صحیفه سجادیه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه

جهادِ گریه و دعا امام سجاد(ع)؛ انقلاب فکری در جامعه ایجاد کرد/ ضرورت تدریس صحیفه سجادیه در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه
کارشناس مسائل مذهبی گفت: اگر امام را ممنوع سخنرانی و جهاد با شمشیر بودند؛ ایشان از دو نوع جهاد گریه و دعا استفاده کردند و که میتوان گفت ایشان از این دو جهاد توانستند انقلاب فکری در جامعه ایجاد کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد رضا غیاثی کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام سجاد علیه السلام گفت: سالروز شهادت این امام بزرگوار فرصت مناسبی برای بازخوانی پرونده حیات و زندگی ایشان به عنوان یکی از امامان حاضر در صحنه کربلا و پیام رسان انقلاب عاشورا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با بیان اینکه امام سجاد علیه السلام سی سال پس از پدر بزرگوارشان زندگی پر فراز و نشیبی داشتند، ابراز کرد: ایشان در صحنه عاشورا 18 یا 22 ساله بودند و پس از حادثه عظیم عاشورا با خطبه ها و سخنرانی های خود به روشنگری و ایجاد تحول در جامعه پرداختند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: شاید اگر خطبه های امام زین العابدین علیه السلام در شهر شام نبود؛ یزید اجازه خروج اسرا را نمی داد و شاید سرنوشت آنان به گونه ای دیگر رقم می خورد؛ اما خداوند اراده کرد و خطبه های زیبا و درخشان امام سجاد علیه السلام بر تارک تاریخ درخشید.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی با اشاره به اینکه خطبه های امام زین العابدین علیه السلام را می توان به عنوان یکی از معجزات ایشان نام برد، بیان کرد: امام سجاد علیه السلام ظرف مدت کوتاهی توانستند تبلیغات شوم و مسموم بنی امیه را که چهل سال تبلیغ شده بود، خنثی کند.

,

وی افزود: مردم شام نیز که دشمنی وسیعی با امام سجاد علیه السلام و اهل بیت ایشان داشتند و حتی در زمان ورود آنها اقدام به شادی و پایکوبی کردند؛ تبدیل به مردمانی شدند که برای آن حضرت ضجه، شیون و گریه می کردند و می توان گفت امام زین العابدین علیه السلام انقلاب عظیم روحی و فکری را در مردم شام توانستند به وجود بیاورند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی با تأکید بر اینکه امام سجاد علیه السلام حرکت خود را به سرعت پس از حادثه عاشورا آغاز کردند، تصریح کرد: ایشان تا پایان عمر خود در مدینه جهادشان را به اشکال گوناگون ادامه دادند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی گفت: اگر امام را ممنوع سخنرانی و جهاد با شمشیر بودند؛ ایشان از دو نوع جهاد گریه و دعا استفاده کردند؛ امام سجاد علیه السلام آنقدر گریه می کردند که از ایشان به عنوان یکی از بکائین تاریخ یاد می شود.

,

وی اظهار کرد: در حقیقت امام زین العابدین علیه السلام با گریه های خود مراسم عزادرای برای امام حسین علیه السلام بر پا می کردند؛ ایشان هر زمان آب، سایه، ذبح حیوان، جوان، نوجوانان، کودک شیرخوار می دیدند گریه می کردند و همه این ها گویی مرثیه سرایی و روضه برای سید و سالار شهیدان علیه السلام و ایجاد انقلاب فکری در جامعه بود.

,

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام سجاد علیه السلام و حضرت زینب کبری سلام الله علیها نقش رسانه ای را پس از حادثه عاشورا ایفا کردند و توانستند این حادثه را به جهانیان بیان کنند.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی در پایان با بیان اینکه محصول جهاد با دعا امام سجاد علیه السلام گنجینه گران بهاء صحیفه سجادیه است، خاطر نشان کرد: این کتاب هم ردیف نهج البلاغه امام علی علیه السلام است و این گنجینه بزرگ باید به جامعه و جهان معرفی شد و همچنین از این کتاب باید به عنوان یک ماده درسی در دانشگاه ها و حوزه ها مورد استفاده قرار گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه