اخبار داغ

نجفی دوباره به صحنه قتل آمد

نجفی دوباره به صحنه قتل آمد
صحنه قتل میترا استاد همسر دوم محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران مجدداً با حضور تیم کارشناسی و وکلای اولیای دم بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امروز صحنه قتل میترا استاد همسر دوم که در تاریخ 7 خرداد به دست محمدعلی نجفی شهردار اسبق تهران به قتل رسیده بود امروز مجدد بررسی شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در بررسی‌های اولیه این پرونده و در همان ساعات اولیه محمدعلی نجفی به ارتکاب قتل اعتراف کرد اما انگیزه خود را اختلافات خانوادگی دانست و پس از آن تحقیقات برای پرونده به صورت جدی آغاز شد و کیفرخواست شهردار اسبق 13 خرداد تهیه و به دادگاه ارسال شد.
,
 
,
در این کیفرخواست پرونده اتهامی محمدعلی نجفی قتل عمد میترا استاد، حمل و نگهداری سلاح غیرمجاز، ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح (غیرفوتی) با تقاضای اولیای دم مبنی بر قصاص نام‌ برده تعریف شد.
,
 
,
نهایتاً اولیه جلسه دادگاه شهردار اسبق 22 تیر برگزار شد و طی سه جلسه دلایل و شرایط بررسی شد و در نهایت وکیل نجفی نواقص متعدد در کیفرخواست و تحقیقات را محرز دانست و اعلام کرد که قتل شبه عمد اتفاق افتاده است چرا که گلوله پس از برخورد به دیوار حمام دفورمه شده و سپس به میترا استاد اصابت کرده است.
,
 
,
با همه این اوصاف 8 مرداد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری حکم قصاص را برای شهردار اسبق اعلام کرد. رایزنی‌ها برای اخذ رضایت از اولیای دم شروع شد و پس از پایان مهلت 20 روزه برای اعتراض به حکم، مسعود استاد برادر مرحومه میترا از اعلام گذشت خبر داد.
,
 
,
با این وجود پرونده هنوز مفتوح بود و فقط جنبه خصوصی آن رفع شده بود در نتیجه وکلای نجفی به حکم صادره اعتراض کردند تا جایی که اعلام شد اعتراض مربوط به جنبه عمومی قتل است.
,
 
,
در ادامه این کشمکش‌ها 30 شهریور بود که وکیل نجفی از نقض حکم قصاص موکلش به دلیل نقص تحقیقات خبر داد و گفت: دیوان عالی کشور اعلام کرده که پرونده دارای نقص است.
,
 
,
یک روز پس از آن رئیس دیوان عالی نیز اعلام کرد که دیوان عالی در نوع قتل تردید کرده است و باید ابهامات رفع شود. گویا از نظر دیوان رسیدگی دادگاه ناقص بوده و در عمدی بودن قتل تردید شده است. 
,
 
,
پس از صدور این حکم پرونده برای رفع نواقص به دادگاه برگشت و دادگاه مقرر کرد امروز 15 مهر هیأت قضایی به همراه محمدعلی نجفی، کارشناسان اسلحه‌شناسی، وکلای شهردار اسبق و میترا استاد به صحنه قتل آمده و دوباره آن را بررسی کنند تا پس از این بررسی‌های مجدد کارشناسانه، دادگاه بتواند در مورد جنبه عمومی قتل رأی صادر کند.
,
 
,
در حال حاضر این تیم کارشناسی به همراه وکلای اولیای دم در صحنه حادثه حاضر هستند تا بررسی مجدد خود را آغاز کنند.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه