اخبار داغ

کلاهبرداری دختر دانشجو از 840 نفر

کلاهبرداری دختر دانشجو از 840 نفر
رییس پلیس فتا استان کردستان گفت: یک دختر دانشجو با همکاری یک مرد دیگر از 840 نفر در فضای مجازی کلاهبرداری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایرنا، سرهنگ فرامرز شاکری روز پنجشنبه در جمع رسانه های جمعی استان در سنندج گفت: پلیس فتا موفق به دستگیری دختر دانشجوی 23 ساله ای در فضایی مجازی شد که با کلاهبرداری از مردم حدود 70 میلیون تومان پول به جیب زده بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: این متهم با قرار دادن عکس زن میانسال و بیماری که توان پرداخت هزینه های درمانی ندارد و دادن شماره حساب بانکی و استفاده از احساسات و عواطف مردم از 840 نفر در سراسر کشور کلاهبرداری کرده است.

,

 

,

سرهنگ شاکری با اشاره به تحقیقات پلیس فتا در این زمینه گفت: تحقیقات بیانگر آن است این فرد که گرداننده اکانت های موبایل است با نام مستعار و همکاری مرد دیگری اقدام به این کار کرده است.

,

 

,

سرهنگ شاکری افزود: هم اکنون این دو متهم در بازداشت موقت به سر می برند و پرونده آنها جهت رسیدگی و اجرای قانون به دستگاه قضایی ارجاع شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی هویت افراد پنهان است و شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای کلاهبرداری هستند گفت: مردم هشدارهای پلیس فتا در فضای مجازی را جدی بگیرند و بدون آگاهی و اطمینان به حساب افراد ناشناس پول واریز نکنند.

,

 

,

وی اظهارکرد: میزان دستگیری ها در فضای مجازی در هفت ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش یافته است.

,

 

,

به گفته وی پنج درصد متهمین زیر 17 سال، 40 درصد متهمین در رده سنی 18-25 سال و 55 درصد متهمین نیز 25 سال به بالا داشته اند.

,

 

,

رییس پلیس فتی استان کردستان با اشاره به دستگیری 120 کلاهبردار در سال گذشته در استان گفت: در سال جاری نیز پلیس فتا 135 مجرم در فضای مجازی را دستگیر کرده است که این تعداد دستگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هشت درصد افزایش داشته است.

,

 

,

سرهنگ شاکری بیشترین جرایم در فضای مجازی را کسب منافع مالی، موضوعات ضد اخلاقی و انتقام جویی عنوان کرد و گفت: در سال جاری 103 درصد پرونده های کشف وقوع افزایش یافته است.

,

 

,

وی اولویت عمده پلیس فتا در سال جاری را پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد و گفت: برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی در زمینه آگاهسازی مردم از جرایم حوزه مجازی از اقدامات پلیس فتا است.

,

 

,

شاکری با اشاره به اینکه جامعه هدف پلیس فتا بیشتر دانش آموزان، دانشجویان و اولیا و مربیان مدارس هستند گفت: اطلاع رسانی، آگاه سازی و آموزش برای این اقشار اولویت کاری پلیس فتا است.

,

 

,

به گفته وی پلیس فتا هفته ای دو بار اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی و اطلاع رسانی در زمینه جرایم فضای مجازی در سطح دانشگاه ها و مدارس می کند.

,

 

,

سرهنگ شاکری با اشاره به آسیب های اجتماعی حوزه فضای مجازی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه استفاده درست از شبکه های اجتماعی را ضروری دانست.

,

 

,

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت هر گونه مشکل و موارد مشکوک در شبکه های اجتماعی و فضای سایبری موضوع را به شماره تلفن 2185915 گزارش کنند.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه