اخبار داغ

نظر وزیر کشور درباره شایعات وایبری

نظر وزیر کشور درباره شایعات وایبری
وزیر کشور گفت: بنده معتقدم که باید به شدت با این موضوع و مجرمان و متهمان اسیدپاشی در اصفهان باید برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از مشرق، رحمانی‌فضلی در حاشیه همایش افق رسانه درباره ماجرای اسیدپاشی افزود: به همین منظور شورای امنیت تشکیل جلسه داد، در شورای تأمین استان هم جلسه ای تشکیل شد، جمع بندی بر این شد که ما با نیروهای استان از بُعد تخصصی و فنی و از بُعد امکانات پشتیبانی موضوع را سریع‌تر پیش ببریم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وزیر کشور گفت: با استقرار نیروها در نقاط مختلف اصفهان و پیگیری موضوعات و مباحث در مراحل اولیه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به تعدادی از مظنونان رسیدند. این مظنونان به‌موقع بازداشت شدند و از آنها بازرسی و تحقیقات لازم انجام گرفت.

,

وی افزود: در نهایت شواهد و ادله کافی برای متهم کردن این افراد در دسترس نبود.

,

وزیر کشور با اشاره به اینکه به‌جد دنبال حادثه اسیدپاشی هستیم و نباید موجب نگرانی مردم باشد، گفت: مسئله اسیدپاشی را اگر در روزنامه‌ها و صفحات حوادث در ماه‌های مختلف مطالعه و بررسی کنید متأسفانه به عنوان یک بزه و جرم همیشه بوده و بیشتر هم جنبه شخصی و انتقام‌جویی داشته و بیشتر شخص اسیدپاش قصد صدمه رساندن داشته است تا قتل.

,

رحمانی فضلی با اشاره به جنگ روانی رسانه‌های بیگانه در مورد موضوع اسیدپاشی در اصفهان افزود: این دفعه رسانه‌های بیگانه این مسئله را به‌ ناروا و در یک جنگ روانی، بزرگنمایی کردند البته از نظر ما یک نفر هم دچار این آسیب بشود واقعاً ‌دردناک است ما نمی پذیریم فرزندانمان در کشور دچار این گونه بزه ها بشوند.

,

وزیر کشور گفت: البته روابط اجتماعی و موضوعاتی مطرح می شود که این اقدامات نابخردانه و جاهلانه واقعاً با جنبه های روانی این موضوع اتفاق می‌افتد.

,

رحمانی فضلی با اشاره به تشکیل جلسه شورای امنیت کشور در خصوص اسیدپاشی به تعدادی از شهروندان در اصفهان گفت: در این جلسه به یک جمع بندی کامل رسیدیم و قرار شد نیروها تقویت بیشتری بشوند و ان‌شاءالله بتوانیم این مسئله را به موقع حل کنیم.

,

وی افزود: البته به مردم خوب و عزیزمان این را یادآوری می کنم به هر حال هر کدام از مشکلات و مباحثی که در حوزه اجتماعی به عنوان بزهکاری، جرم و خطا اتفاق می‌افتد می‌شود به وسیله فضای مجازی و رسانه های معاند این مسائل را بزرگ و این اتهامات را وارد کرد.

,

وزیر کشور گفت: همین چند روز همین اخباری که به وسیله وایبر، واتس آپ و ماهواره ها به آن پرداختند خودشان قاضی بشوند و همه موارد شایعه ای که مطرح کردند در تهران چند نفر اسیدپاشی شده، در تبریز یا اصفهان اسیدپاشی شده، همه اینها را کلاهشان را قاضی کنند و ببینند و نگاه کنند و هیچ کدام از اینها واقعاً اساس نداشته است.

,

رحمانی فضلی اضافه کرد: با توجه به ضعف مستندات در منطقه‌ای که آن اتفاقات افتاده (اسیدپاشی)، امکانات فنی مثل دوربین نداشتیم و خود این افرادی که مورد هجمه واقع شدند و اطلاعاتی که به ما دادند براساس آن اتفاقات چهره نگاری کردیم و به شدت پیگیر هستیم تا ان‌شاءالله با این قضیه یک برخورد جدی کنیم.

,

وی تأکید کرد: قوه قضاییه هم اعلام نظر کرده، دادستان محترم و معاون اول قوه سعی کردند با اشد مجازات با این قضیه برخورد شود و بنده معتقدم باید به شدت با این موضوع برخورد شود چون احساس امنیت عمومی را به هم زده است.

,

وزیر کشور گفت: متهم کردن برخی از افراد یا قشرها به گمانه‌‌زنی‌ها یا حدس هایی که بدون مسئولیت و بدون تعهد، برخی از رسانه ها در خارج از کشور تبلیغ می کنند و می‌گویند، دامن می زنند که این نباید در داخل واقعاً جایی داشته باشد.

,

رحمانی فضلی ادامه داد: ما هیچ وقت به آنها اعتماد نداشتیم، آنها هم هیچ وقت برای ما دلسوز نبودند یعنی هیچ کسی از پدر خانواده دلسوزتر نیست، دولت به عنوان پدر خانواده است و مسئولیت کار را بر عهده دارد.

,

وی افزود: نیروی انتظامی به عنوان یاور مردم، قوه قضاییه به عنوان پدر جامعه، همه اینها در حوزه خودشان فعالند و واقعاً‌ از این موضوع به شدت ناراحتند.

,

وزیر کشور گفت: ما ضمن اینکه واقعاً برای عزیزانی که در این حادثه خسارت دیدند ناراحتیم و آرزوی سلامت و شفای عاجل از خداوند متعال برایشان داریم و هر وظیفه ای که دولت در قبال آنها داشته باشد انجام می دهد اما همه باید در یک بستر آرام و شرایط مناسبی باشیم و نیروهایی که عمل کننده هستند، فشارهای بیش از این به آنها وارد می شود که کارشان را انجام می دهند.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه