اخبار داغ

غربالگری دیابت به صورت رایگان

غربالگری دیابت به صورت رایگان
هفته ای که در آن قرار داریم هفته دیابت نام گذاری شده است.در این راستا پلی کلینیک سلامت و دیابت تابان، با ارایه برنامه هایی، جهت غربالگری دیابت در روز جمعه( آخرین روز هفته دیابت)به شناخت بیشتر مردم در مورد این بیماری خواهند پرداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از تابناک، دکتر سلمانزاده مدیر عامل پلی کلینیک سلامت و دیابت تابان گفت:با توجه به اینکه این هفته به نام دیابت نامگذاری شده است،به طور قطع این موضوع ،یک رویداد مهم در کشور محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
وی دلیل این نامگذاری را اینگونه بیان کرد که،متاسفانه حدود 10درصد از افراد کشور به دیابت مبتلا هستند و بدتر از آن این است که،نیمی از این تعداد ازبیماری خود آگاه نیستند. بنابر این هر اندازه برنامه های مختلف و آگاهی رسانی در جامعه در این زمینه بیشتر باشد، موجب بالا بردن سطح آگاهی مردم می شود و این موضوع باعث کاهش این بیماری خواهد شد.
,
 
,
دکتر حسین سلمانزاده با تاکید بر اینکه ما بخاطر رسالتی که در جامعه برای کنترل بیماری دیابت در جامعه داریم،باید این بیماری را مدیریت و کنترل کنیم،گفت: در این نوع بیماری خاص، انواع بیماریها از جمله کنترل قند خون،عارضه چشمی دیابت، زخمهای پا که ناشی از این بیماری به وجود می آید و حتی رژیم های غذایی در این زمینه راکنترل و تحت نظر متخصصین مربوطه درمان ودر نهایت بهترین مواد غذایی را که برای این بیماران مفید است و حتی ازنظر پخت مواد غذایی اطلاع رسانی می کنیم. دکتر سلمانزاده خاطر نشان کرد: به همین خاطر از بیماران و خانواده های آنها و نیز دیگر افراد جامعه، دعوت کردیم که در برنامه ی غربالگری رایگان در این کلینیک که در روز جمعه(30/8/93) در شهرک غرب-بلوار دادمان- درختی شمالی- پلی کلینیک تخصصی سلامت و دیابت انجام می شود،شرکت کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه، به غیر غربالگری رایگان،برنامه های دیگری اعم از سخنرانی،مشاوره و مسابقه نیز برای مدعوین ترتیب داده ایم گفت: از دولت ،وزارت بهداشت و رسانه ها درخواست داریم تا در زمینه ی آگاهی رسانی هر چه بیشتر به مردم دقت نظر داشته باشند. وی در خاتمه اعلام کرد عموم مردم میتوانندپاسخ سوالات خود را در زمینه بیماری دیابت ، با تماس تلفنی به شماره 2321 (صدای دیابت) از 8 صبح تا20از طریق مشاورین دریافت کنند.
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه