اخبار داغ

سیگار نکشید + عکس

سیگار نکشید + عکس
کشیدن سیگار باعث ابتلا به بیماری‌های مختلف و خطرناک می‌شوند و همانطور که می‌دانیم حدود 4000 ماده شیمیایی خطرناک در سیگار وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از فارس،بارها و بارها از مضرات سیگار گفته شده است اما برای یک بار هم که شده مضرات آن را دقیق بخوانید و تصمیم بگیرید دست از آن بکشید.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

همانطور که می‌دانید حدود 4000 ماده شیمیایی خطرناک مانند سرب، آرسنیک، آمونیاک و نیکوتین در سیگار وجود دارد؛ نیکوتین از برگ گیاه تنباکو بدست می‌آید و یک آلکولوئید بسیار سمی و روغنی است؛ یک نخ سیگار حاوی 8 الی 20 میلی گرم نیکوتین است که تنها 1 میلی‌گرم آن هنگام کشیدن سیگار جذب بدن می‌شود و تنها 2 الی 5 میلی گرم نیکوتین سبب تهوع و استفراغ می‌شود و 60 میلی گرم از این ماده مرگ آور است.

,

نیکوتین از طریق پوست، ریه ها و غشاء مخاطی بینی و دهان وارد بدن شده و مستقیماً و سریع به مغز می‌رسد، سپس در تمام بدن منتشر می‌شود؛ 80 درصد نیکوتین توسط آنزیم‌های کبد تجزیه می‌شود، نیکوتین در شش‌ها متابولیزه و باقی می‌ماند، توسط کلیه‌ها فیلتر می‌شود و از طریق ادرار دفع می‌شود.

,

نیکوتین عملکرد بدن و مغز را دگرگون می‌کند و در تمرکز مغز اثر می‌گذارد و باعث سریع شدن ضربان قلب، افزایش فشار خون، سریع شدن تنفس و کم عمق شدن آن، افزایش گلوکز خون، کاهش دمای پوست، تحریک سیستم عصبی مرکزی، کم شدن احساس گرسنگی، کاهش قند خون می‌شود. 

,

سیگار موجب ریزش مو، آب مروارید، پوکی استخوان، کاهش شنوایی، کاهش ویتامین C، کاهش کارایی سیستم ایمنی بدن، انواع سرطان دهان، ریه، پوست و حنجره، زخم معده، کاهش حواس پویایی و چشایی، برونشیت و آمفیزم، چین و چروک و پیری زودرس، کاهش قند خون، فشار بالا، بیماری های قلبی، تغییر رنگ انگشتان، تغییر شکل سلول‌های جنسی در مردان، زخم اثنی و عشر و بسیاری بیماری‌های دیگر که همه به مرگ ختم می‌شوند.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/گ

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه