اخبار داغ

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

رقم دقیقی از مبلغ زیرمیزی در دست نیست/افزایش کیفیت ویزیت زمان‌بر است و با بخشنامه حل نمی‌شود

رقم دقیقی از مبلغ زیرمیزی در دست نیست/افزایش کیفیت ویزیت زمان‌بر است و با بخشنامه حل نمی‌شود
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به معضل زیر میزی در جامعه پزشکی کشور گفت: رقم دقیقی از مبلغ زیرمیزی در دست نیست و ارقام اعلامی نیز به صورت تخمینی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در حاشیه دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله زیرمیزی و هزینه‌هایی که مردم از جیبشان می‌پردازند اظهار داشت: هزینه‌ای که مردم از جیبشان پرداخت می‌کردند به این معنی نیست که فقط حق العلاج بوده یا بعضی از پزشکان دریافت می‌کردند؛ در کل حوزه خدمات پزشکی که یکی از بخش‌های آن‌هم حق العلاج است یک چنین رقمی یعنی هزار میلیارد را تخمین زده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی قم فردا,

وی با اشاره به این موضوع که رقم دقیقی از زیرمیزی در دست نیست تصریح کرد: چون این قضیه آشکار نیست، رقم دقیقی از آن در دست نداریم و اگر کسی عددی را به‌عنوان رقم دقیق اعلام کند، رقم بجا و درستی نیست و این هزار میلیارد رقمی است که برآورد است اما درعین‌حال به آن سمتی پیش می‌رویم که تخلف وجود نداشته باشد.

,

وزیر بهداشت با اشاره به این‌که جامعه پزشکی جامعه‌ای شریف است گفت: از صبح خدمت مراجع محترم بودیم و همه تأکید بر این داشتند که پزشکی علم الابدان بوده و سلامت مردم در اختیار گروه پزشکی است.

,

وی در ادامه از رسانه‌ها درخواست همراهی کرد و افزود: در همه صنوف خطا هست و من از رسانه‌ها می‌خواهم تا نحوی به مردم اطلاع‌رسانی نشود که بخشی از درمان یعنی باور بیمار به پزشک و اعتماد به اینکه او طبیب است، خدشه و آسیب ببیند.

,

دکتر قاضی‌زاده هاشمی با اشاره ارتقا کیفیت ویزیت اذعان داشت: این موضوع نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و حتماً زمان می‌برد.

,

وی با اشاره به این‌که در چند دهه گذشته ما با تصمیم‌های نادرست خودمان تغییر رفتارهایی ایجاد کرده‌ایم و شرایط امروز حاصل همان تصمیمات است ادامه داد: طبعاً تغییر رفتار نیاز به زمان دارد و به نظر می‌رسد که بایستی ضمن واقع‌بینی در مورد تعرفه‌ها و دریافتی خدمتی که هرکدام از گروه‌های اجتماعی برای مردم انجام می‌دهند، درعین‌حال باید به همان حکیم بودن و طبیب بودن برگردیم و اخلاقی که باید بر جامعه پزشکی حاکم باشد، دوباره به دست آوریم.

,

وزیر بهداشت به استفاده از دستورالعمل برای رفع این مشکل اشاره کرد و اظهار داشت: با دستورالعمل می‌توان به این موضوع کمک کرد اما حتماً باید زمینه‌ها فراهم بشود.

,

وی افزود: دستورالعمل‌های زیادی نوشته‌شده اما عمدتاً برای رفع تکلیف است تا اگر مسئولی مورد سؤال قرار گرفت بگویند که دستورالعمل نوشته‌شده و بخشنامه صادر کرده‌ایم؛ فکر می‌کنم مشکلات ما در فرهنگمان ریشه دارد و باید آن را تغییر دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه