اخبار داغ

مدیرعامل خبرگزاری رسا:

گوش شنوایی برای حرف اصلی حوزوی‌ها در زمینه هنراسلامی وجود ندارد/ جای خالی مجله گل آقا برای انتقاد سازنده در کشور بخوبی حس می‌شود

گوش شنوایی برای حرف اصلی حوزوی‌ها در زمینه هنراسلامی وجود ندارد/ جای خالی مجله گل آقا برای انتقاد سازنده در کشور بخوبی حس می‌شود
مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه گوش شنوایی برای حرف اصلی حوزوی‌ها در زمینه هنراسلامی وجود ندارد گفت: در دوره ای فقط مجله گل آقا با جنبه انتقاد سازنده در این عرصه وارد شده بود اما امروز چنین روندی نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص پشت پرده توهین به ارزش های دینی اظهار کرد: دشمنان اسلام از هر ابزاری برای ریشه کن کردن این دین الهی بهره می برند و آگاهی ما نسبت به این ابزار زمینه مقابله با تهاجمات را فراهم می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

وی در ادامه افزود: در عرصه خبر مجموعه تجربیات بشر در زمینه اطلاع رسانی و جریان آزاد اطلاعات و اخبار و علم فن خبررسانی در اختیار ما قرار گرفته است؛ اما این مباحث ساخته و پرداخته غربی هاست و مبانی اسلام در شکل گیری آنها نقشی نداشته است.

,

این پژوهشگر دینی با بیان اینکه قالب های مختلفی برای انتقال مفاهیم خبری وجود دارد اذعان کرد: قالب هایی چون خبر، مصاحبه، یادداشت و گزارش و عکس و فیلم های چندرسانه ای و کاریکاتور از ابزار انتقال تفکرات یک جامعه است.

,

وی ادامه داد: کاریکاتور قالب غربی انتقال مفاهیم است که شکل بومی آن پوستر می باشد، در دوران جنگ و حتی دوران مبارزات انقلاب در برابر رژیم پهلوی وجود پوسترهای مردمی و انقلابی با تاثیرگذاری خود توانست مفاهیم مورد نظر اعتقادی و دینی را به جامعه عرضه و منتقل کند.

,

محصول فرهنگ عیب جویی در عرصه خبر با قالب کاریکاتور پیاده می شود

,

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه کاریکاتورها محصول تجاربی است که از غرب به ما رسیده تصریح کرد: نبض فن اطلاع رسانی در دست اسرائیلی هاست که در فرهنگ قرآنی آنها از اصلی ترین دشمنان اسلام و پیامبران الهی هستند، جریان های آزاد اطلاعاتی در دست شرکت های چند ملیتی است که محصول این قوم ظالم همین کاریکاتورهای توهین آمیز می باشد.

,

وی با بیان اینکه قرآن کریم از ویژگی های برجسته یهودیان را بهانه جویی و عیب نهادن روی مردم است خاطرنشان کرد: محصول فرهنگ عیب جویی در عرصه خبر با قالب کاریکاتور پیاده می شود، کاریکاتور از لحاظ فنی ساده و منظر حجم مفهومی و حرفه ای است شبیه بحث هرم وارونه که در شیوه خبرنویسی به بُلد کردن قسمت مهم خبر منجر می شود.

,

IMAGE635576971494750616

, IMAGE635576971494750616, IMAGE635576971494750616,

 

,

محققی در ادامه اضافه کرد: تقبیح اقوام مختلف و مسخره کردن طایفه ها حرام است و در همین راستا رهبر معظم انقلاب بحث طنز فاخر را مطرح کردند و هجو به معنای بزرگ کردن عیوب دیگری است که امروز عده ای بحث کاریکاتور را عرصه ای برای به سُخره کشیدن مبانی دینی و اعتقادی قرار داده اند.

,

وی تاکید کرد: در وضعیت امروز جامعه باید قرابت خوبی بین حوزه علمیه و کارشناسان دینی با سازمان های فرهنگی مانند ارشاد ایجاد شود و با بومی کردن قالب کاریکاتور می توان در عرصه مبانی دینی و سبک زندگی قدم برداشت و به مقابله جدی با محصولات خارجی و غربی بپردازیم؛ در دوره ای فقط مجله گل آقا با جنبه انتقاد سازنده در این عرصه وارد شده بود اما امروز چنین روندی نداریم.

,

باید از ظرفیت حوزه علمیه و مبلغان دینی در عرصه رسانه بهره برد

,

این کارشناس حوزه رسانه دینی توهین به پیامبر(ص) را از اقدامات سرویس های جاسوسی غرب دانست و گفت: سیل گرایش جوانان به اسلام در غرب و کشورهای اروپایی استکبار جهانی را به ترس و واهمه انداخته است.

,

وی افزود: متاسفانه سیاست نقطه ضعف ساختن از نقاط قوت و تحریک احساسات افراد سطحی نگر جهان از رویکرد تفکرات سران فتنه گر غربی است و وهابی ها به عنوان نمادی از اسلام آمریکایی امروز با خدمت به دنیای کفر در این مسیر قرار گرفته اند.

,

این پژوهشگر دینی با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت حوزه علمیه و مبلغان دینی در عرصه رسانه بهره برد ابراز کرد: باید وزارت ارشاد با اِعمال سیاستگذاری دغدغه ها و نگرانی های فرهنگی و دینی جامعه را بهبود ببخشد؛ اما امروز نگاه فرهنگی و دینی مسئولین سازمان ارشاد محل انتقاد است.

,

وی اظهار کرد: محکوم کردن توهین به ارزش های اسلامی از وظایف اصلی هر مسلمان و جامعه اسلامی است؛ اما نباید به وضعیتی برسد که با شکل گیری بحران اجتماعی فقط با راهپیمایی و محکومیت بتوانیم با این وضعیت مقابله کنیم حرف اصلی حوزوی ها باید در قالب هنری شنیده شود؛ اما این رویکرد در جامعه کمرنگ است.

,

مدیرعامل خبرگزاری رسا در پایان تصریح کرد: قشر مذهبی جامعه از مسئولین فرهنگی و دینی این انتظار را دارند که بحث دینی در کشور فرهنگ سازی شود تا با انتقال این فرهنگ دینی به کل جهان بتوانیم در زمینه تبلیغ دین مبین اسلام پیشقدم باشیم.

,

انتهای پیام/ش

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه