اخبار داغ

خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک شد

خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک شد
غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سوئیس به عنوان سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، غلامعلی خوشرو سفیر کنونی ایران در سوئیس (برن) به عنوان سفیر و نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک منصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

جمهوری اسلامی ایران پیش از این حمید ابوطالبی را برای تصدی این سمت معرفی کرد که آمریکایی‌ها اقدام به صدور ویزا برای وی نکردند.

,

غلامعلی خوشرو دارای مدرک دکترا در رشته جامعه شناسی از آمریکا است و ریاست دانشکده روابط بین‌‌الملل وزارت امور خارجه، سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نیویورک، معاون امور بین‌الملل وزارت امور خارجه در دوران وزارت سید کمال خرازی از جمله سمت‌های خوشرو است و او مقالات متعدد علمی و پژوهشی در فصلنامه­‌ها و ...به رشته تحریر درآورده است.

,

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: غلامعلی خوشرو به سمت سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد درنیویورک انتخاب شد.

,

در این بیاینه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران همچنان مراتب اعتراض خود را نسبت به عدم صدور روادید برای نماینده معرفی شده قبلی اعلام می‌دارد و پیگیری رویه‌های غیر حقوقی دولت میزبان از طریق ساز و کارهای قانونی در سازمان ملل در دستور کار نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود. جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که باید برای حفظ منافع ملی کشور و ارتقاء جایگاه ایران در عرصه‌های بین‌المللی فرصت سازی کرد تا حداکثر منافع ملی تامین شود و حضور موثر و فعال ایران در سازمان ملل به ویژه با توجه به شرایط بحرانی منطقه ای و بین‌المللی بیش از پیش ضرورت دارد.»

,

براساس اعلام وزارت خارجه خوشرو در سال‌های اولیه پس از انقلاب (1361) دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه را به منظور تربیت دیپلمات‌های متعدد و متخصص تاسیس کرد و به مدت هشت سال ریاست این مرکز دیپلماسی را به عهده داشت. وی سپس به مدت هفت سال سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک بوده است. خوشرو در دولت‌های هفتم و هشتم معاون وزیر امور خارجه در امور آموزش و پژوهش و سفیر در کشور استرالیا بوده است. وی همچنین در سال‌های 84 –1380 همزمان با اوج گیری مناقشات هسته‌ای معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را برعهده داشت و در مذاکرات هسته ای و طراحی نحوه تعامل با طرف‌های مذاکراتی نقش فعال داشت.

,

براساس این گزارش، خوشرو در سال‌های اخیر به عنوان تحلیلگر و پژوهشگر در جلسات متعدد بین‌المللی شرکت کرده و مقالات و سخنرانی‌های زیادی ارائه کرده است. وی در این سال‌ها بیشتر بر حوزه‌های فکری و نظری نظیر لزوم و لوازم گفت‌وگو، اجتناب از افراطی‌گری و خشونت، نقش مردم سالاری دینی در بیداری اسلامی و احیاء تمدن نوین اسلام تمرکز داشته است. وی دانش آموخته جامعه شناسی در دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس و مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی در نیویورک است و سال‌ها به تدریس در دانشگاه‌های مختلف کشور نظیر دانشکده روابط بین‌الملل، دانشگاه تهران و دانشگاه تربیت معلم پرداخته است.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه