اخبار داغ

شباهت‌های شکست عربستان در یمن و آمریکا در طبس

شباهت‌های شکست عربستان در یمن و آمریکا در طبس
حمله عربستان به یمن شباهت‌هایی به حمله آمریکا به طبس دارد، چراکه گردانندگان هر دوی آن‌ها آمریکاست و آمریکا همان‌طور که در مقابل ایران شکست خورد در مقابل ملت یمن هم ناکام ماند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، نیروهای آمریکایی در سفارتخانه آمریکا به اتهام جاسوسی دستگیر شدند، که آمریکا بعد از کلی تلاش برای آزادی آن‌ها، سرانجام موفق به طراحی، عملیاتی شد، تا علاوه بر آزادسازی آن‌ها به اهداف شوم دیگری نیز دست یابد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

تا اینکه سرانجام دو هفته بعد از قطع ارتباط یک‌جانبه آمریکا با ایران و تحریم ایران به لحاظ اقتصادی و سیاسی، 95 نیروی کوماندو آموزش‌دیده، با تجهیزات نظامی قوی در پنجم اردیبهشت‌ماه سال 59، 14 بالگرد و هواپیما در صحرای طبس در حال فرود آمدن بودند که ناگهان توفانی از شن به هوا بلند و دید خلبانان را به حدی ضعیف کرد که دو بالگرد با یکدیگر برخورد و ‌آ‌تشی مهیب در صحرای طبس برپا شد.

,

در پی شکست آمریکا در صحرای طبس، بار دیگر نظریه پیروزی فن‌آوری بر ایمان رد شده، بر حیثیت و اعتبار جهانی انقلاب اسلامی افزوده گردید. به دنبال تجاوز نافرجام کماندوهای آمریکا در طبس، حضرت امام خمینی؛ رهبر بزرگ‌ترین انقلاب ضدآمریکایی با صدور پیامی فرمود: «اشتباه کارتر در آن است که گمان می‌کند با دست زدن به این مانورهای احمقانه، می‌تواند ملت ایران را که برای آزادی و استقلال خویش و برای اسلام عزیز از هیچ فداکاری روی‌گردان نیست، از راه خودش که راه خدا و انسانیت است، منصرف کند. کارتر جنفهمیدهج... با چه ملتی روبه‌روست و با چه مکتبی بازی می‌کند. ملت ما، ملت خون و مکتب جهاد است. حمله به ایران، حمله به تمام بلاد مسلمین است.»(صحیفه نور، صص 139 ـ 140)

,

بنابراین، واقعه شکست آمریکا در طبس موجب شد تا اتحاد و یکپارچگی نیروهای انقلابی بیشتر و در مقابل چهره دشمن واقعی انقلاب نمایان گردد. حتی برژینسکی، مشاور امنیت ملی کارتر، احساس ناامیدی ملی را در آمریکا، از پیامدهای مهم شکست این کشور در طبس می‌داند و می‌گوید: «ماجرای مفتضح ایران، یکی از سه عامل مهم شکست کارتر بود و این ماجرا، احساس ناامیدی ملی را برانگیخت.»

,

آری، آمریکا در سال 59 در طبس شکست خورد، شکستی که ضعف آمریکا را در برابر ایران، چون روز آشکار کرد، اما این کشور متجاوز، لحظه‌ای دست از اهداف شوم خود برنداشته و خشم و کینه‌ی خود را چون آتشی بر سر مردمان بی‌گناه فرود می‌آورد.

,

چراکه بعدازآن شکست مفتضحانه‌اش در برابر ایران، آمریکای جنایتکار دست به جنایات بزرگی زد و خون‌های بی‌گناه زیادی را بر زمین ریخت. حال امروز قرعه به نام یمن است!

,

بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین بود که جنگنده‌های سعودی و متحدانشان، صدها بمب را بر سر مردم بی‌دفاع یمن ریختند که درنتیجه آن ده‌ها کودک و زن بی‌گناه شهید و زخمی شدند.

,

این در حالی است که مقامات رسمی آمریکایی در گفتگو با رویترز اعلام کردند واشنگتن کمک‌های اطلاعاتی خود به عربستان سعودی درباره اهداف حملات هوایی علیه حوثی‌ها در یمن را افزایش می‌دهد.

,

مقامات آمریکایی می‌گویند این کمک‌های افزایش‌یافته شامل اطلاعاتی حساس است که به عربستان سعودی اجازه خواهد داد با دقت بیشتری اهداف خود در داخل خاک یمن را هدف حمله قرار دهد.

,

درنتیجه‌ی این حملات جنگنده‌های متجاوز عربستان سعودی منطقه «الجند» در شهر تعز و مناطق «فج عطان» و «الحفا» در صنعاء را بمباران کردند.

,

 پایگاه خبری یمنی موسوم به «خبر» نیز گزارش داد: جنگنده‌های سعودی یکی از پایگاه‌های نظامی ارتش یمن در صنعا را بمباران کردند.

,

آری، آمریکا از همان ابتدای شکل‌گیری انقلاب مردم یمن، برای سرکوبی آن تلاش کرد، و امروز هم سعی دارد تا با استفاده از عربستان سعودی در مقابل ملت یمن بایستد تا از عقده‌های خود در آنجا گره‌گشایی کند.

,

درواقع این تجاوز نشان‌دهنده رفتار خصمانه آمریکا است، زیرا آمریکا با حمایت‌های خود از متجاوزان منطقه باعث شده عربستان به یمن تجاوز کند.

,

اما مردم یمن همان‌گونه که گفتند حاضرند تا خاک یمن را برای متجاوزان سعودی به گورستان تبدیل کنند، چراکه آن‌ها از این تجاوز هراسی نداشته و لحظه‌ای از حق خود کوتاه نمی‌آیند.

,

حال که خوب به این ماجرا نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که حمله عربستان به یمن شباهت‌هایی به حمله آمریکا به طبس دارد، چراکه گردانندگان هردوی آن‌ها آمریکاست و آمریکا همان‌طور که در مقابل ایران شکست خورد در مقابل ملت یمن هم ناکام خواهد ماند!

,

چراکه عربستان سعودی در حالی در یمن وارد بازی خطرناکی شده و یمنی‌ها را زیر آتش جنگنده‌های خود گرفته که در سال 2008 و 2010 طعم تلخ شکست را در این کشور چشیده است...

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه