اخبار داغ

بیا تویی که همه آمدنت را چشم‌ در راهند

آغاز جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران

آغاز جشن‌های نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران
جشن‌های نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج) از امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی دانا، اعیاد و مناسبت‌های بسیاری در صفحات تقویم وجود دارد که بخشی از مناسبت‌ها را میلاد ائمه (ع) و شهادت معصومین هر یک به اقوال گوناگون تشکیل می‌دهد.

,

در این میان برخی از اعیاد و مناسبت‌ها از جایگاه ویژه‌ای نزد مردم برخوردار هستند و شور و شعف آن‌ها مثال‌زدنی است. حتی در ایام شهادت‌هایی مانند عاشورا و تاسوعا حضور مردم در برنامه‌های سخنرانی و شور آنان قابل تحسین است.

,

میلاد مهدی موعود (عج) در نیمه شعبان که به دهه مهدویت معروف شده است از جایگاه ویژه و بالایی نزد شیعیان برخوردار است.

,

شهر قم به دلیل وجود مسجد مقدس جمکران و بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) متمایز از دیگر شهرها است و همواره مورد توجه آحاد مسلمانان در نقاط مختلف جهان است.

,

در آستانه نیمه شعبان جای جای این شهر آذین‌بندی و چراغانی می‌شود به گونه‌ای که تلألو نور چراغ‌ها در شب ناخودآگاه بغضی را در گلو ایجاد می‌کند و اشک از چشمان به دلیل شوق و شعف میلاد پیشوای غایبمان سرازیر می‌شود.

,

دستگاه‌های اجرایی و نهادها به همراه هیئت‌های مذهبی برنامه‌های مختلفی را برای این منظور در نظر گرفته‌اند تا به نوعی ارادت خود را به صاحب عصر (عج) نشان دهند.

,

,

, ,

هیئت خادم‌الرضا از جمله هیئت‌های باسابقه و بزرگ قم محسوب می‌شود که در دهه مهدویت برنامه‌های جذابی را برای مخاطبان خود اجرا می‌کند.

,

پیاده‌روی از حرم حضرت معصومه (س) به سوی مسجد مقدس جمکران در روز نیمه شعبان یکی از برنامه‌های این هیئت بزرگ مردمی است.

,

هیئت مردمی خادم‌الرضا در دهه مهدویت برنامه‌ها و همایش‌های مختلفی با حضور اعضای خود برگزار می‌کند.

,

مسجد مقدس جمکران نیز مملو از زائران و مسافرانی است که با عشق به امام زمان (عج) و دلی آکنده از امید به آمدنش به این مکان مقدس وارد می‌شوند تا ضمن ابراز ارادت به آن حضرت، نزدیکی ظهورش را در روز میلادش از خداوند متعال طلب کنند.

,

حرم حضرت معصومه (س) نیز با آذین‌بندی‌ها و چراغانی همانند بسیاری از محله‌های قدیمی قم جلوه خاصی پیدا کرده است که در شب، زیبایی خود را به رخ مسافران و زائران می‌کشد.

,

برخی از مغازه‌های مواد غذایی و اصناف با نوشتن جملات مذهبی با مضمون قائم آل محمد (عج) به استقبال این روز بزرگ و عید مذهبی می‌روند.

,

,

, ,

برخی از جوانان نیز با در دست داشتن نوشتارهای مذهبی راننده‌های خودرو را تشویق به نصب این نوشتار بر روی خودروهای می‌کنند.

,

در یک کلام؛ دوستداران حضرتش لبیک گویان منتظر آمدنش هستند تا بوی عطر وجودش آنچنان جهان را فرا گیرد که ملت‌های جهان مدهوش او شوند و پای در رکاب حضرتش به مبارزه و جهاد با ظلم بپردازند.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه