اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج):

ابزارهای مقابله با تهدیدات نوین قدیمی است/منقرض شدن داروساز نظامی یک خطر بسیار جدی است

ابزارهای مقابله با تهدیدات نوین قدیمی است/منقرض شدن داروساز نظامی یک خطر بسیار جدی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) گفت: در دنیای امروز نمی‌توان از طریق ابزارهای قدیمی با تهدیدات جدید مقابله کرد، همچنین به دلیل ارتباط ناکافی مجموعه‌های نظامی با مجموعه‌های علمی و عدم وجود زیرساخت‌ها و سازوکارهای مناسب مجموعه‌های علمی ما نتوانسته‌اند به خوبی با این تهدیدات مقابله کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان بسیج جامعه پزشکی، جعفر اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) در دومین همایش داروسازی نظامی و شرایط اضطراری گفت: پس از انقلاب اسلامی هر روز تهدیدها نوین می‌شوند که ما باید این تهدیدات را شناخته و راهکارهای مقابله با آن را بدانیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج) با بیان اینکه ابزارهای ما برای مقابله با تهدیدات نوین، قدیمی است، افزود: تهدیدات باید بر اساس اصول علمی و آینده پژوهی بررسی شوند و به دلیل ارتباط ناکافی مجموعه‌های نظامی با مجموعه‌های علمی و عدم وجود زیرساخت‌ها و سازوکارهای مناسب مجموعه‌های علمی ما نتوانسته‌اند به خوبی با این تهدیدات مقابله کنند.


اصلانی، اظهار کرد: در بحث داروسازی نظامی و شرایط اضطراری ساده ترین موضوع نیروی انسانی است و باید به کمک افراد مسلط در مراکز علمی آموزشی تراز اول بتوان حرکت علمی در رشته‌های مختلف جهان را داشته باشیم.


وی در پایان با بیان اینکه نباید تصور کنیم مجموعه‌های علمی فانتزی و زینت المجالس هستند، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم مجموعه‌های خوبی را تربیت کنیم که تهدیدات آینده را پیش بینی و نیازها را برطرف کنند نیازمند به تصمیم گیری ارگان‌های عالی در نیروهای مسلح هستیم.


منقرض شدن داروساز نظامی یک خطر بسیار جدی است

در ادامه این همایش دکتر عبدالمجید چراغعلی، رئیس دانشکده داروسازی بقیه الله(عج) گفت: متاسفانه برآورده‌ها نشان می‌دهد مفهوم داروسازی در ارگان‌های نظامی و نیروهای مسلح رو به نابودی است؛ تعداد داروسازان نظامی محدود بوده و تعدادی که وجود دارند نیز از طریق بازنشستگی هر سال کم می‌شوند.


رئیس دانشکده داروسازی بقیه الله(عج) افزود: لذا این نگرانی درباره تعداد انگشت شمار داروسازان نظامی وجود دارد و تنها راه حلی که به ذهن ما رسید تشکیل دانشکده برای تربیت داروساز نظامی بود.


چراغعلی، با بیان اینکه منقرض شدن داروساز نظامی یک خطر بسیار جدی است، ادامه داد: داروساز نظامی نه به معنای کسی که در نیروهای مسلح کار می‌کند بلکه داروسازی که در شرایط نظامی که از حالت عادی خارج می‌شویم بتواند ارائه خدمات کند و در شرایط جنگ و بحران به جای اینکه داروساز را از سطح جامعه بگیریم باید به سمتی پیش برویم که داروساز نظامی تربیت کنیم.


وی افزود: طبق آمار تعداد داروسازان نظامی کشور زیر ۱۰۰ نفر است و آنها نیز عمدتاً در قسمت‌های اداری کار می‌کنند و این یک ریسک است؛ اگر بنا به دلیلی شرایط جنگ و بحران پیش بیاید نگرانیم که نتوانیم وظایف خود را به خوبی انجام دهیم.


رئیس دانشکده داروسازی بقیه الله(عج) با بیان اینکه همایش امسال نسبت به سال گذشته دارای یک ویژگی خاص است، اظهار کرد: ما شرایط اضطراری مانند بلایای طبیعی را اضافه کردیم و به همین منظور از همکاران در سازمان‌های مرتبط مانند سازمان پدافند غیرعامل و هلال احمر که در شرایط امداد و نجات به کمک مردم می‌آیند نیز دعوت کردیم.


چراغعلی، در پایان تصریح کرد: در دوران جنگ و دفاع مقدس داروساز نظامی نداشتیم و اکنون به حدود هفتصد الی هشتصد داروساز نظامی در نیروهای مسلح نیاز داریم که امیدواریم بخشی از آن را تا ۱۰ سال آینده تربیت کنیم.


انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, منقرض شدن داروساز نظامی یک خطر بسیار جدی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه