اخبار داغ

طرح اقامتگاه های استیجاری در نوروز 93 اجرایی شد

طرح اقامتگاه های استیجاری در نوروز 93 اجرایی شد
یکی دیگر از اقدام های مثبت صورت گرفته در حوزه گردشگری در نوروز امسال اجرای طرح ساماندهی اقامتگاه های موقت استیجاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از نافع، به دنبال اجرای این طرح 10 درصد از اماکن استیجاری غیرمجاز استان همدان ساماندهی شدند و در واقع 167 واحد اقامتی در نوروز 93 ساماندهی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, نافع,

"مجری طرح ساماندهی طرح ساماندهی اماکن موقت استیجاری گفته اجرای این طرح از اسفند ماه سالجاری به صورت جدی در استان همدان آغاز شد و در حال حاضر 33 نفر با دارا بودن 83 واحد اقامتی در شهرستان همدان مجوزهای لازم را دریافت کرده که ظرفیت پذیرش 332 نفر در شبانه روز را دارد. همچنین 84 واحد اقامتی به ظرفیت 420 نفر آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.
نرخ گذاری واحدهای اقامتی توسط اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته و در سالجاری نرخ اماکن موقت استیجاری افزایشی نداشته و در حال حاضر کمترین اجاره واحدها 50 هزار تومان و بیشترین آنها 250 هزار تومان است و امکانات، مساحت و منطقه مورد نظر در قیمت گذری موثر است، گفت:در روزهای پایانی سال 196 مورد مراجعه برای اخذ مجوزهای لازم داشته ایم که در حال حاضر 50 نفر تقاضای صدور مجوز داشته اند.
برای راحتی مسافران و تسهیل در انتخاب واحدهای استیجاری توسط مسافران سایتی با عنوان Safarth.com طراحی شده و مردم می توانند قبل از سفر برای رزرو واحدهای خود اقدام کنند.
و در پایان باید گفت: ستاد هماهنگی سفرهای نوروزی در همه مناطق کشور، ستادهای استانی تشکیل داد و با فراخوان مشارکت همه نهادها و سازمان‌های دولتی و غیردولتی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، آموزش و پرورش، هلال احمر، بهزیستی، اورژانس، شهرداری، پلیس راه و راهداری و... می کوشد تا امنیت و نشاط را در سفرهای نوروزی هموطنان سراسر کشور برقرار کند. و این تلاش در استان همدان هم به خوبی به چشم می خورد و باید گفت که همه دست به دست هم دادند تامسافران نوروزی با خاطرات خوش پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین را ترک کنند و شنیدن نام همدان همواره برای آنها یادآور این خاطرات و زیبایی ها و جاذبه های این دیار کهن ایران زمین باشد.

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه