اخبار داغ

جلسه غیر علنی شورای امنیت درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه

جلسه غیر علنی شورای امنیت درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه
شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز درباره تسلیحات شیمیایی در سوریه نشست غیر علنی برگزار خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روسیا الیوم، شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است امروز نشست غیر علنی درباره وضعیت به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه برگزار کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

در این نشست، گزارش کمیته مشترک وابسته به سازمان ملل متحد و سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی درباره به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی طرف های درگیر در این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

,

آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش از این از شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته بودند که اقداماتی را علیه مسئولان حملات شیمیایی در سوریه اتخاذ کنند.

,

کمیته مذکور در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵ تحقیقاتی را درباره به کارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه از سوی طرف های درگیر در این کشور انجام داده و آن را در تاریخ ۲۴ ماه جاری میلادی به شورای امنیت تحویل داده است.

,

در این گزارش اعلام شده است که گروه تروریستی داعش در تاریخ ۲۱ آگوست ۲۰۱۵ در حومه حلب از سلاح های شیمیایی استفاده کرده است. در این گزارش همچنین ادعا شده است که نیروهای ارتش سوریه در آوریل ۲۰۱۴ و مارس ۲۰۱۵ در حومه ادلب از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

,

دولت سوریه در سپتامبر ۲۰۱۳ با واگذاری سلاح های شیمیایی خود به جامعه جهانی در چارچوب توافقنامه مسکو - واشنگتن موافقت کرد.

,

 

,

منبع:مهر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه