اخبار داغ

معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

نیاز به احداث مرکز تحقیقاتی در کلینیک هپاتیت استان/ بیش از 4 درصد دانشجویان مشروبات الکلی مصرف می کنند

نیاز به احداث مرکز تحقیقاتی در کلینیک هپاتیت استان/ بیش از 4 درصد دانشجویان مشروبات الکلی مصرف می کنند
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جوانترین استان کشور بیشترین بروز شیوع هپاتیت در کشور را به خود اختصاص داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با عصرهامون با بیان اینکه هپاتیت جزء بیماری هایی است که مرگ و میر زیادی داشته است، افزود: در دنیا فقط پنج درصد از افرادی که مبتلا به هپاتیت هستند از بیماری خود اطلاع دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون ,
وی با بیان اینکه بیشترین بروز بیماری های هموفیلی، تالاسمی و هپاتیت در سیستان و بلوچستان است، اظهار داشت: مشکل بزرگ ما مجمع الجزایری و پراکنده عمل کردن می باشد، از این رو اگر بخواهیم به هدف ایده آلی در کاهش بروز بیماری هپاتیت برسیم، باید با هم کار کنیم و الگوی کوچک کاری که در شبکه هپاتیت کشور می شود را در استان انجام دهیم.
,
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر، زابل به عنوان سرمایه و پتانسیل مطلوب در استان یاد کرد و خاطر نشان کرد: بهترین نمونه انتقال خون کشور در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
,
وی برنامه طرح تحول سلامت را فرصتی طلایی در استان عنوان و تصریح کرد: علی رغم مشکلات موجود، این طرح کمک شایانی را به شهروندان ارائه داده است.
,
طباطبایی با بیان اینکه باید بحث واکسیناسیون جدی گرفته شود، ادامه داد: تامین واکسن جزء چالش ها به شمار می آید، از این رو باید سند جامع هپاتیت کشور تهیه و تدوین شود و پوشش همگانی واکسیناسیون آن را در دستور کار قرار داد.
,
وی باتاکید بر این مطلب که آموزش عمومی رسالت همگان است، گفت: این مهم باید به صورت مداوم باشد زیرا مخاطبان آن طیف وسیعی هستند که براساس آن باید خوراک آموزش به آنها منتقل شود.
,
وی تاکید کرد: برای کنترل این بیماری در استان باید بانک نظام جامع اطلاعات با مدیریت و محوریت سازمان انتقال خون یا مرکز دیگری کامل شود.
,
معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در ادامه با بیان اینکه بیش از 4درصد دانشجویان الکل مصرف می کنند، گفت: باید برای کاهش این گونه آسیب ها، برنامه خاصی در نظر گرفته شود و به ارتقای کیفیت خدمات در مراکز کاهش آسیب ها پرداخت.
,
وی با بیان اینکه تا زمانی که اطلاعات در اختیار نباشد، نمی توان خدمات مطلوبی را ارائه داد، افزود: باید جایگاه کلینیک هپاتیت در بیمارستان بوعلی مرکز تحقیقاتی برای آن وجود داشته باشد.
,
وی تصریح کرد: آزمایشگاه مرکز بیماری هپاتیت نیاز به تقویت زیرساخت های آزمایشگاهی و کنترل کیفیت دارد.
,
انتهای پیام/م
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه