اخبار داغ

مدیر روابط عمومی فوریت‌های پزشکی استان اصفهان خبر داد؛

مونو کسید کربن قاتل شهروند سمیرمی/ سه مصدوم به بیمارستان انتقال داده شدند

مونو کسید کربن قاتل شهروند سمیرمی/ سه مصدوم به بیمارستان انتقال داده شدند
عابدی از امدادرسانی اورژانس به دو حادثه گازگرفتگی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار صاحب‌نیوز، اظهار کرد: این حادثه در «روستای سفتجان» شهرستان داران اصفهان به وقوع پیوسته بود که تکنسین های اورژانس به محض رسیدن با فرد مصدومی روبرو شدند که بر اثر استنشاق گاز منو کسید کربن حاصل از سوختن زغال در خطر مرگ بود.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: این مصدوم پس از انجام اقدامات سرپایی برای ادامه روند درمان به بیمارستان شهید رجایی داران انتقال داده شد.

عابدی با اشاره به حادثه دوم، اظهار کرد: در ساعت ظهر دیروز طی تماسی حادثه گازگرفتگی به اتاق فرمان اورژانس اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این حادثه در «پادنا» شهرستان سمیرم به وقوع پیوسته بود، با اظهار تأسف گفت: علی‌رغم هشدارهای داده شده در رسانه ها، افرادی در داخل اتاق اقدام به روشن کردن زغال کرده بودند.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان ادامه داد: در این حادثه گاز گرفتگی با منو کسید کربن دو مصدوم برای ادامه روند درمان به بیمارستان سید الشهدای سمیرم  انتقال داده شده و یک نفر هم متاسفانه به کام مرگ فرو رفت.

گفتنی است گاز منو کسید کربن، در اثر سوختن ناقص مواد سوختی، مانند گاز شهری، گاز کپسول، نفت، بنزین و گازوئیل، ایجاد می‌شود، هر وسیله‌ای که با سوخت کار می‌کند و دارای عملکرد معیوب، دودکش نامناسب و نصب غیراستاندارد باشد، می‌تواند منبع تولید و انتشار گاز مونوکسید کربن باشد.

از آثار مسمومیت با گاز منو کسید کربن سردرد، تهوع، استفراغ و کوفتگی بدن، خواب‌آلودگی، گیجی و تپش قلب بالا، بیهوشی، تشنج، مشکلات قلبی، تنفسی و مرگ را می‌توان عنوان کرد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرنگار صاحب‌نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه