اخبار داغ

در گفت‌وگو با یک جامعه شناس مطرح شد :

شغلی برای زن مناسب است که به رسالت های اصلی او آسیب نزند

شغلی برای زن مناسب است که به رسالت های اصلی او آسیب نزند
رسالت های اصلی زن همسری ، مادری و خانه داری است بنابراین زنان باید شغلی را انتخاب کنند که هم شأن و کرامت انسانی یک زن حفظ شود و هم به رسالت های اصلی آنها آسیب وارد نشود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛طاهره بابایی جامعه شناس در گفتگو با بانوپرس اظهار داشت : در خصوص زنان باید به این نکته کلیدی توجه داشت که شغلی برای زن مناسب است که به رسالت های اصلی او که همسری ، مادری و خانه داری است آسیب نزند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس, ,

وی گفت : شغل یک خانم باید با ساختار شخصیتی روحی و جسمی او در تناسب باشد یعنی یک خانم باید شغلی را انتخاب کند که از نظر جسمی و روحی به او فشار نیاورد و او را خسته نکند .

,

بابایی افزود : خستگی فکری و جسمی زن در خارج از منزل باعث بی حوصلگی می شود و زن نشاط و انرژی خود را از دست می دهد و وظیفه اصلی او که همسری و تربیت نسل است دچار بحران خواهد شد زیرا مادر خسته و بی حوصله قطعا در رسیدگی و تربیت صحیح فرزندان خود نیز با مشکل مواجه خواهد بود .

,

این جامعه شناس تاکید کرد : مورد بعدی سلامت محیط کار است . در انتخاب شغل بانوان باید توجه کنند در محیطی که کار می کنند شأن و کرامت زن مسلمان ایرانی حفظ شود .

,

وی گفت : اگر در محیط کار زن مسائل شرعی و اخلاقی رعایت نشود و در روابط بین همکاران حریم ها حفظ نشود . این مسئله در خانواده خصوصا در روابط بین همسران ایجاد مشکل خواهد کرد .

,

مرعشی در انتها به علاقه و تخصص اشاره کرد و افزود : اگر در کاری که انتخاب می شود علاقه و تخصص نباشد در واقع نوعی وقت تلف کردن است .

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه