اخبار داغ

گزارشی از وضعیت مسکن مهر بلوار خرم رودی:

تقلای بی نتیجه مالکان مسکن مهر ایلام

تقلای بی نتیجه مالکان مسکن مهر ایلام
مالکان 480 واحد مسکن مهر در بلوار خرم رودی از تلاش های بی نتیجه خود برای تحویل واحدها و درخواست و شکایاتشان از پیمانکار بی مسئول پروژه و صرف هزینه های مازادی می گویند که در این مسیر انجام داده اند. ماوقع را در متن خبر بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایلام رصد، این روزها به اذعان دست اندرکاران بازار مسکن و ساختمان، دولت تدبیر و امید کارنامه افتضاحی در وزارت راه و شهرسازی دارد که به گزارش مرکز آماررشد منفی 22 درصدی بخش ساختمان نمود بارز این بی برنامگی ها در حوزه مسکن و البته بی توجهی آقای آخوندی به اقدامات دولت قبل در بحث مسکن مهر است،

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام رصد, ایلام رصد,

پروژه ای که "خدمات زیربنایی و روبنایی مناطقی که مسکن مهر در آنها ساخته شده، دلیل اصلی عدم بهره‌برداری و تکمیل مسکن مهر اعلام شده است. اما آنچه مشکل اصلی مسکن مهر است عمدتا به خدمات زیربنایی و روبنایی محدود نمی شود، زیرا که در بیشتر این موارد پیمانکار پروژه را رها کرده و ساخت و ساز واحدها متوقف شده و هیچ اقدامی بر اساس برنامه‌ریزی پیش نمی‌رود، این در حالی است که به تازگی خبر رسیده که مراحل احداث ساختمان پروژه های مسکن مهر تقریبا به پایان رسیده است که درواقعیت امر این سخن حقیقت ندارد.

,

مالکان مسکن مهر ایلام نیز از جمله افرادی هستند که با وجود هزینه های بسیار در این بخش بلاتکلیف بوده، و با بی توجهی دولت به این حوزه عملا امید خود را برای خانه دار شدن از دست داده و سرمایه خود را بر باد رفته می دانند.

,

جمعی از مالکان مسکن مهر بلوار خرم رودی، با ارتباط با پایگاه خبری ایلام رصد، خواستار پیگیری مشکلات خود در این زمینه شدند.

,

آنها امیدوار بودند که با رسانه ای شدن این مسئله مسئولان نسبت به رفع دغدغه های آنها اقدام نمایند.

,

یکی از این مالکان در گفتگو با خبرنگار ایلام رصد، اظهار داشت: نامه نگاریهای زیادی به امام جمعه و استاندار و مبادی ذی ربط در خصوص مشکلات مسکن مهر این منطقه انجام دادیم اما مسئول پروژه و پیمانکار این واحدها، هیچگونه ترتیب اثری نداده است و پاسخی هم از کسی در رفع این معضلات داده نشده است.

,

وی در زمینه وجود مشکلات موجود و وضعیت پروژه گفت: مالکان این پروژه در سال 91ثبت نام کرده اند وقرار بر این بود که 20ماهه تحویل متقاضیان داده شود،  و در قراردادها نیز این مدت زمان قید شده است.

,

اما بعد از گذشت 20 ماه و عدم پیشرفت پروژه ها با شکایت های متعدد به دادگستری و مراجع قضایی و تجمع های متعدد با تنظیم قرار داد جدید پیمانکار متعهد شد 12/5/94 نسبت به تحویل واحد ها اقدام کند ودرصورت تحویل ندادن درتاریخ مقرر تازمانی که واحدهاروتحویل بدهد هزینه دیرکرد واجاره خانه ها را نیز متحمل شود، اما هیچ یک از تعدات را تا به امروز محقق نکرده است.

,

وی با اشاره به وام واحد ها افزود: میزان وام قبلا  22/500/000شده که هم اکنون به سی میلیون افزایش پیدا کرده و سود دوران مشارکت آنان نیز روزبه روزدر حال افزایش است.

,

این مالک تعداد خانوارهای این مسکن مهر را 480 نفر اعلام کرد، و ابراز داشت: هزینه انشعابات چند برابر شده پیمانکارسه میلیون تومان اضافه بها دریافت کرده و الان نود درصد وام راهم از بانک دریافت کرده اما کار همچنان متوقف شده است.

,

وی با اعتراض به عملکرد غیر منصفانه و بدور از انسانیت پیمانکار افزود: پیمانکار طرح منتظر مصوبه جدید دولت است که میزان وام  40میلیون افزایش پیدا کند و سود هنگفت این وام را از مردم دریافت نماید.

,

این فرد با اشاره به این مشکل که دیگر قادر به پرداخت هیچ وجهی در این خصوص نیستیم، اضافه کرد: مشکل اصلی مالکان بیچاره این واحدها علاوه بر عدم تحویل به موقع واحد ها این است که هر مالک برای یک واحد 75 متری  سی و سه میلیون پرداخت کرده است که با سود مشارکت این وام  نزدیک هشتاد میلیون تومان می شود که پول یک واحد شخصی است.

,

وی با بیان اینکه قسط وام سی میلیونی با بهره 7 درصد، چهار صد تومان شده است، اضافه کرد: اگر پیمانکار با اضافه کردن 120 واحد غیر مجازبه پروژه، همان 360 واحد از پیش تعیین شده را می ساخت ما الان خانه های خود را تحویل گرفته بودیم.

,

این مالک مسکن مهر بلوار خرم رودی ایلام، با اشاره به تجمع جمعی از مالکان این واحد هادر شکایت به سهل انگاری و خلف وعده پیمانکار یادآور شد: از مسئولین خواستار هستیم نسبت به رفع مشکلات کسانی که صرفا جهت خانه دار شدن در این راه هزینه کرده اند اقدام کنند، و با تحویل این واحد ها در اسرع وقت دغدغه مالکان را که تمام زندگی خود را صرف تکمیل این واحد ها نموده اند مرتفع نمایند.

,

 

,

 

,
,
,
,
, ,
, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه