اخبار داغ

فخر فروشی روحانی در کارخانه شیر ایران تا فرمواشی توزیع شیر در مدارس کشور

فخر فروشی روحانی در کارخانه شیر ایران تا فرمواشی توزیع شیر در مدارس کشور
با توجه به گذشت 4 ماه از سال تحصیلی مدارس و گلایه های متعدد صاحبان صنایع شیر از عدم پرداخت بدهی دولت و عزم دولت در توزیع انبوه کنسروهای مرغ بجای شیر در مدارس کشور به نظر میرسد دولت دغدغه ای برای اولویت پرداخت بدهی و انعقاد قرداد و توزیع شیر در سال تحصیلی فعلی مدارس ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اهوازنوین:مصرف سرانه شیر کشور از سال ۹۰ با قطع یارانه شیر کاهش چشمگیری پیدا کرد چرا که طبقه متوسط امکان تهیه روزانه نیم لیتر شیر برای هر یک از اعضای خانواده را ندارد زیرا برای تهیه یک قلم شیر صرف‌نظر از سایر محصولات مانند ماست و پنیر که در سفره ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد باید ماهانه ۱۵۰ هزار تومان بپردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اهوازنوین,

علیرغم اینکه در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده بود که سرانه مصرف شیر هر ایرانی به ۱۵۶ کیلوگرم برسد و هنگام توزیع شیر یارانه‌ای در آن زمان با وجود انتقادهایی که نسبت به کیفیت آن وجود داشت شاهد صف طویل دریافت شیر یارانه‌ای بودیم اما اکنون با آزاد شدن قیمت شیر سرانه مصرف به شدت کاهش یافته است.

,

از آنجا که دولت در زمینه پیشگیری از بروز بیماریها کاملا بی توجه است اگر دولت هرچه سریع‌تر یارانه شیر را بازنگرداند در نهایت باید در سال‌های آینده در بخش درمان کشور یارانه بدهد و این یعنی بی توجهی به شعار سلامت یعنی پیشگیری بهتر از درمان است.

,

اسماعیلی مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور نسبت به بروز بیماری‌های ناشی از کاهش مصرف شیر و فراورده‌های لبنی در کشور هشدار داده و گفته: با توجه به آلودگی هوا و همچنین نیاز رو به رشد کودکان و جوانان به کلسیم و ویتامین D شیر بهترین منبع محسوب می‌شود که متاسفانه نوشابه‌های لوکس به دلیل ارزان‌تر بودن جای آن را گرفته‌اند و در آینده شاهد فاجعه پوکی استخوان زودرس و کمبود شدید ویتامین D خواهیم بود.

,

باتوجه به مشکلات جسمی ناشی از کاهش مصرف سرانه شیر در کشور باید پرسید چرا با گذشته ۴ ماه از آغاز فصل مدارس هنوز شیری در مدارس توزیع نشده است.

,

مدیرعامل صنایع شیر ایران عدم توزیع شیر در مدارس را بدهی دولت به کارخانجات عنوان می کند و می گوید: دولت از سال گذشته بدهی شیر مدارس را به ما نداده و باید پرسید آقای رئیس‌جمهور که زمانی توزیع شیر مدارس را افتخار دولت خود می‌دانست، آیا از توقف این طرح خبر دارد؟

,

مدیرعامل صنایع شیر ایران اظهار داشت: برای افزایش مصرف شیر و تأمین سلامت جامعه باید یارانه شیر پرداخت شود و در کنار آن نیز موضوع توزیع شیر مدارس توسط دولت جدی گرفته شود، اما متأسفانه شاهدیم از سال گذشته هنوز بدهی صنایع شیر ایران بابت توزیع شیر مدارس پرداخت نشده است.

,

همچنین مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور می گوید : برخی اخبار می گویند دو هفته است که آرام‌آرام توزیع شیر مدارس در برخی استان‌ها آغاز شده در حالی که هنوز چیزی از انعقاد قرارداد به گوش ما نرسیده و عملا دیگر امسال خبری از توزیع شیر مدارس نیست.

,

همچنین رئیس مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: سازمان تعاون روستایی برای اجرای طرح شیر مدارس اعلام آمادگی کرده اما دولت در این زمینه تا کنون تصمیم لازم را اتخاذ نکرده است.

,

جالب اینکه در روزهای گذشته خبری و تصاویری در فضای مجازی منتشر شد که پرده از این حقبقت برداشت که شیر مدارس در یکی از پروازهای خطوط هوایی کشور میان مسافران توزیع گشته، خبری که سریعا از سوی برخی مسئولین تکذیب شد وآن را به اشتباه کارگران توزیع انبار شرکت تولیدی شیر گره زدند.

,

اما مدیرعامل سابقه اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور درمورد توزیع شیر مدارس در یک خط هوایی گفته: کارخانه مذکور به امید آنکه قرار است از مهرماه این شیرها را به مدارس عرضه کند در سطح انبوه تولید و چاپ روی آن را ویژه مدارس زده بود غافل از اینکه خبری از انعقاد قرارداد نیست و او برای پیشگیری از ضرر و زیان و فاسد شدن شیرها آن را به یک خط هوایی فروخته بود که رسانه‌ای و دردسرساز شد.

,

ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در پاسخ و پرسش خبرنگاران در حاشیه نشست خبری خود درباره عدم توزیع شیر در مدارس نیز با تایید این مشکل گفت: امسال شیر در مدارس توزیع نشده است و متعاقباً از وزارت آموزش و پرورش این عدم توزیع شیر در مدارس را پیگیری می‌کنیم.

,

علی رومی در اولین همایش تخصصی امنیت غذا، سلامت و توسعه گفته بود: آمارهای بانک مرکزی موید افت شدید مصرف شیر در کشور است، آمارهای بانک مرکزی پس از حذف یارانه‌ها نشان می‌دهد که تولید شیر و مشتقات آن بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته که در کاهش سرانه مصرف شیر تاثیر گذار بوده است، سرانه مصرف شیر در دنیا حدود ۳۰۰ کیلوگرم است که برای ایرانیان به ۸۰ کیلوگرم می‌رسد.

,

مدیرعامل هلدینگ صنایع غذایی، دارویی و کشاورزی صندوق بازنشستگی کشوری در ادامه از عدم توزیع شیر در مدارس انتقاد کرد و گفت: رئیس جمهور در سال ۹۳ بازدیدی از صنایع شیر ایران داشت و در آنجا توزیع شیر در مدارس را از افتخارات دولت دانست در حالی که در سال تحصیلی جاری تا کنون شیر در مدارس توزیع نشده است، آیا رئیس جمهور از این موضوع مطلع است؟

,

رومی افزود: علت عدم توزیع شیر در مدارس بدهی آموزش و پرورش به صنایع شیر است و در این شرایط پیش بردن کار مشکل می شود، پرداخت یارانه شیر در کشور برای تامین سلامت جامعه و افزایش مصرف شیر لازم است که توسط دولت جدی گرفته نمی شود.

,

به گزارش اهوازنوین :با توجه به گذشت ۴ ماه از سال تحصیلی مدارس و گلایه های متعدد صاحبان صنایع شیر از عدم پرداخت بدهی دولت و عزم دولت در توزیع انبوه کنسروهای مرغ بجای شیر در مدارس کشور به نظر میرسد دولت دغدغه ای برای اولویت پرداخت بدهی و انعقاد قرداد و توزیع شیر در سال تحصیلی فعلی مدارس ندارد و انتشار اخباری در خصوص اینکه بدهی دولت به صنایع شیر پرداخت خواهد شد به دنبال حل تعاملی این مساله با صاحبان صنایع شیر است که ولو شده برای یک نوبت که شده شیر را در مدارس توزیع کنند تا مهر بی توجهی دولت به سلامت نسل آینده بر پیشانی دولت یازدهم نخورد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه