اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین

راهیان نور فرصتی برای آشنایی بیشتر با منش زندگی شهدا

راهیان نور فرصتی برای آشنایی بیشتر با منش زندگی شهدا
گفت: راهیان نور فرصتی برای آشنایی بیشتر با سبک و منش زندگی شهدا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»، مهدی برزگر، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین و دبیر قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در نخستین جلسه هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی و گنگره شهدای دانشجویی استان که با حضور عباس برزگری، جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج)، رؤسا و معاونین دانشگاه‌های استان در  سالن جلسات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد، گفت: راهیان نور فرصتی برای آشنایی بیشتر با سبک و منش زندگی شهدا است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دانشجویان قزوین «کیوسنا»,

وی با تاکید بر اینکه آرامش و امینت ما مرهون فداکاری های شهیدان است، افزود: آرامش و امنیت حاکم در کشور، مرهون فداکاری و از جان گذشتگی رزمندگان و شهدایی است که با حضور در خط مقدم در دفاع از ارزش‌ها و میهن اسلامی به فرمان امام(ره) لبیک گفته و به وظیفه انقلابی و جهادی خود عمل کردند.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین با اشاره به اینکه راهیان نور حرکتی ارزشی و اثرگذار است، تصریح کرد: برنامه‌هایی که در قالب راهیان‌ نور برای عموم دانشجویان استان قزوین برگزار می‌شود در راستای ارتقای معنوی و اخلاقی آن‌ها بوده و تلاش می‌شود با انجام فعالیت‌های برجسته زمینه جذب سایر دانشجویان در برنامه‌های مشابه فراهم شود.

,

برزگر بیان داشت: دانشجویان دانشگاه‌های این استان از تاریخ ۱۰ تا ۲۵ اسفندماه سال جاری در قالب چندین کاروان برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

,

این مسئول با اشاره به بازه زمانی اردوهای راهیان نور دانشجویان گفت: مدت برگزاری این اردوها پنج روز بوده که دو روز برای رفت و برگشت به قزوین اختصاص یافته و به مدت سه شبانه‌روز دانشجویان در اهواز و مناطق عملیاتی اقامت خواهند داشت.

,

وی ضمن بیان بازدید دانشجویان از عرصه‌های دفاع مقدس تصریح کرد: کاروان‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین از مناطق عملیاتی، دوکوهه، فکه، هویزه، طلائیه، معراج شهدا،شلمچه، فتح‌المبین و نمایش رزم اردوگاه شهید مسعودیان بازدید می‌کنند.

,

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین در پایان گفت: در این سفر معنوی تعدادی از روحانیون سیره تفحص شهدا جهت پاسخگویی به سوالات و رفع شبهات دانشجویان در حوزه دفاع مقدس حضور خواهند داشت، همچنین راویانی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان، دانشجویان را در این سفر همراهی و به تشریح و روایت خاطرات دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

,

, , ,

در ادامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)  با اشاره به منویات مقام معظم رهبری اظهار داشت: فعالیت و رسالت در زمینه راهیان نور موجب هدایت و راهنمایی دانشجویان می‌شود چراکه با برگزاری اردوهای راهیان نور، دوران هشت سال دفاع مقدس، رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان جنگ تحمیلی برای جوانان به ویژه دانشجویان تبیین می‌شود.

,

ابوالحسن نائینی با بیان اینکه اردوهای راهیان نور حرکت سازنده، مفید و انقلابی است، افزود: برگزاری اردوهای راهیان نور موجب ایجاد روح معنویت در دانشجویان می‌شود و با توجه به اینکه اردوهای راهیان نور و بازدید از مناطق عملیاتی جنوب تأثیر بسزایی در روحیه جوانان دارد باید تلاش شود این مسیر معنوی و فرهنگی از سوی مسؤولان تداوم یافته و تقویت شود.

,

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با بیان اینکه قرارگاه راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در این استان تشکیل شده است، عنوان کرد: برنامه‌ریزی این قرارگاه براساس سیاست‌ها صورت گرفته که برای سال جاری باید ۳٫۵ درصد از دانشجویان هر دانشگاه استان قزوین به اردوهای راهیان نور اعزام شوند.

,

نائینی تصریح کرد: هر دانشگاه و مؤسسه آموزشی در استان قزوین باید تعدادی دانشجو به مناطق عملیاتی جنوب اعزام کنند تا ۳٫۵ درصد تعیین شده، پوشش داده شود.

,

این مسؤول با بیان اینکه در سال‌های گذشته مدیریت اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی جنوب بر عهده هر دانشگاه بوده است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تمام اقدامات و فعالیت‌ها به عهده بسیج دانشجویی استان قزوین واگذار شده تا این اردو با هماهنگی و برنامه‌ریزی مطلوب برگزار شود.

,

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین یادآور شد: هزینه برگزاری اردوهای راهیان نور باید با هماهنگی و همکاری دانشگاه‌ها و سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین صورت گیرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه