اخبار داغ

مدیرعامل بانک انصار خبر داد؛

11 میلیون و 950 هزار نفر از مردم ایران مشتری بانک انصار هستند

11 میلیون و 950 هزار نفر از مردم ایران مشتری بانک انصار هستند
مدیرعامل بانک انصار گفت : در حال حاضر، 11 میلیون و 950 هزار نفر از مردم ایران مشتری بانک انصار هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  آرمان کرمان؛ آیت‌الله ابراهیمی در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه‌ی کرمان با اشاره به این‌که بانک انصار صد هزار نفر سهام‌دار حقیقی و 30 درصد سهام شناور در بورس دارد، افزود: سهام بانک انصار در تابلوی اول بازار بورس کشور منتشر شده و در حال حاضر، 11 میلیون و 950 هزار نفر از مردم ایران مشتری بانک انصار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,


وی با بیان این‌که عمر تخصصی بانک انصار که زیرمجموعه‌ی موسسه‌ی انصارالمجاهدین است، به 27 سال می‌رسد، گفت: در حال حاضر، بیش از هفت هزار نفر در هلدینگ بانک انصار مشغول خدمت‌گذاری به مردم هستند.

,
,


مدیرعامل بانک انصار خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه‌ی بانک‌داری الکترونیک، خدمات شهری، قرض‌الحسنه، خدمت به تولید، ارایه‌ی طرح‌های اقتصاد مقاومتی، حمایت از ازدواج و برخورداری از برند سلامت و ترویج بانکداری اسلامی در بین بانک‌ها از ویژگی‌های این بانک انقلابی و ارزشی است.

,
,


ابراهیمی در ادامه، در پاسخ به سوالات خبرنگاران با تاکید بر لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات گفت: سود سپرده‌ها نباید به بیش از هشت و 9 درصد برسد تا زمینه برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به مردم فراهم شود.

,
,


وی افزود: در سایر کشورها اصلا سود علی‌الحساب داده نمی‌شود و درعوض منابع در بخش اعطای تسهیلات مناسب صرف می‌شود.

,
,


ابراهیمی به انتقاد از رواج شیوه‌ی سپرده‌گذاری در بانک‌ها به‌عنوان یک روش کسب‌وکار در کشور پرداخت و گفت: شیوه‌ی سپرده‌گذاری در کشورهای دیگر اصلا جایگاهی ندارد و از این سرمایه‌ها برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد و بهبود وضعیت زندگی و رفاه جامعه استفاده می‌شود.

,
,


وی ادامه داد: این روش کسب‌وکار را اسلام هم قبول ندارد و باید با کاهش نرخ تورم برای اصلاح روند فعلی اقدام شود.

,
,


ابراهیمی با اشاره به افزایش معوقات بانکی در کشور و خارج شدن میزان آن از حد متعارف و استانداردهای بین‌المللی گفت: یکی از اختلالاتی که این معوقات در اقتصاد کشور ایجاد می‌کند این است که پول، گرفتار شده و نمی‌تواند به چرخه‌ی اقتصاد کشور کمک کند.

,
,


مدیرعامل بانک انصار یادآور شد: مطالبات معوق بانک انصار همواره کم‌تر از سایر بانک‌ها و به میزان دو تا سه درصد بوده که در حال حاضر معوقات این بانک کمی افزایش داشته و به کم‌تر از پنج درصد رسیده است.

,
,


وی با اشاره به این‌که فاز دوم طرح تحول بانک انصار درراستای اقتصاد مقاومتی است، افزود: براساس این طرح که از ابتدای سال‌جاری آغاز شده، فعالیت بانک انصار متناسب با کسب و کارهای خرد و برای حمایت از کارآفرینان برنامه‌ریزی شده است.

,
,


ابراهیمی سهم فعلی بانک انصار از منابع نظام بانکی کشور را سه درصد اعلام کرد و افزود: طی سه سال اخیر که مسابقه‌ی سود راه افتاده، ما سهم خود را با هدف کنترل ریسک و مخاطرات مخصوصا کاهش دادیم و سعی کردیم منابع را رشد ندهیم، چراکه در آن صورت باید تسهیلات را گران می‌‌‌‌‌‌کردیم و ما برای کمک بیش‌تر به مردم و اقتصاد کشور، سهم خود را کاهش دادیم.

,
,


وی با اشاره به برگزاری سالانه‌ی سمینار ارزیابی سلامت سازمان‌ها و کارکنان آن‌ها در کشور، گفت: سازمان‌های مختلف دولتی و خصوصی در این سمینار، خود را در معرض ارزیابی قرار می‌دهند و بانک انصار چهار سال پیاپی به‌عنوان سازمان پاک شناخته شده و در سال گذشته نیز به‌عنوان سازمان ناب که معیاری بالاتر از سازمان پاک است، شناخته شدیم.

,
,


ابراهیمی خاطرنشان کرد: ما در به‌کارگیری کارکنان، کنترل شدیدی اعمال می‌کنیم و مجموعه‌ی اقدامات نظارتی در بانک انصار، سرآمد بوده و در سطح بالایی از سلامت قرار دارد.

,
,


وی با اشاره به این‌که بانک انصار در زمان ارایه‌ی تسهیلات از اول سخت‌گیری و کنترل و ارزیابی دارد، گفت: تا حد امکان وارد برخورد قضایی درخصوص معوقات نمی‌شویم و سعی داریم مشکلات را ازطریق مصالحه حل کنیم.

,
,


ابراهیمی یادآور شد: این بانک هفتصد شعبه و باجه‌ی مستقل در کل کشور و 16 شعبه در استان کرمان دارد.

,
,


وی با اشاره به تخصیص هزار میلیارد تومان ازسوی بانک انصار برای تسهیلات ازدواج گفت: طرحی را برای تهیه‌ی لوازم خانگی صددرصد ایرانی را در قالب طرح حاتم یا حاتم‌کارت داریم که هم به قشر کم‌درآمد در خرید لوازم مورد نیاز برای شروع زندگی کمک می‌کند و هم از تولیدات داخلی حمایت دارد.

,
,


ابراهیمی افزود: در طرح حاتم‌کارت کارت اعتباری 10 میلیون تومانی با نرخ سود 15 درصد به هر یک از زوجین داده می‌شود که با این کارت می‌توانند از تولیدات برندهای برتر ملی خرید داشته باشند.

,
,


مدیرعامل بانک انصار خاطرنشان کرد: طرح حاتم سودی برای این بانک ندارد و فقط برای کمک به تسهیل ازدواج و حمایت از تولیدات ملی اجرا می‌شود.

,
,


وی به ساخت مجتمع بزرگ تجاری در بم که در 22 بهمن سال‌جاری افتتاح خواهد شد، اشاره کرد و گفت: این مجتمع بزرگ تجاری، اداری، فرهنگی و ورزشی 28 هزار مترمربع مساحت دارد و در میدان امام این شهرستان با هدف رونق اشتغال و با سرمایه‌گذاری بانک انصار ساخته شده است.

,
,


ابراهیمی با اشاره به سرمایه‌گذاری بانک انصار در ساخت برج اطلس در شهر کرمان گفت: کلینیک پزشکی اطلس در خیابان استقلال شهر کرمان نیز با سرمایه‌گذاری این بانک ساخته شده که 80 درصد آن تکمیل شده است.

,
,


وی یادآور شد: این بانک حمایت زیادی از خودروسازی بم داشته و درمجموع طرح‌های وسیعی در استان کرمان اجرا کرده و این سرمایه‌گذاری‌ها ادامه دارد.

,
,


ابراهیمی بیان کرد: بانک انصار طرحی را برای مدل ریل‌گذاری بانک‌ها درخصوص نحوه‌ی اقدام در زمینه‌ی اقتصاد مقاومتی تدوین کرده که باحضور مدیران عامل کلیه‌ی بانک‌های کشور و رییس بانک مرکزی از آن پرده‌برداری شد.

,
,


وی ادامه داد: خود ما این طرح را در بانک‌های زیرمجموعه‌ی انصار پیاده کرده‌ و آن‌را ماهانه کنترل می‌کنیم که بر این اساس، انطباق ما با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به بیش از 50 درصد رسیده است.

,
,


مدیرعامل بانک انصار خاطرنشان کرد: این بانک از فعالیت‌های کسب و کار در زمینه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان حمایت وسیعی دارد.

,
,


ابراهیمی افزود: طرح ویژه‌ای برای گسترش اقدامات بانک انصار در زمینه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم داریم که تا پایان سال‌جاری تدوین می‌شود.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه