اخبار داغ

از جانب سازمان جهانی UNIDO:

انتخاب کردستان به عنوان پایلوت کشوری توسعه « صنایع دستی و گردشگری »/ ایجاد اشتغال بیش از 2 هزار نفر در حوزه صنایع دستی

انتخاب کردستان به عنوان پایلوت کشوری توسعه « صنایع دستی و گردشگری »/ ایجاد اشتغال بیش از 2 هزار نفر در حوزه صنایع دستی
در راستای تعیین استان کردستان بعنوان پایلوت توسعه صنایع دستی کشور از جانب سازمان جهانی UNIDO معاون وزیرکار، مدیرکل تعاون، معاون صنایع دستی، مسئولین طرح تکاپو و کارشناسان مرتبط در این زمینه از محل پیشنهادی مرکز خلاقیت صنایع دستی استان واقع در عمارت مشیردیوان بازدید کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، در راستای اجرای بندهای تفاهم نامه ی منعقد شده فی مابین وزارت کار و میراث فرهنگی کشور و همچنین تعیین استان کردستان بعنوان پایلوت توسعه صنایع دستی کشور از جانب سازمان جهانی UNIDO  در راستای اجرای طرح ملی توسعه اشتغال ( تکاپو) صبح امروز  معاون وزیرکار، مدیرکل تعاون، معاون صنایع دستی، مسئولین طرح تکاپو و کارشناسان مرتبط در این زمینه از محل پیشنهادی مرکز خلاقیت صنایع دستی استان واقع در عمارت مشیردیوان بازدید کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

, ,


طی این بازدید سعید نظری معاون صنایع دستی استان کردستان به ارائه گزارشی از اقدامات و پیگیریهای تبدیل عمارت مشیر دیوان به مرکز خلاقیت صنایع دستی و شیوه توسعه آن پرداخت و گفت: برای ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی در استان  و همچنین تبدیل عمارت مشیردیوان به مرکز خلاقیت و نوآوری صنایع دستی نیاز به حمایتهای مالی توسط ارگانهای ذی ربط می باشیم.

,
,

, ,


در ادامه فرهاد حامدی کارشناس صنایع دستی استان با تشریح کامل وضعیت محل پیشنهادی مرکز خلاقیت صنایع دستی و  اقدامات و برنامه های این مرکز برای زمان حال و آینده و همچنین کاستیها و نیازمندیهای این محل پرداخت و گفت: این مرکز در صورت حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور به یکی از بهترین مراکز خلاقیت صنایع دستی کشور تبدیل خواهد شد. ایجاد اشتغال بیش از 2000 نفر، بازاریابی و صادرات صنایع دستی بعنوان یکی از مشکلات این حوزه، طراحی و نوآوری در تولید صنایع دستی در این مرکز، آموزش جوانان و ارتباط با سایر نقاط کشور و جهان صرفا در گروه حمایت مالی و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور، استانداری استان و سازمان مرکزی است. تبدیل عمارت مشیردیوان به مرکز خلاقیت صنایع دستی می تواند بهترین گزینه ایجاد اشتغال و توسعه صنایع دستی در کردستان باشد.

,
,

, ,

 

,


در ادامه اعضای انجمن راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی با تشریح برنامه ها و عملکرد این انجمن در راستای اهداف مرکز خلاقیت صنایع دستی استان، از معاون وزیر درخواست همکاری و کمک بیشتر جهت تبدیل عمارت مشیردیوان به مرکز خلاقیت صنایع دستی استان نمودند.

,
,

, ,


سپس معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور از کلیه بخشهای محل پیشنهادی مرکز خلاقیت صنایع دستی کردستان بازدید نموده و با ابراز خوشحالی از اقدامات صورت گرفته شده در این محل ابراز امیدواری کرد با حمایتهای دولت شاهد توسعه و افتتاح این محل بعنوان مرکز خلاقیت صنایع دستی کردستان طی سال 1396 باشیم.

,
,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه