اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

ممکن است برخی نقاط مثبتی در طول زندگی خود داشته باشند اما قدیس درست کردن از آنها صحیح نیست/ چرایی موافقت رهبر انقلاب با مذاکره‌

ممکن است برخی نقاط مثبتی در طول زندگی خود داشته باشند اما قدیس درست کردن از آنها صحیح نیست/ چرایی موافقت رهبر انقلاب با مذاکره‌
آیت الله شبستری گفت: آنان که در کلام دم از امام و رهبر می زنند در مقام عمل فاصله‌های بسیار با ایشان دارند و بهتر است حقیقت‌های انقلاب و جامعه برای نسل جدید تبیین شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، آیت الله مجتهد شبستری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مخالفان و دشمنان می‌خواهند به بهانه‌ها و طرق مختلف انقلاب اسلامی را از بین ببرند، اظهار کرد: آنها از ابتدا از راه خصومت وارد شده‌اند اما اگر در گذشته از راه نظامی خصومت خود را عملی می‌کردند، امروز شیوه‌ی خود را به جنگ نرم تغییر داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: دشمنان خارجی جنگ نرم را به شدت و با تمام وجود تقویت می‌کنند و در داخل نیز عده‌ای ناآگاه، مزدور یا بی‌تفاوت به این مسئله دامن می‌زنند.

,

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص وظیفه مسلمانان با بصیرت در چنین شرایطی، تصریح کرد: برخی در ظاهر دم از انقلاب و امام  می‌زنند اما در عمل راه امام کجا و اینان کجا؛ سکوت در چنین شرایطی کار مسلمان با بصیرت و انقلابی نیست بلکه وقتی دشمن از راه مجازی، هنری و غیره وارد مبارزه با انقلاب اسلامی شده است، باید مسلمانان با بصیرت نیز از این طرق وارد مقابله شوند.

,

وی ادامه داد: البته ممکن است برخی در مقابله با دشمن مردد شوند و این سوال برایشان مطرح بشود که راه نجات کدام است، اما طبق امر خداوندی راه نجات در تبعیت از ولایت است و بس.

,

خطیب نماز جمعه تبریز با اشاره به اهمیت انقلابی بودن و انقلابی ماندن افراد گفت: در زمان پیامبر(ص) نیز خیلی‌ها فداکاری کرده بودند اما وقتی حرف از قدرت و ثروت و کیسه‌های ثروت به میان آمد، به جبهه معاویه و ابن زیاد پیوستند چرا که آنها می‌دانستند علی(ع) اهل عدالت است و حاضر نیست باج بدهد و به آنان که یک سر و گردن از دیگران بالاترند، حقوق‌های نجومی از بیت المال پرداخت کند.

,

وی با اشاره بر اینکه سیره امام خمینی و رهبر انقلاب با سایرین قابل مقایسه نیست، تاکید کرد: ممکن است برخی نقاط مثبتی در طول زندگی خود داشته باشند اما قدیس درست کردن از آنها صحیح نیست و باید حقایق به ملت گفته شود و در عین حال حرف‌های اهانت آمیز نیز زده نشود؛ باید سیره‌ی رهبر انقلاب و امام خمینی(ه) و فضای ایشان بیان شود.

,

آیت الله شبستری دهه فجر را فرصت مناسبی برای بیان حقایق جامعه و اتفاقات دوران انقلاب برای نسل جدید دانست و خاطرنشان کرد: برای اینکه اسلام در غربت نماند و لائیک‌ها و سکولاریست‌ها غلبه پیدا نکنند، ترویج فرهنگ دینی بجاست اما باید دید از کدام راه ها می‌توان اثرگذار بود.

,

وی افزود: باید سرنوشت آنان را که از ولایت فقیه جدا شدند را برای جوانان بیان کنید؛ آنان که می‌خواستند مملکت را به روز سیاه بنشانند همانطور که خودشان بدبخت شدند.

,

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: باید به نفاق قدیم و نفاق جدید توجه داشته باشیم؛ وضع منافقین قدیم مشخص شد و منافقین فعلی نیز ممکن است در حد آنان نباشند ولی عده‌ای برخلاف نظر رهبر رفتار می‌کنند و با وجود بدعهدی آشکار آمریکا بازهم دست بردار نیستند.

,

وی یادآور شد: وقتی می‌بینند با برجام چه کردند و چگونه دست به تشدید تحریم‌ها زدند؛ این نقض آشکار است و جای توجیه ندارد و اگر کسی بخواهد توجیح کند خیلی بی‌انصافی و جهالت است.

,

خطیب نماز جمعه تبریز تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا می‌فرمود اینان بدعهدند و من به نتیجه مذاکرات خوشبین نیستم اما اگر ایشان از اول مانع مذاکره می‌شد جوسازی می‌کردند که ما می‌خواستیم مملکت را از گرانی و تحریم نجات بدهیم اما مانع شدند! برای همین رهبرانقلاب اجازه مذاکره دادند.

,

وی با اشاره به اهمیت مشکلات و مسائل فرهنگی درجامعه، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی بسیار مهم هستند و بارها مورد تاکید رهبر قرار گرفته است اما مسائل فرهنگی اهمیت فوق العاده‌ای دارند که رهبر فرموده‌اند مسائل فرهنگی خواب از چشم من می‌رباید.

,

آیت الله شبستری با بیان اینکه جوانان و نوجوانان در فضای مجازی دارند از بین می‌روند و عده‌ای به جای رفع این مسائل به آنها دامن می‌زنند، گفت: در چنین شرایطی کار اصیل فرهنگی، اصیل اسلامی، توسعه‌ی فرهنگ قرآنی و برنامه‌های دینی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه