اخبار داغ

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان:

وجود ۸۰ ایستگاه ثابت بازیافت در شهر/ روزانه ۵۰ تن پسماند خشک در اصفهان جمع‌آوری می‌شود

وجود ۸۰ ایستگاه ثابت بازیافت در شهر/ روزانه ۵۰ تن پسماند خشک در اصفهان جمع‌آوری می‌شود
کمیلی گفت: روزانه در اصفهان بیش از ۵۰ تن کاغذ و مقوا جمع‌آوری می‌شود که بازیافت این مقدار، معادل جلوگیری از قطع ۸۰۰ اصله درخت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب‌نیوز، مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان پیش از ظهر امروز در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اصفهان با اشاره به حادثه روز گذشته مجتمع در تهران، اظهار کرد: یاد و خاطره آتش‌نشانان فداکار که جان خود را در راه نجات شهروندان کرده‌اند گرامیداشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب‌نیوز,

امیرحسین کمیلی گفت: یکی از مهم‌ترین نعمت های خداوند که در اختیارمان قرار دارد و گاهی نسبت به آن توجه نداریم هوای است که در آن تنفس می کنیم.

,

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای اساسی زندگی مطلوب، داشتن هوای پاک و سالم است، اظهار کرد: باید برای داشتن هوای پاک در شهرمان  مشارکت داشته باشیم و متوجه باشیم متأسفانه در سال های اخیر هوای پاک در شهرمان کم داشته‌ایم.

,

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه برای داشتن هوای پاک در شهرمان باید اقداماتی را انجام دهیم، گفت: محافظت از فضای سبز، درختان، کاهش مصرف بی‌رویه درختان در تولید محصولات به این موضوع کمک می‌کند.

,

کمیلی با تأکید بر اینکه از تولیداتی که از درختان حاصل می‌شود بهینه و بهتر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: روزانه در اصفهان بیش از 50 تن کاغذ و مقوا جمع‌آوری می‌شود که بازیافت  این مقدار، معادل جلوگیری از قطع 800 اصله درخت است.

,

به اعتقاد وی، باهمت و مشارکت مردم می‌توان با مدیریت و تفکیک زباله و بازیافت آن‌ها از قطع شدن این تعداد درخت جلوگیری و از محیط‌زیست بهتر حفاظت کنیم.

,

وی با اشاره به اینکه هر یک‌تن بازیافت کاغذ و مقوا به نجات 16 اصله درخت از قطع شدن می‌کند، گفت: تفکیک زباله از مبدأ کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست سالم خواهد داشت.

,

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان با توصیه به اینکه باید تولید پسماند را حتی‌الامکان کاهش دهیم، گفت: با بهینه مصرف کردن می‌توان به این مُهم دست پیدا کرد.

,

کمیلی بابیان اینکه اگر همه خانوارهای جامعه دست در دست هم با فرهنگ‌سازی مناسب در کاهش تولید و تفکیک پسماند قدم بردارند، شاهد اتفاق‌های خوبی در حفظ محیط‌زیست خواهیم داشت، تأکید کرد: اگر در منزل کار خودمان را به‌درستی انجام ندهیم، بر مدیریت پسماند شهری تأثیر منفی خواهد گذاشت همچنین هزینه‌های گزاف به شهر تحمیل می‌کند.

,

وی با اشاره به دسته‌بندی پسماند تولیدشده در خانواده‌ها اظهار کرد: پسماندهای تَر (پسماندهای آلی با منشأ طبیعی) که در طبیعت به‌راحتی تجزیه‌پذیر هستند که پس از جمع‌آوری در کارخانه تولید کود آلی فرآوری به کود آلی برای مصارف کشاورزی می‌شود اما متأسفانه در سال‌های اخیر مصرف کودهای شیمیایی افزایش پیداکرده است.

,

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری اصفهان پسماند خشک را دومین دسته از پسماندهای تولیدی خانوارها عنوان کرد و گفت: این پسماندها منشأ طبیعی ندارند و قابل بازیافت هستند، فلزها، شیشه‌ها، بطری‌های پلاستیکی و … در این دسته قرار می‌گیرند ضمناً 80 ایستگاه جمع‌آوری پسماندهای قابل بازیافت در شهر اصفهان وجود دارد.

,

کمیلی، پسماند خطرناک را سومین دسته این مسئله بیان و تأکید کرد: میزان تولید این پسماند در خانه‌ها خیلی کم است ولی باید به‌دقت جمع‌آوری شود، لامپ‌ها، پانسمان‌ها، مواد آرایشی بهداشتی و قطعات الکترونیکی در این دسته قرار می‌گیرند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه