اخبار داغ

فرماندار سلسله خبر داد

کاهش کیفیت مطالعه در فضای مجازی/ تجهیز روستاهای بالای هزاروپانصد خانوار به کتابخانه عمومی

کاهش کیفیت مطالعه در فضای مجازی/ تجهیز روستاهای بالای هزاروپانصد خانوار به کتابخانه عمومی
فرماندار سلسله می‌گوید: با وجود گسترش تبادل اطلاعات در فضای مجازی اما این فضا نتوانسته است کیفیت مطالعه را بهبود بخشد و باید فضای عمومی مطالعه و کتاب‌خوانی تقویت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از لرسو؛ «قدرت‌الله فلاح‌نژاد» با اشاره به نقش مهم فضای مجازی در جریان اطلاعاتی، گفت: بستر فضای مجازی دارای ظرفیت‌ها و آسیب‌هایی است اما اگر به درستی در جامعه فرهنگ‌سازی شود، می‌تواند باعث ارتقاء و پیشرفت جامعه شود که مهم‌ترین نمونه آن در بحث گسترش مطالعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لرسو,

وی با بیان اینکه هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد، افزود: با این وجود نمی‌توان تأثیرات فضای مجازی برای افزایش سرانه مطالعه را انکار کرد چنانکه مطابق آماری که منتشر شده، اطلاعات تولید شده طی 5سال در شبکه‌های مجازی با حجم اطلاعاتی که طی هزاران سال پیش تولید شده برابری می‌کند که این امر از اهمیت و نقش مستقیم این فضا در تبادل اطلاعات را نشان می‌دهد.

,

فلاح‌نژاد فضای مجازی را یک فرصت مغتنم برای ارائه اطلاعات و تعامل بیشتر بین اندیشمندان دانست و اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی یک موضوع جدید نیست و در طول تاریخ برای اهالی کتاب و اندیشمندان به دنبال عرضه و گروههای شبکه‌های اجتماعی نیز وجود داشته است.

,

وی با اشاره به اهمیت کتاب در مسأله‌ی پژوهش در کشور، گفت: با وجود فضای مجازی و گسترش دامنه اطلاعات کتاب و کتاب‌خوانی و نیز شمارگان انتشارات کتب راه خود را در فضای نشر ادامه می دهند، به نظر نمی‌رسد که تحول و تکنولوژی و توسعه فضای مجازی، ارتباط مستقیمی با موضوع کتاب‌خوانی داشته باشد.

,

این مقام مسئول با اشار به اینکه کمیت مطالعه با وجود فضای مجازی گسترش یافته، بیان داشت: باید پرسید که آیا با این وجود، کیفیت و عمق مطالعه نیز افزایش یافته؟!

,

وی جذابیت‌های چندرسانه‌ای و تنوع در فضای مجازی را از علل گرایش به مطالعه از این طریق عنوان و ابراز داشت: برای کسانی که مطالعه را جزو کارهای روزمره خود می‌دانند، فضای مجازی بعنوان یک ابزاری برای دسترسی آسان و سریع به انبوه اطلاعات مفید واقع خواهد شد.

,

وی افزود: با این وجود اعتقاد داریم که کتاب و کتابخانه‌های عمومی، اساس و بنیان پژوهش و مطالعه واقعی در جامعه هستند، در عین حال از فرصت مغتنم فضای مجازی نیز نباید غافل بود.

,

وی با اشاره به بالا بودن آمار جوانان تحصیل‌کرده در شهرستان، گفت: درصد بالای جوانان تحصیل‌کرده شهرستان سلسله و نیز پیشینه تاریخی این شهرستان که مشاهیر و شعرای بزرگی داشته است، نشان از علاقه وافر مردم این دیار به مطالعه و پژوهش دارد.

,

فلاح‌نژاد با بیان اینکه باید زمینه‌های گسترش مطالعه را از طریق توسعه فضاهای کتابخانه در شهرستان و همچنین در روستاها فراهم شود، تصریح کرد: روستاهای دارای 1500 خانوار در این شهرستان بایستی مجهز به کتابخانه عمومی شوند.

,

وی در پایان خاطرنشان ساخت: 0.5 درصد از درآمد سالانه شهرداری در راستای برنامه‌های فرهنگی باید به کتابخانه‌های اختصاص یابد که انتظار می‌رود این بند از قانون، با برنامه‌ریزی اجرایی گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه