اخبار داغ

قلمی بر اقتصاد معیشتی جاجرم

قلمی بر اقتصاد معیشتی جاجرم
شهرستان جاجرم با داشتن 37هزار جمعیت و با دارا بودن 3 بخش، نقش مهمی در اقتصاد استان خراسان شمالی ایفا می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری جاجرم، اقلیت فارس نشین خراسان شمالی یعنی شهرجاجرم با در اختیار داشتن بزرگترین منبع تولید کننده ماده اولیه  پودر آلومینیوم در کشور به مقدار 280هزار تن در سال به عنوان تنها شهرستان کوچکی است که معادن 12 کیلومتری بوکسیت و با 20هزار متر اکتشاف  در خاورمیانه نظیردیگری ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری جاجرم, پایگاه خبری جاجرم,

کارخانه آلومینا با دارا بودن حدودآ 2 هزارو سیصد نیروی کاری در خود از سراسر میهن عزیزمان ایران با هدف افزایش بهروری و کاهش قیمت معیشت بسیاری از خانواده های ایرانی را از سال 1382 تا به حال تامین میکند.

,

کارخانه آلومینای جاجرم بعد گذشت فراز و نشیب های فراوان چه در عرصه مدیران بالادستی و چه در داشتن نگاه ویژه به حق وحقوق متناسب برای جامعه کارگری در 3 سال اخیر از یک سو و در اولویت قرار گرفتن این مجتمع در یک سال اخیر در نگاه کلان اقتصادی دولت و دکترین وزارت خانه ها متبوع که با عقد تفاهم نامه های پسا برجامی با  شرکت nfc چین که  تامین تجهیزات 38 میلیون یورویی را برای پروژه شمش که نوید اشتغالزایی 300 نفری بومیان منطقه را بدنبال دارد.

, nfc,

 همچنین از سوی دیگر نقطه عطفی به مانند نیروگاه 30 مگاواتی خورشیدی به عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با سرمایه گزاری 40 میلیون یورویی آلمان ها درضلع غربی این کارخانه عظیم تولید آلومینا  جاجرم را بدنبال داشته است. با این قبیل اقدامات بذر پیشرفت و تحول دوباره‌ای این شهر را دراین دولت کاشته و ثمره آن را بایستی در سال های آتی به دست خود مردم دیار جاجرم برداشته شود.

,

همچنین لازم بذکراست اشتغالزایی بیشتر در شهرستان جاجرم با رونق صنایع پایین دستی آلومینا رابطه دوسویه دارد در سال های آتی بایستی با اتخاذ تصمیمات و داشتن چشم اندازهای روشن مدیران و حمایت از شرکت ها بابسته های تشویقی خود شرکت مادر و جذب سرمایه گذار برای احداث شهرک جامع صنایع آلومینیوم که درآن بتوان صنایع کوچک مورد نیازکشور همچون صنعت ساختمان، تولید قطعات خودرو، مفتول، ورق، فویل و... را با هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت ها نیروی انسانی بومی و قابلیت های منطقه ای را میسر کرد.

,

, ,

پایان خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه