اخبار داغ

کودکان منطقه ۱۷ تهران، آسمان را «آبی» کشیدند

کودکان منطقه ۱۷ تهران، آسمان را «آبی» کشیدند
همزمان با هفته هوای پاک، کودکان کار ساکن در منطقه ۱۷ تهران با ارسال ۴۲اثر به نمایشگاه «هوای شهرم را آبی کشیدم» آسمان آبی و هوای پاک را به تصویر کشیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، نمایشگاه «هوای شهرم را آبی کشیدم» حاصل نقاشی‌های مدارس کودکان کار است که به همت مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران در سوم بهمن ماه فرهنگسرای ارسباران برگزار

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

شد.

,

این نمایشگاه با حضور ۱۵۰ نقاشی از آثار هشت مدرسه کودکان کار تهران با موضوع «هوای پاک» به نمایش در آمده که آثار منتخب با حضور هنرمندان سینمایی و تلویزیونی به نفع کودکان کار و خیابان به فروش رفت.

,

۴۲کودک هفت تا دوازده ساله محصل در مدارس پرتو منطقه ۱۷ نیز که در مدارس «مهربانی پارس و صبح رویش» تحصیل می کنند، با ترسیم نقاشی‌هایی از هوای پاک و آسمان آبی در این نمایشگاه شرکت کردند که آثار این کودکان به بالاترین قیمت به فروش رفت.

,

 

,

تشریح مشکلات کودکان کار

,

کودکان کار از مشکلات خانوادگی، فقر شدید مالی، سوء تغذیه، عدم آگاهی والدین، اعتیاد و مشکلات روانی والدین، طلاق والدین و فوت پدر رنج می‌برند و دچار آسیب‌های اجتماعی زیادی شدند. آن‌ها  به دلیل تامین مخارج زندگی خود و خانواده شان و کمبود نیازهای اولیه زندگی، قادر به انجام تکالیفشان نیستند و اکثر آن‌ها نزد پدر بزرگ یا مادر بزرگ و یا یکی از اقوامشان بسر می برند. هر چند دراین مدارس سعی شده پنج شنبه و جمعه‌ها برای کودکان کار کلاس های فوق برنامه برگزار شود.

,

پویش «بدسرپرست تنها تر است» این نمایشگاه نقاشی را برگزار کرده و عواید و منافع حاصل از فروش آثار به محصلین مدارس کودکان کار تعلق می‌گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه