اخبار داغ

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش:

معتادان و افراد بی خانمان از کیش طرد می شوند

معتادان و افراد بی خانمان از کیش طرد می شوند
فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش با اشاره به اینکه معتادان و افراد بی مکان از جزیره کیش طرد می شوند از کسب سه رتبه نخست در کاهش سرقت، رضایتمندی شهروندان و کاهش درگیری و نزاع توسط پلیس کیش خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد با اشاره به اینکه برخی گزارشات مردمی خبر از حضور افراد بی مکان در بخش هایی از شهر داشت پلیس با همکاری معاونت اجتماعی اقدام به جمع آوری این افراد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

وی افزود: این افراد از ساکنان جزیره نبوده و از سرزمین اصلی به جزیره آمده بودند و برای زندگی و خواب مکانی نداشتند و برخی نیز معتادان متجاهر بودند.

,

جهانبخشی ادامه داد: از ابتدای آغاز طرح جمع آوری تعداد 120 نفر که در 4 مکان نیمه کاره یا بدون درب و پنجره بیتوته کرده بودند شناسایی شده و با هماهنگی اجرائیات و مقام قضایی براساس مصوبه شورای تامین از جزیره طرد شدند.

,

وی با اشاره به اینکه به مدت 4 روز پس از جمع آوری افراد معتاد و بی مکان بخش های مختلف شهر مورد پایش نیروی انتظامی قرار گرفت اظهار کرد: در این مدت تمامی مکان هایی که احتمال حضور افراد معتاد و بی مکان در آن وجود داشت مورد بازدید و پایش نیروهای پلیس قرار گرفت و تاکنون موردی مشاهده نشده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی کیش تاکید کرد: با همکاری شورای تامین طرح ویژه ای برای جلوگیری از ورود مجدد این افراد به جزیره کیش تهیه شده است.

,

کسب سه رتبه برتر توسط پلیس کیش

, کسب سه رتبه برتر توسط پلیس کیش,

وی با بیان اینکه در 9 ماهه نخست امسال پلیس کیش در سه جایگاه حائز رتبه نخست در کشور شده است اظهار کرد: میزان سرقت ها 22 درصد کاهش داشته است.

,

این مقام مسئول در نیروی انتظامی ویژه کیش همچنین افزود: در این مدت رضایتمندی شهروندان از پلیس 110 افزایش 98 درصدی داشته و میزان درگیری، نزاع و پرخاشگری های اجتماعی نیز در جزیره مرجانی کاهش چشمگیری نشان می دهد.

,

وی تاکید کرد: این نتایج در بررسی و  پایش نیروهای پلیس کیش توسط ناجا کسب و اعلام شده است.

,

 جهانبخش باورهای مذهبی مردم در ایجاد امنیت اجتماعی را بسیار موثر دانست و افزود: وجود 43 هیات مذهبی در کیش نشان از باورهای مذهبی مردم و اهمیت مباحث دینی در کاهش جرائم دارد.

,

وی با تاکید بر اینکه وجود هیئت های مذهبی در کیش ظرفیت بسیار مهمی است بیان کرد: 43 هیئت مذهبی در جزیره ای کوچک ظرفیت را برای تقویت اعتقادات و باورهای مذهبی مردم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهداوایام عزاداری به فراهم کرده است زیرا بیشترین آمار کاهش جرائم در ماه های اخیر و پس از ایام محرم و صفر گزارش شده است.

,

تقویت انضباط ترافیکی در کیش

, تقویت انضباط ترافیکی در کیش,

سرهنگ جهانبخش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش 50 درصدی دوربین های نظارتی پلیس راهور در سطح شهر از اجرای طرح تقویت انضباط ترافیکی در جزیره کیش خبرداد و افزود: پلیس راهور کیش در نظر دارد با اجرای طرح ویژه هویت اصلی کیشوندی را به جزیره کیش بازگرداند.

,

وی با بیان اینکه یکی از شاخصه هایی که در کیش کمرنگ شده است فرهنگ ترافیک کیشوندان است که با افزایش 8 درصدی اعمال قانون در 9 ماهه گذشته به همان میزان(8%) شاهد کاهش میزان تصادف ها بوده ایم اظهار کرد: با وجود کاهش 8 درصدی تصادفات در ماه های گذشته حوادث بوجود آمده نشان از افزایش میانگین دارد.

,

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش ادامه داد: در راستای کنترل سرعت در معابر و خیابان با هماهنگی شورای ترافیک سیستم AVL در تاکسی های کیش فعال شده و اگر این سیستم در خودرویی خاموش شود به سادگی قابل تشخیص از سوی پلیس راهور بوده و با خودروی متخلف برخورد شده و خودرو متوقف می شود.

,

وی همچنین از افزایش سیستم های کنترل سرعت در سطح شهر خبر داد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه نوروز قرار داریم و در این مقطع از زمان جزیره کیش شاهد حضور تعداد کثیری از خودروها از سرزمین اصلی است سیستم های کنترل ترافیک افزایش یافته و در آینده نزدیک بر تعداد آن افزوده نیز خواهد شد.

,

بوق زدن ممنوع/ کیش نقط طلایی ترافیک در کشور

, بوق زدن ممنوع/ کیش نقط طلایی ترافیک در کشور,

سرهنگ جهانبخش تاکید کرد: کیش باید در آستانه نوروز به عنوان نقطه طلایی ترافیک در کشور مطرح شود و در این راستا اقدام به طرح برنامه ای ویژه برای تقویت انضباط ترافیکی صورت گرفته است.

,

وی تصریح کرد: اگر چه کیشوندان در رابطه با فرهنگ ترافیکی حساسیت بیشتری نسبت به پلیس دارند اما باید پای کار حاضر شوند زیرا تجربه ثابت کرده است که تا مردم حرکت نکرده و همکاری نکنند پلیس به تنهایی راه به جایی نخواهد برد.

,

این مقام انتظامی کیش بیان کرد: در مقطع زمانی که جزیره کیش شاهد حضور میهمانان نوروزی خواهد بود ظرفیت پلیس راهور در میادین و نقاط حادثه خیز دو برابر خواهد بود.

,

بوق زدن، ورود به میدان بدون روشن کردن چراغ خطر سمت راست، رعایت نکردن حق تقدم، تخطی از سرعت مجاز، سبقت های غیر مجاز، شتاب های بی مورد و رفتارهای پرخطر از جمله عواملی هستند که به گفته این مقام انتظامی مشمول جریمه از سوی پلیس راهور خواهند بود.

,

فرمانده نیروی انتظامی کیش از علاقمندان به همکاری با پلیس و شرکت در طرح پلیس افتخاری دعوت کرد تا با پر کردن فرم های مخصوص که در ستاد نیروی انتظامی کیش و نماز جمعه در اختیار آنان قرار می گیرد نیروی انتظامی را یاری کنند تا جزیره کیش به عنوان شهری امن و دارای فرهنگ بالای رانندگی در سراسر کشور معرفی شود.

,

 

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه