اخبار داغ

در جست‌وجوی عدالت؛

گیرِ کار در انصاف است!

گیرِ کار در انصاف است!
آدم اگر اصولگرا و اصلاح‌طلب باشد اما انصاف و عدالت نداشته باشد، آدم نامیدن او هم اشتباه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، کسانی که اخبار روزمره را دنبال می‌کنند و به گروه‌ها آشنایی دارند با کلمات «اصلاح‌طلب» و «اصولگرا» مأنوس  شده‌اند. شاید شما هم عده‌ای را دیده‌اید که هربار در لیست‌های مختلف سیاسی جای گرفته‌اند و مواضع متفاوتی را از خود به نمایش گذاشته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اصولاً اشخاصی که رویه‌ی ثابتی ندارند و هر بار پسوند یک گروه در کنار نام‌شان قرار می‌گیرد به دو دسته تقسیم می‌شوند، اعضاء جُرگه‌ی اول تنها به دنبال منافع شخصی می‌باشند و اصول و ارزش در دیدگاه آنان نمی‌گنجند، لذا چنین ماهیگیرانی یک روز منافع خود را در بین اصلاحات می‌جویند و فردایِ آنان سفره‌شان را در زمین اصولگرایان پهن می‌کنند.

,

اعضاء دسته‌ی دوم در ظاهر با کسانی که در جرگه‌ی اول گنجیده‌اند تفاوت خاصی ندارند اما در باطن اختلافاتی در بین‌شان نهفته است که نکته‌ی تمایز بین آن‌هاست؛ گروه دوم صرفاً به دنبال منافع‌شان نیستند بلکه در محاسبات خود دچار اشتباه شده‌اند و در یک دورِ باطل، به دنبال گمشده‌ای به نام عدالت هستند.

,

عدالت‌طلبان یک روز جریان اصلاحات را عادل می‌بینند اما با حضور در جمع آنان و باخبر شدن از پشت‌پرده بعضی اقدامات، به خانه‌ی اصولگرایان کوچ می‌کنند اما آنجا نیز با اعمالِ عده‌ای یقه‌سفید مواجه می‌شوند و از آنجایی که رویه‌ی یکسان و اصول ثابتی را مشاهده نمی‌کنند، از احزاب فاصله می‌گیرند.

,

گیرِ کار ما در بازی‌های جناحی نیست بلکه در مقوله‌هایی می‌باشد که همگان بر آن‌ها تاکید دارند؛ اسلام واقعی راهکارها را به ما نشان داده و اصولِ اساسی را برایمان روشن ساخته است. نباید چنین پنداشت که برندهای جریانات سیاسی حق می‌باشند و هرچه می‌گویند حجت است.

,

آدم اگر انصاف و عدالت داشته باشد، همه‌چیز در آن جایی که باید باشد قرار می‌گیرد؛ کافی است انسان آزاده باشد و در مسیر عدالت حرکت کند، آنوقت او را هرچه بنامید، فرقی به حالش نمی‌‌نماید.

,

هیچ‌کس با وجود احزاب متنوع و تصمیم‌گیری مشورتی مخالف نیست لکن باید توجه داشت که اصول باید پابرجا بماند و رسیدن به چشم‌اندازهای آن اصول توسط احزاب معین شود. چنانچه اصل بر عدالت است، حزبی نمی‌تواند اصل را بر ناعدالتی قرار دهد و بر سرِ آن معامله کند چراکه این کار همانند آن است که عده‌ای دورِ هم جمع شوند و بگویند از فردا نماز را یک رکعتی می‌کنیم و قبله را تغییر می‌دهیم!

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه