اخبار داغ

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان:

60 درصد از تجارت کشور از هرمزگان انجام می گیرد

60 درصد از تجارت کشور از هرمزگان انجام می گیرد
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان با بیان اینکه 60 درصد تجارت کشور از هرمزگان صورت می گیرد، اولویت استان را برخورد قاطع با دانه درشت ها و سرباندهای قاچاق معرفی نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای ساحل؛  عزیزالله کناری،مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان گفت: شناسنامه امنیتی مرکز استان و تک تک شهرستان ها را آماده کرده ایم و این شناسنامه هم در استانداری موجود است و هم به وزارت کشور ارسال می شود. در بحث قاچاق کالا که یکی از مشکلات امنیتی استان است، دولت تدبیر و امید از ابتدای شروع فعالیت خود بنا را بر انجام کارها به شکل عقلانی گذاشته است و در همین راستا استان هرمزگان هم با تأکیدی که نماینده عالی دولت و رئیس کمیسیون قاچاق کالای استان در جلساتی که با هم داشتند بنا را بر کارهای علمی و اطلاعاتی و شناخت مشکلات و مسائل مربوطه گذاشتند و اقداماتی که در زمینه قاچاق کالا و ارز باید انجام می شد را دنبال می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای ساحل,

 

,

وی در ادامه افزود: استان هرمزگان هم به لحاظ موقعیت استراتژیک و هم زیر ساخت هایی که دارد بیش از ۶۰ درصد تجارت کشور از هرمزگان انجام می گیرد و به همان نسبت هم افراد سودجو به دنبال فعالیت های ضد اقتصاد ملی، خلاف، قاچاق و یا تجارت زیر زمینی خود هستند.

,

 

,

کناری گفت: اقداماتی که در زمینه ی مقابله انجام شده است باعث شد مجموع کشفیات استان هرمزگان در سال ۱۳۹۲، ۱۵۱ میلیارد تومان باشد و این رقم در سال ۱۳۹۳ به ۳۰۵ میلیارد تومان با ۱۰۱ درصد رشد رسید، در سال ۱۳۹۴ این رقم کشفیات به ۷۸۸ میلیارد تومان رسید که رشدی معادل ۴۲۲ درصد نسبت به سال ۹۲ داشته است و در۹ ماه سال ۱۳۹۵ میزان کشفیات در استان هرمزگان به هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسیده است که نسبت به کل کشفیات سال ۹۲، ۶۸۱ درصد رشد داشته است.

,

 

,

وی  افزود: این میزان کشفیات حاصل انجام کارهای اطلاعاتی، علمی، برخورد با دانه درشت ها و سر باند های قاچاق و محموله های قاچاق است و لازم به ذکر است که تجهیزات مورد استفاده همان تجهیزات گذشته است و این موفقیت ها به خاطر افزایش اشراف اطلاعاتی می باشد.

,

کناری با اشاره به تسهیل در زیر ساخت های تجارت خارجی هم نادیده گرفته نشد، است،اظهار کرد:پیگیری صادرات دام زنده در کشور از طریق استان انجام شد و خوشبختانه در شهریور ۹۳ مجوز صادرات تهیه و از ابتدای مهر ماه ۹۳ صادرات با هدف توسعه ی دامداری و ایجاد امنیت و آرامش در سواحل و کمک به معیشت افرادی که در ساحل ساکن بودند انجام گرفته و تا امروز بیش از ۱ میلیون و ۳۲۸ هزار رأس دام از کشور از طریق مرزهای هرمزگان صادر شده است.

,

 

,

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری هرمزگان تصریح کرد: با صادرات دام های بهداشتی و سالم هم بازار صادرات در کشورهای جنوبی، هم رونق دامداری را حفظ نمودیم و هم افرادی که به صورت قاچاق کار می کردند به صورت قانونی کار خود را انجام دهند و درصد رشد قاچاق به شدت کاهش می یابد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه