اخبار داغ

معاون کمیته امداد کشور در بوشهر:

جشن خودکفایی ۱۳۰ هزار مدجوی کمیته امداد کشور برگزار می‌شود

جشن خودکفایی ۱۳۰ هزار مدجوی کمیته امداد کشور برگزار می‌شود
یکی از اولویت های مهم کاری کمیته امداد، مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت تا رسیدن به مرز توانمند سازی اقتصادی است، و سپس از چرخه حمایتی خارج می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گام نیوز؛ علیرضا عسکریان معاون اداری مالی کمیته امداد کشوربا بیان اینکه اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای مددجویان از اولویت های کاری این نهاد است اظهار کرد: بر اساس ظرفیت‌های مناطق و آمایش منطقه‌ای و سرزمینی، طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه مددجویان طراحی و اجرایی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گام نیوز؛,

وی با اشاره به اینکه استان بوشهر از ظرفیت بالایی در حوزه اشتغال‌زایی برخوردار است افزود: بر اساس ظرفیت‌های روستاها و شهرهای استان بوشهر طرح‌های اشتغال‌زایی با ایجاد مهارت‌آموزی به مددجویان اجرایی می‌شود.

,

معاون اداری و مالی کمیته امداد کشور با بیان اینکه یکی از محورهای مهم این نهاد توانمندسازی اقتصادی و مهارتی مددجویان است گفت:  با ایجاد اشتغال مناسب و توانمند شدن مددجویان،  از چرخه حمایتی خارج می‌شوند.

,

عسکریان با تاکید بر این نکته که طرح‌های اشتغال‌زایی با پرداخت تسهیلات کم‌ بهره  ویژه مددجویان کمیته امداد اجرایی می‌شود تصریح کرد: هر ساله تسهیلات اشتغال‌زایی کم‌بهره برای فراهم شدن اشتغال مددجویان به این نهاد ابلاغ می‌شود که با استفاده از این تسهیلات و اعتبارات داخلی زمینه اشتغال‌زایی مددجویان فراهم می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه امسال 120 هزار شغل ویژه مددجویان کمیته امداد ایجاد شده افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال قبل 100 هزار فرصت شغلی ویژه مددجویان کمیته امداد ایجاد شد که امسال این میزان با افزایش 20 درصدی به 120 هزار شغل افزایش می‌یابد.

,

معاون اداری و مالی کمیته امداد با بیان اینکه مددجویانی که توانمند اقتصادی و معیشتی شوند از چرخه حمایتی خارج می‌شوند، گفت:در این رابطه 130 هزار مددجو خودکفا شده‌اند که جشن استقلال اقتصادی آنان برگزار می‌شود.

,

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از یک میلیون و 700 هزار خانوارمددجو خاطر‌نشان کرد: ایجاد زندگی سالم، درامان ماندن فرزندان مددجویان از آسیب‌های اجتماعی و ایجاد درآمدی مستقل برای آنان از محل کمک‌های مردمی و دولتی از برنامه‌های این نهاد حمایتی است.

,

عسکریان از ارائه آموزش مهارتی و کارآفرینی در این نهاد خبر داد و تصریح کرد: همین رابطه کمیته امداد با شناسایی توان هر خانواده، ارائه آموزش‌های لازم و پرداخت وام‌های مختلف به خودکفایی و کارآفرینی مددجویان تحت حمایت خود کمک کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه