اخبار داغ

گلایه هنرمند سمنانی از کم توجهی به صنایع دستی؛

صنایع دستی قربانی بی توجهی مسئولان شده است/ صنایع دستی سمنان قابلیت جهانی شدن دارد

صنایع دستی قربانی بی توجهی مسئولان شده است/ صنایع دستی سمنان قابلیت جهانی شدن دارد
بانوی هنرمند سمنانی گفت: مسئولان استان به درخواست های کارآفرینان صنایع دستی توجهی نمی کنند تاکنون نیز حمایتی از سوی آنها صورت نگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شاخه طوبی، استان سمنان از مراکز قابل توجه صنایع دستی در کشور محسوب می شود و در این استان انواع صنایع دستی نظیر قالیبافی، گلیم بافی، نمد مالی، سرامیک و سفالسازی و... وجود دارد که هر یک از آن‌ها سوغاتی گرانقدر برای بازدیدکنندگان استانمان به شمار می‌آیند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی، ,

توجه و حمایت از صنعت باعث زنده و پویا نگه داشتن آن در کشور می شود و صنایع دستی نیز از این ماجرا مستثنی نیست و این توجه و حمایت همه اقشار یک جامعه از مسئولان گرفته تا مردم را در بر می گیرد.

,

در این گزارش به گفت و گو و مصاحبه با یکی از بانوان هنرمند استانمان پرداختیم که با تمام وجود سعی در احیای آثار هنری و صنایع دستی استان و کشور کرده و از عدم حمایت مسئولان گلایه مند است.

,

فاطمه قدم بانوی هنرمند سمنانی عضو گروه هنرمندان ممتاز کشوری است که در سال 94 رتبه اول مسابقات هنری را در کشور انگلستان کسب کرده و در همان مسابقات توانسته رتبه هفتم در زمینه آیین شناسی را بدست آورد.

,

وی در حال حاضر به عنوان نماینده کشور در زمینه آثار هنری و صنایع دستی استان ها علی الخصوص استان سمنان در داخل و خارج کشور فعالیت می کند.

,

گفتگو خبرنگار شاخه طوبی با این بانوی هنرمند سمنانی را در ادامه بخوانید:

,

قدم در بیان چگونگی آشنایی اش با این هنر گفت: سال ها در کار برگزاری و مدیریت نمایشگاه ها فعاالیت داشتم همین فعالیت ها مرا با هنر زنان ایرانی آشنا کرد و پس از دیدن زیبایی حیرت انگیز و زحمت زیاد این کار جذب هنر صنایع دستی شدم.

,

وی با بیان اینکه در مهدیشهر کارگاهی ایجاد کرده اند و صنایع دستی مهدیشهر را تولید می کنند افزود: خلاقیتی که ما در زمینه تهیه آثارمان به کار  گرفتیم آن است که سعی کردیم یک ترکیب از آثار سنتی و آثار مدرن ارائه  دهیم که این امر مورد استقبال علاقه مندان به این هنر قرار گرفته است.

,

این بانوی هنرمند اظهار کرد:عمده صنایع دستی ای که ما تولید می کنیم اعم از رومیزی طرح دار، پاپیچ(پابند،نوعی لباس کوه نوردی در قدیم)، کیف دستی جاجیمی، کت و کراوات یا کت دامن و لباس های سنتی خود استان است.

,

وی در خصوص حمایت مسئولان خاطر نشان کرد:از مسئولان استان در خواست حمایت کرده ایم اما توجهی نشده، نه از صنایع دستی مان حمایتی صورت گرفته و نه از تولید کنندگانی که سعی در احیای سنت های خود دارند.

,

قدم در ادامه افزود: حمایت از صنایع دستی خیلی مهم است و این کار زحمت زیادی را می طلبد.

,

این بانوی هنرمند ادامه داد: با توجه به گرانی مواد اولیه و زحمت زیادی که تهیه این آثار می طلبد،  قیمت تمام شده صنایع دستی قاعدتا بالاتر از اجناس چینی و وارداتی موجود در بازار تمام می شود به همین جهت فروش خوبی نداریم.

,

وی در ادامه گفت: در نمایشگاه هایی که برپا می شود مردم وقتی به غرفه صنایع دستی می رسند تنها تماشا می کنند و از کارها تعریف می کنند اما کمتر کسی اقدام به خرید این صنایع می نماید.

,

قدم در نهایت خاطر نشان کرد: از مسئولان درخواست حمایت دارم، فقط می خواهم از صنایع دستی ما حمایت شده و به جهانیان معرفی شود و قدر آن را بیشتر بدانند، صنایع دستی ما قابلیت جهانی شدن را دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه