اخبار داغ

بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص است /هنرمند سرچشمه حیات و بهانه زیستن در جهان هستی است

بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص است /هنرمند سرچشمه حیات و بهانه زیستن در جهان هستی است
هنرمندان پیشکسوت سرمایه های تکرار ناشدنی و فناناپذیر فرهنگی ما هستند چون مسیر توسعه و فعالیت کشور از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، پنجمین همایش سراسر پیشکسوتان هنرمند با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جزیره کیش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

در این همایش پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی امیری توسط امین عارف نیا مشاور وزیر و مدیر کل دفتر وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.

,

در این پیام آمده است:

,

هنر روح حیات بخش زندگی است و هنرمند با دم مسیحایی خود به جسم این زندگی الهی جانی دوباره می بخشد هنرمند آفریننده زیبایی و خالق لحظات سرشار از حس دوستی و مهربانی است هنرمندان بهانه زیستن در این جهان هستند و بی جود آنان تحمل سختی ها و کج مداری های روزگار دشوار و ناممکن است. در این میان هنرمندان پیشکسوت همچون نگینی برتارک هنر این مرز و بوم می درخشند و همچون اختری آسمان پر ستاره سرزمین ایران را نورانی تر می کنند آنان بر غنای فرهنگی ما می افزایند و رسالت فرهنگی را معنا می بخشند .

,

در ادامه پیام آمده است: هنرمندان پیشکسوت سرمایه های تکرار ناشدنی و فناناپذیر فرهنگی ما هستند و برای نیل به توسعه همه جانبه و پایدار و درخور نیازمند بهره گیری از این سرمایه عظیم هستیم چرا که بر این اعتقادیم که مسیر توسعه و فعالیت کشور از فرهنگ آغاز می شود و بدون توسعه فرهنگی هر توسعه ای ناقص و ناپایدار است.

,

جوانی و شادابی و تحرک  و پویایی در کنار پیری معنا می یابد و هیچ جوان هنرمند و خلاقی از برکت و نعمت وجود هنرمندان پیشکسوت بی نیاز نیست و آنان که در پی کسب معرفت حقیقی هستند باید از چشمه سار بزرگان و استادان خویش سیراب شوند.

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرده است: تکریم هنرمندان پیشکسوت هم وظیفه ای سازمانی و هم عملی اخلاقی است و در زمانه ای که نیاز به اخلاق و اخلاق گرایی بیش از هر زمان دیگری احساس می شود اهمیت این مهم دوچندان است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود می داند تا نسبت به تکریم وارتقاء منزلت هنرمندان پیشکسوت تمامی سعی و کوشش خود را به کار گیرد و حفظ کرامت هنرمندان را اعتبار و آبروی خود می داند.

,

وی تاکید کرده است: بر این باورم که تکریم شما عزیزان عبادت و شکر گذاری به درگاه خالق هستی است که خود زیباست و زیبایی را دوست دارد و در این باور ذره ای تردید ندارم واز هیچ تلاشی برای حرمت نهادن به جایگاه رفیع هنرمندان پیشکسوت فرو گذاری نخواهم کرد.

,

از دست اندرکاران و بانیان این گردهمایی ارزشمند صمیمانه تشکر می کنم و از خداوند متعال طول عمر با عزت هنرمندان این سرزمین الهی و توفیق بیشتر مسئولان و عزیزان هنرمند پیشکسوت را مسئلت دارم.

,

سید رضا صالحی امیری

,

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

,

پنجمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت با حضور محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم اکنون در هتل مارینا پارک کیش در حال برگزاری است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه