اخبار داغ

مدیرکل میراث فرهنگی زنجان خبر داد:

راه اندازی موزه سلامت در نخستین بیمارستان استان زنجان/ بیمارستان 79 ساله زنجان گنجینه گرانبهای سلامت

راه اندازی موزه سلامت در نخستین بیمارستان استان زنجان/ بیمارستان 79 ساله زنجان گنجینه گرانبهای سلامت
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: موزه سلامت در نخستین بیمارستان استان زنجان راه اندازی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  موج رسا; یحیی رحمتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:با توجه به اینکه زنجان گنجینه گرانبهایی در حوزه طب سنتی و طب روز دارد و هم چنین تاثیر آن در پیشرفت حوزه سلامت، موزه سلامت زنجان راه اندازی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی ادامه داد: از دیگر اهداف راه اندازی این موزه، حفظ و صیانت از  دستاوردهای  ارزشمند اساتید حوزه درمان، آشنایی با تاریخچه پزشکی در زنجان و حفظ و صیانت از دستاوردهای این حوزه است.

,

بنا به اظهارات رحمتی این موزه در ساختمان نخستین بیمارستان زنجان یعنی بیمارستان شهناز که در داخل بیمارستان شهید بهشتی کنونی قرار دارد احداث می شود.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان بیان کرد: هم اکنون مراحل طراحی و تهیه طرح محتوایی این موزه در حال اجراست که پس از اتمام این مراحل، از اوایل سال 96 عملیات مرمت آن با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی زنجان آغاز می گردد.

,

وی اظهار داشت: بیمارستان شهید بهشتی (شهناز) اولین بیمارستان ساخته شده در شهر زنجان است و این بنا داخل محوطه بیمارستان شهید بهشتی قرار دارد.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: بیمارستان شهناز همچون بیشتر بناهای دوره پهلوی اول با سبک معماری تلفیقی سنتی ایران و معماری مدرن غربی ساخته شده است.

,

رحمتی افزود: این بنا که از نظر ویژگی‌های معماری دارای اهمیت زیادی است، از دیدگاه تاریخی نشان از نقش تاثیرگذار شهر زنجان در منطقه شمال غرب کشور در خصوص امر بهداشت و سلامتی ساکنین شهر را دارد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان ادامه داد: طبق کتیبه کاشی‌کاری سردر ورودی بیمارستان، این بنا در سال 1316 در دوره رضا شاه پهلوی تحت عنوان بیمارستان در ضلع شمالی شهر قدیم زنجان در خارج از محدوده باروی شهر و در ضلع شمالی دروازه ارک در محل قبرستان قدیمی ساخته شد و شهناز نام گرفته است.

,

وی گفت: این بنا در زمان حضور روس‌ها در شمال غرب ایران محل استقرار سربازان روس مستقر در زنجان بوده و پس از تخلیه، مجدداً در اختیار اداره بهدارای وقت قرار می گیرد. پس از انقلاب اسلامی نیز نام بیمارستان، به شهید بهشتی تغییر یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه