اخبار داغ

شهید منوچهر یوسفیان/

غواص دریادل کردستانی در آب های خروشان اروند

غواص دریادل کردستانی در آب های خروشان اروند
منوچهر در حالیکه به شدت خونریزی داشت به طرف تیربار دشمن به راه افتاد. مدت زمانی طول نکشید که تیربار دشمن خاموش شد و رزمندگان سپاه اسلام از آتش آن خلاص شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، یکی از همرزمان شهید منوچهر یوسفیان، شب شهادت این غواص دریادل را اینگونه بازگو می کند:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

شب بیستم بهمن ماه سال 1364، فرمان آغاز عملیات والفجر 8 از قرارگاه خاتم الانبیاء به خطوط مقدم جبهه اعلام شد. تیپ الغدیر با 5 گردان رزمی و 2 گروهان غواصی به دشمن بعثی هجوم برد.

,

 

,

شهید منوچهر یوسفیان یکی از نیروهای گروهان غوصی بود که به همراه همرزمانش در گروهان غواصی ساعت 9 شب خودشان را به امواج خروشان اروند رود سپردند، تا به پشت سنگرهای دشمن بعثی نفوذ کنند.

,

 

,

منوچهر در کنار دریادلان گروهان غواصی خودش را پشت دشمن رساند و بعد از تار و مار کردن نیروهای بعثی، حلقه اتصال گروهان را با گروهان عمل کننده دیگر برقرار کرد، ولی در همین حین گلوله دشمن بعثی شانه چپ منوچهر را هدف قرار داد. زخم منوچهر به شدت در حال خونریزی بود.

,

 

,

یکی از تیربارهای دشمن با حجم زیادی از آتش راه پیشروی نیروها را سد کرده بود و تعداد زیادی از نیروها توسط همین تیربارچی به شهادت رسیده بودند. شهید منوچهر یوسفیان آماده شده بود تا هر طور شده تیربار دشمن را از کار بیاندازد.

,

 

,

در حالیکه خون زیادی از منوچهر رفته بود و همه نیروها اصرار داشتند که ایشان برای مداوا به عقب برگردد و تحت درمان قرار گیرد، اما ایشان نپذیرفت و گفت: من برای چنین روزی آموزش های سختی را پشت سر گذاشته ام و هم اکنون زمان استفاده از آن همه آموزش های سخت و طاقت فرساست.

,

 

,

منوچهر در حالیکه به شدت خونریزی داشت به طرف تیربار دشمن به راه افتاد. مدت زمانی طول نکشید که تیربار دشمن خاموش شد و رزمندگان سپاه اسلام از آتش آن خلاص شدند.

,

 

,

بعد از تثبیت مواضع، تمام محور را به دنبال شهید یوسفیان گشتیم، اما اثری از ایشان پیدا نکردیم و نفهمیدیم چگونه و در کجا به شهادت رسیده است.

,

 

,

شهید منوچهر یوسفیان در روز بیست و چهارم تیرماه سال 1345 در شهرستان بیجار متولد شد. پدرش غلام کارمند فرمانداری بود و مادرش بدیعه خانم به کار خانه داری مشغول بود.

,

 

,

منوچهر تا پایان دوره متوسطه به درسش ادامه داد و بعد از آن موفق به اخذ دیپلم شد. شهید منوچهر یوسفیان به عنوان بسیجی راهی جبهه های حق علیه باطل شد و سرانجام در روز بیست و دوم بهمن ماه 1364 در شهر آبادان بر اثر برخورد ترکش دشمن بعثی به شهادت رسید.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه