اخبار داغ

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود:

توزیع 15 هزار اصله نهال در ایجرود/ تبدیل دیمزارهای رها شده به کاشت علوفه دیم

توزیع 15 هزار اصله نهال در ایجرود/ تبدیل دیمزارهای رها شده به کاشت علوفه دیم
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با بیان اینکه تبدیل دیمزارهای رها شده به کاشت علوفه دیم از جمله اقدامات اداره منابع طبیعی و آبخیزداری در راستای احیای مراتع در معرض خطر است، گفت: امسال به مناسبت هفته منابع طبیی15 هزار اصله نهال در بین شهروندان، نهادها و ارگان‌های شهرستان ایجرود توزیع می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی داداشی « رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایجرود » امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با بیان اینکه چرای مفرط دام در مراتع و تخریب اراضی مرتعی و تبدیل آن به اراضی کشاورزی، نابودی و کاهش پوشش گیاهی مراتع را به همراه دارد، اظهار داشت: از جمله روش هایی که توسط کارشناسان به منظور احیای مراتع در معرض خطر پیشنهاد می‌شود تبدیل دیمزارهای رها شده به کاشت علوفه دیم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛, ایجرود خبر،,

وی با اشاره به اینکه یازده گونه اصله نهال داغداغان، عرعر،افرا،سرو نقره ای، ارغوان،سرو خمره ای، صنوبر، بادام، نارون و سنجد در شهرستان ایجرود توزیع می شود، اضافه کرد: 90 هکتار از اراضی شهرستان ایجرود متعلق به اراضی ملی است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری ایجرود با تاکید امسال 7هزار اصله نهال در شرکت کیمیا گستران زنجان کشت می شود، عنوان کرد: سال گذشته نیز 7 هزار اصله نهال در این شرکت کشت شده است.

,

داداشی با اشاره به اینکه در سال جاری تعداد 56 فقره پرونده در حوزه منابع طبیعی شهرستان ایجرود تشکیل شده است، تصریح کرد: امسال همچنین نیز از تخریب 405  هکتار از  اراضی ملی در این شهرستان پیشگیری شده است.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با تاکید بر به برخورد جدی و مطابق قانون با متخلفان و متصرفان منابع طبیعی در این شهرستان، عنوان کرد: با توجه به اقلیم منطقه و مساعد بودن شرایط اقلیمی برای کشت دیم و بالا بودن ارزش اراضی شخم و تخریب بالا بوده که یگان حفاظت این اداره با همکاری نیروی انتظامی و دادگستری، توسط 2 اکیپ کشت در جهت پیشگیری از تخریب و تصرف اقدام شده است.

,

 داداشی با بیان اینکه طی سال جاری 5/0 هکتار از اراضی ملی روستای سها اکه موردتصرف قرار گرفنه بود  با دستور دادستان شهرستان ایجرود قلع و قمع شد، افزود: در سال جاری همچنین تعداد 120 هکتار از اراضی ملی در شهرستان ایجرود که سال‌های گذشته پرونده تخلف مربوط به آن‌ها تشکیل شده بود رفع تصرف و خلع ید شده‌اند.

,

وی اذعان کرد: 3 فقره پرونده مربوط به ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی ملی در روستای قره بوته تنطیم و به دادگستری ارجاع داده شد.

,

وی با اشاره به اینکه یگان حفاظت این اداره توسط 2 اکیپ موتور سوار و یک اکیپ خودرویی به صورت مستقر در منطقه اقدام به گشت زنی می کند و در صورت مشاهده تخریب و تصرف اراضی ملی اقدام به خروج متخلفین از اراضی ملی و ارائه گزارش به فرمانده پاسگاه جهت تنظیم پرونده قضایی جهت ارجاع به دادگستری برای خلع ید و رفع تصرف متجاوزان به اراضی ملی را دارد، تاکید کرد: امسال با گشت و کنترلی که در اراضی و عرصه‌های ملی شهرستان داشته‌ایم در حد توان از تخریب و تصرف جلوگیری کرده‌ایم.

,

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرود با تاکید بر ضرورت فرهنگسازی در حوزه منابع طبیعی بیان داشت: با اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به مردم در زمینه اهمیت منابع طبیعی تا حد زیادی می‌توان تخلفات در این حوزه را کاهش داد.

,

وی با اشاره به شعار امسال هفته منابع طبیعی، همیار طبیعت باشیم، عنوان کرد: روز ملی درختکاری، فرهنگ مانبع طبیعی، مسئولیت اجتمعی و رسانه، منابع طبیعی سلامت اداری آموزش و پژوهش، منابع طبیعی بسیج سازندگی همیاران طبیعت و جوامع محلی،منابع طبیعی آموزه های دینی خیرین و سازمان های مردم نهاد و منابع طبیعی مدیریت جامع حوزه های آبخیز مشارکت مردم و اقتصاد مقاومتی از شعارهای هفته منابع طبیعی در این هفته است.

,

داداشی به اقدامات ترویجی صورت گرفته در حوزه منابع طبیعی شهرستان ایجرود اشاره کرد و افزود: امسال کارهای آموزشی و ترویجی در این شهرستان در سطح 45 روستا انجام گرفته است.

,

این مسئول اضافه کرد: امسال با اعزام کارشناسان منابع طبیعی به روستاهای شهرستان ایجرود سعی کردیم تا فرهنگ حفاظت، احیا و بهره‌برداری اصولی را به مردم  و بهره‌برداران مراتع آموزش دهیم.

,

وی همچنین با تاکید بر لزوم آموزش فرهنگ منابع طبیعی از محصلین، افزود: در این راستا امسال همزمان با هفته منابع طبیعی بالغ بر 6 مدرسه انتخاب شده و کارشناسان منابع طبیعی با حضور در این مدارس به ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین دانش‌آموزان می پردازند.

,

داداشی توسعه فضای سبز را از برنامه‌های منابع طبیعی شهرستان ایجرود برشمرد و گفت: امسال حدود 15 هزار اصله نهال برای توزیع در بین شهروندان شهرستان ایجرود اختصاص داده شده است.

,

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ایجرودبا تاکید بر اینکه منابع طبیعی هرسال با توزیع نهال رایگان در بین شهروندان و نهادها و ارگان‌های مختلف سعی در توسعه فضای سبز شهرستان ایجرود دارد، گفت: با توزیع و کشت گونه‌های مختلف نهال، فرهنگ درختکاری در بین مردم نهادینه می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه