اخبار داغ

مدیر کل شیلات هرمزگان:

شکسته شدن رکود کشوری تولید میگو پرورشی در هرمزگان

شکسته شدن رکود کشوری تولید میگو پرورشی در هرمزگان
مدیر کل شیلات هرمزگان از تولید بالغ بر 9 هزار و 900تن میگو پرورشی در سطح مزارع استان هرمزگان و شکسته شدن رکورد کشوری تولید میگو پروشی در استان هرمزگان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  هرمز؛سید پرویز محبی،مدیر کل شیلات هرمزگان با اشاره به تولید میگوی پرورشی در استان گفت:این میزان تولید میگو در 9 سایت پرورش میگو  در شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، قشم، بندرعباس(کولغان)، میناب، سیریک و جاسک تولید شده است،سطح زیر کشت میگوی پرورشی استان را حدود سه هزار هکتار خواند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  هرمز,
وی افزود: میزان اشتغال زایی مستقیم این صنعت را بالغ بر هزار و 700 نفر است و با ارزش اقتصادی این میزان تولید میگو پرورشی استان هرمزگان بالغ بر هزار و 500 میلیارد ریال است.
,
 
,
مدیر کل شیلات هرمزگان اظهار کرد: تاکنون  از این میزان تولید بالغ بر شش هزار 380 تن با ارز آوری بیش از 36 میلیون و 370 هزاردلار به کشور های فرانسه، اسپانیا، روسیه، ویتنام، عمان، کویت، هنگ کنگ، امارات، لبنان  و ... صادر شده است.
,
 
,
وی افزود: در سال جاری بالغ بر یک میلیارد و 81 میلیون قطعه بچه میگو در 10 مرکز تکثیر میگو استان تولید گردیده است.
,
 
,
محبی با بیان اینکه پروش میگو سال 96 نیز هم اکنون با ذخیره سازی بچه میگو در سایت های پرورش میگو شهرستان میناب  آغاز شده است، خاطر نشان کرد: میگوی پروش سال 96 نیز از تیرماه این سال قابل برداشت و عرضه به بازار خواهد بود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه