اخبار داغ

سهم خواهی رسانه ها در جذب نیروی پتروشیمی شازند

بی عدالتی بزرگ، نادیده گرفتن حق جوانان شازندی است

بی عدالتی بزرگ، نادیده گرفتن حق جوانان شازندی است
به دنبال انتشار آگهی جدید استخدام پتروشیمی شازند و اعمال تغییرات در آن و اولویت قرار دادن جذب نیروهای بومی شهرستان شازند، برخی رسانه های استانی به تکاپو افتاده و به دنبال سهم خواهی از این موضوع هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یادداشتی در پاسخ به سهم خواهی برخی رسانه های استانی از موضوع استخدام پتروشیمی شازند؛ به نقل از پایگاه خبری شازند ما، بیش از ۲۰ سال است که شهرستان شازند میزبان صنایع غول پیکر از جمله پتروشیمی است؛ صنایعی که دشت کزاز(شازند) را با مکیدن آبهای زیرزمینی و پس دادن آلودگی از زمین و هوا، به افول و نابودی کشانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شازند ما,

مردم شهرستان شازند به خصوص مردم کزاز به خاطر مشکلاتی که این صنایع به وجود آورده اند، کم درد ندارند و پیر و جوان این شهرستان در زیر سایه شعله های سربه آسمان کشیده دودکش های صنایع، آلودگی تنفس می کنند و مردم کزاز هر روز یک قدم به مرگ نزدیک می شوند.

,

 

,

, ,

 

,

اما موضوع این یادداشت بحث جذب نیرو و استخدام پتروشیمی شازند بوده که چند روزیست نقل محافل شده تا جایی که برخی رسانه های استانی را به سهم خواهی از این موضوع واداشته و بحث حق اولویت استخدام با متقاضیان بومی را زیر سوال برده است.

,

 

,

یکی از موضوعات مطرح شده این است که چرا اسم پتروشیمی اراک به پتروشیمی شازند تغییر کرده است که پرواضح است که این شرکت در حوزه استحفاظی شهرستان شازند قراردارد و هیچگونه ارتباط جغرافیایی با اراک ندارد پس به چه دلیل باید نام اراک بر آن باشد؟!

,

 

,

موضوع مهمتر اینکه چرا اولویت استخدام باید با جوانان شازندی باشد؟! پاسخ این سوال نیز هویداست؛ اگر شهر اراک مدعی آلودگی"هوای خود" بر اثر آلاینده های پتروشیمی (که هنوز میزان آن مشخص نیست) است، شازند مدعی آلودگی" آب، خاک و هوای" خود است؛ کاهش شدید آب های زیر زمینی، نابودی کشاورزی و هوای آلوده تایید کننده این مدعاست.

,

 

,

سخن گفتن از موضوع امراض و بیماریهای مختلف و صعب العلاج مردم شازند به خصوص کزازی ها ناشی از آلودگی ها هم زیره به کرمان بردن و تکرار مکررات است.

,

 

,

از طرف دیگر در شرایط استخدام اعلام شده که جذب نیرو از سطح استان مرکزی با اولویت نیروهای شهرستان شازند است و اگر تخصص مورد نظر در شازند نبود قطعا از دیگر نقاط استان(نه فقط اراک) جذب خواهند شد.

,

 

,

موضوع جلوگیری از رانتهای مختلف برای گرفتن نامه از شورای شهر برای اثبات بومی بودن هم وظیفه مسئولان شهرستان است که قطعا رصد خواهد شد.

,

ضمن تقدیر از مسئولین شهرستان به ویژه نماینده مردم شازند در مجلس بابت پیگیری حق اولویت استخدام جوانان شازندی در جذب نیروی پتروشیمی، باید متذکر شویم که برگزاری این آزمون نیز نیازمند نظارت و بررسی دقیق است و نباید موضوع انتخابات و مسائل مربوطه خدای ناکرده باعث ضایع شدن حق جوانی شود چرا که بی اعتمادی و بی اعتنایی به نظام را در پی خواهد داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه