اخبار داغ

غفلت مسئولین از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی

نبود بازارفروش دغدغه دانشجویان کارآفرین/حمایت از تولیدات هنری،کمک به چرخه اقتصاد جامعه است

نبود بازارفروش دغدغه دانشجویان کارآفرین/حمایت از تولیدات هنری،کمک به چرخه اقتصاد جامعه است
دانشجویان هنرمند فراهانی نبود امکانات برای تهیه کارهای هنری و بازار فروش را مهمترین دغدغه کارآفرینان هنرمند این شهرستان بیان کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ دوران دانشجویی یعنی دوران کسب تجربه یعنی دانشجو باید به عرصه های مختلف سرک بکشد و با شناخت توانمندی های خود عرصه کاری اش را بیابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر, فراهان خبر,

یکی از کارهایی که برخی از دانشجویان در زمان تحصیلشان می‌توانند آن را تجربه کنند، و با آن به اقتصاد خود و خانواده شان کمک کنند یادگیری کسب و کارهای هنری است.

,

دانشگاه پیام نور فراهان در راستای کمک به اقتصاد و معیشت دانشجویان اولین جشنواره کارآفرینی دانشجویی را برگزار کرد و به این بهانه به سراغ چند تن از دانشجویان هنرمند در این جشنواره رفتیم و گفتگویی با آنها داشتیم.

,

, ,

طاهره وکیلی یکی از دانشجویان هنرمند دانشگاه پیام نور فراهان است که با یک دوره آموزشی ۴۵ روزه کار سفالگری را یاد گرفته و آثار هنری زیبایی را خلق کرده است.

,

وی گفت: دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه پیام نور فراهان هستم و در اوقات فراغت در منزل کار سفالگری انجام می دهم.

,

وکیلی اظهار کرد: ارزش کار هنری را فقط هنرمند می داند، چون تولید کار هنری نیازمند ظرافت و دقت است اما در جامعه ما برای آثار هنری ارزش چندانی قائل نیستند و اغلب هنرمندان برای عرضه تولیدات خود در بازار با مشکل مواجه هستند.

,

, ,

 دانشجوی هنرمند فراهانی تصریح کرد: مرکز فنی و حرفه ای شهرستان زمینه ی آموزش را برای جوانان ایجاد کرده اما کمبود برخی از امکانات در این زمینه موانعی را برای کارآموزان ایجاد می کند؛ کوره برای پخت سفال در شهرستان وجود ندارد و هنرمندان سفالگری برای تولید باید با مشقت و سختی کار هنری خود را برای پخت در کوره به مرکز استان ببرند.

,

وی بیان کرد: این نبود امکانات هزینه های تولید را برای هنرمند افزایش می دهد و مانعی در تولید کار هنری سفالگری در شهرستان است.

,

وکیلی تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی علیرغم اینکه زحمات فراوانی می کشند با مشکلات بسیاری روبرو هستند به طوری که یکی از عمده ترین مشکلات این صنعت عدم آشنایی مردم با فرهنگ استفاده از صنایع دستی است و در این راستا با ترویج فرهنگ استفاده از صنایع دستی باید مردم را ترغیب کنیم تا به دنبال اجناس مشابه صنایع دستی اما چینی نروند.

,

این دانشجوی کارآفرین افزود: صنایع دستی فارغ ازهر دیدگاه هنری و فرهنگی دارای جایگاهی والا و ارزشمند در حوزه اقتصاد است و با توجه با تاکیدات رهبری بر اقتصاد مقاومتی، بی تردید حمایت متولیان فرهنگی و حمایت از هنرمندان می تواند زمینه اشتغالزایی ودرآمدزایی را برای هنرمندان ایجاد کند.

,

وی گفت: باید از هنر جوانان شهرستان به منظور اشتغالزایی، رونق هنرهای بومی و پرورش استعدادهای هنری شهرستان حداکثر بهره برداری را کرد.

,

حمایت از تولیدات هنری بانوان،حمایت از چرخه اقتصادی جامعه است

, حمایت از تولیدات هنری بانوان،حمایت از چرخه اقتصادی جامعه است, حمایت از تولیدات هنری بانوان،حمایت از چرخه اقتصادی جامعه است,

فاطمه وروانی فراهانی یکی دیگر از دانشجویان هنرمند فراهانی است که در حال حاضر درخواست حمایت دولتمردان از هنرمندان را دارد.

,

, ,

وی گفت: هنر سراجی دوزی را از یکی از دوستانم در مدت یک هفته یاد گرفتم و  مشغول به دوخت انواع کیف های دستی شدم.

,

وروانی اظهارکرد: اکنون بیشتر در حوزه چرم دوزی و دوخت انواع کیف و منسوجات چرم فعالیت می کنم اما به دلیل اشباع شدن کار و کم شدن قدرت خرید مردم بازار فروش خیلی مناسب نیست.

,

, ,

این هنرمند فراهانی اظهار کرد: در طول روز می توانم یک کیف زنانه بزرگ را برش دهم و بدوزم و کیف های زنانه کوچک زمانی کمتر از ۴ ساعت وقت نیاز دارد.

,

این دانشجوی کارآفرین گفت: در شهرستان محلی برای بازار فروش نداریم و محصولات خود را فقط در این قبیل نمایشگاه ها می توانیم عرضه کنیم.

,

وی تصریح کرد: در کنار کار سراجی دوزی، کار گل سازی بر روی گل سر را هم انجام می دهم، این کار را هم از طریق اینترنت و شبکه آموزشی فضای مجازی یاد گرفتم.

,

وروانی بیان کرد: کار هنری نیاز به حوصله و دقت دارد، فروش تولیدات و درآمدزایی از کار هنری می تواند انگیزه ای برای ادامه کار هنرمند باشد.

,

این دانشجوی کارآفرین گفت: بیشتر گردشگران تمایل به خرید صنایع دستی دارند که متاسفانه در شهرستان ما رونق این صنعت کم رنگ است و محل دائمی برای عرضه تولیدات هنری نیست و این موضوع سبب شده تا خود من برای بازاریابی تولیداتم را با حداقل سود به فروش برسانم.

,

وی اظهار کرد: بسیاری از خانم‌ها را به سبب حضور در نمایشگاه‌ها می شناسم که با هنرمندی تمام کارهای زیبایی تولید می کنند اما این کارها فروش خوبی ندارد یا بهتر بگویم هنرمندان شهرستان جایی برای عرضه و نمایش  محصولات خود ندارند و نمی توانند محصولات خود را به جامعه معرفی کنند.

,

وروانی ادامه داد: وقتی بانوان یک کار تولیدی مانند چرم‌دوزی در منزل انجام می دهند مسلما به رونق کسب و کار عده زیادی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم کمک کرده می کنند پس کمک به بانوان که دارای هنر تولید هستند کمک به چرخه اقتصاد جامعه است.

,

 

, ,

کارآفرین فراهانی گفت: مسئولان باید با فرهنگ سازی نقش زنان در اقتصاد مقاومتی را به آنان آموزش دهند و با غفلت از کنار این مسئله مهم عبور نکنند.

,

وی خاطر نشان کرد: مسئولان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید برای موفقیت کارآفرینان هنرمند در کسب و کار تدابیر ویژه ای بیاندیشند زیرا این مشاغل از اجزای اساسی اقتصاد مقاومتی هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه